Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sekunden jag hör någon annan dra igång en gräsklippare sätter jag igång... jag måste hinna klippa innan jobbet idag medans det går att klippa (det har regnat tidigare i veckan när jag varit ledig).

Hör jag ingen annan starta innan kl 10 går den igång prick 10.00 :D
Snällt av dig att visa hänsyn :) ! Vår granne - som äger skog som gränsar till vår mark - kan ibland få för sig att det är en bra idé att börja såga ner träd kl 7 på morgonen på helger. Vilket är rätt märkligt, speciellt som människan är pensionär och väl i teorin skulle kunna såga precis när som helst... :cautious:
 
Snällt av dig att visa hänsyn :) ! Vår granne - som äger skog som gränsar till vår mark - kan ibland få för sig att det är en bra idé att börja såga ner träd kl 7 på morgonen på helger. Vilket är rätt märkligt, speciellt som människan är pensionär och väl i teorin skulle kunna såga precis när som helst... :cautious:

För mig är det självklart på helgen, innan kl 10 får en göra sådant som inte väsnas. Hade det varit en vardag hade jag lätt kunnat dra igång den kl 6 :D
 
Snällt av dig att visa hänsyn :) ! Vår granne - som äger skog som gränsar till vår mark - kan ibland få för sig att det är en bra idé att börja såga ner träd kl 7 på morgonen på helger. Vilket är rätt märkligt, speciellt som människan är pensionär och väl i teorin skulle kunna såga precis när som helst... :cautious:
Jamen då är det ju svalt att jobba :D
Nej det var väl lite taskigt
 
Snällt av dig att visa hänsyn :) ! Vår granne - som äger skog som gränsar till vår mark - kan ibland få för sig att det är en bra idé att börja såga ner träd kl 7 på morgonen på helger. Vilket är rätt märkligt, speciellt som människan är pensionär och väl i teorin skulle kunna såga precis när som helst... :cautious:
Det kan hända att jag vaknar av att sambon kör motorsåg typ 8.00 på helgen. Han gör det inte för att väcka någon, men han är så ivrig att han inte kan låta bli längre :laugh: det är dock väldigt få tillfällen per år!
 
Vi laddar för att åka till ridskolan och rida sista dressyrträningen med Prince innan sommaren. Pratade lite med ridskolechefen i fredags och hon har inga planer på att byta ut Princen för A förrän hon möjligen växer ur honom. Och det är nog tävlingar tänkt till dem framöver :love:
 
Definitivt städdag inne idag. Det regnar kraftigt från alla håll och har kommit 40mm under natten 🤪 lika bra det, för vi brukar "hoppa över" städningen när det är bra väder. Det har varit bra väder väldigt länge nu.. :laugh:
Verkar svårt med väderprognosen idag... Först skulle vi få ca 30 mm regn, sedan blev det bara nedgraderat mer och mer. Till slut - igår - stod det att det skulle regna 0 mm idag. Så jag tänkte att det kunde vara bra att klippa gräs idag. Molnigt och svalt, men uppehåll. Jag vaknade tidigt av ösregn, och det har regnat ganska kraftigt sedan dess..... Så var det med den prognosen.... O_o Här blir det dock inte städdag.... ;) Men Nyhetsmorgon, scones och lite släktforskning så här på morgonkvisten är inte så dumt.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 090
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp