Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak jag inte förstår mig på. Där jag bor finns det en parkering med ett 20-tal platser. Bredvid den parkeringen finns det en yta som tidigare var en parkering, men som numer har förbjuden parkering (pga att ytan använts som tillfällig matsal).

Så. Idag när jag parkerade fanns det tre lediga platser på parkeringen där man FÅR parkera. Medan jag höll på att parkera kom det två andra bilar och båda svängde vänster och valde alltså att ställa sig på "parkeringen" med parkering förbjuden. De tre lediga platserna var väl synliga från vägen.

Varför? :confused: Varför parkerar folk där man inte får parkera när det finns plats där man får parkera? Jag ska väl inte klaga eftersom det innebär större chans för mig/oss att få plats där man får stå, men ändå… 😅

Nu är väl risken att få böter just där typ obefintlig, speciellt på en söndag. Men det är likadant på vardagar, det kan finnas plats där man får parkera men ändå parkerar folk där det är förbjudet.

Min lördagsfundering :D
 
En sak jag inte förstår mig på. Där jag bor finns det en parkering med ett 20-tal platser. Bredvid den parkeringen finns det en yta som tidigare var en parkering, men som numer har förbjuden parkering (pga att ytan använts som tillfällig matsal).

Så. Idag när jag parkerade fanns det tre lediga platser på parkeringen där man FÅR parkera. Medan jag höll på att parkera kom det två andra bilar och båda svängde vänster och valde alltså att ställa sig på "parkeringen" med parkering förbjuden. De tre lediga platserna var väl synliga från vägen.

Varför? :confused: Varför parkerar folk där man inte får parkera när det finns plats där man får parkera? Jag ska väl inte klaga eftersom det innebär större chans för mig/oss att få plats där man får stå, men ändå… 😅

Nu är väl risken att få böter just där typ obefintlig, speciellt på en söndag. Men det är likadant på vardagar, det kan finnas plats där man får parkera men ändå parkerar folk där det är förbjudet.

Min lördagsfundering :D
Vana? Nya i stan? lata? Eller gör som jag o bara släpper bilen där det passar mig bäst :o:D
 
Vana? Nya i stan? lata? Eller gör som jag o bara släpper bilen där det passar mig bäst :o:D
Tog upp min fundering med pappa och vi kom fram till några alternativ.
1) Folk har inte uppmärksammat att det numer är förbjuden parkering där.
2) Folk tror att reglerna magiskt slutar gälla bara för att det är helg/sommar :idea: :D
3) Folk bryr sig inte eftersom man ändå aldrig får böter ändå (hänt en gång på kanske 1,5 år).

Att gå på vana låter också rimligt :up:
Min pappa kan fortfarande köra på autopilot "hem". Dvs till lägenheten vi flyttade från 2006 :D
 
Konstaterade en sak i morse när jag åkte till jobbet; hörde på radion om en (bland många!) hemtjänstenhet på Orust som har problem med underbemanningen och att det skapar stress och oro och ökad arbetsbörda. Jo tack jag vet. Stress kan absolut uppstå på detta arbete med (idag fick min stresstolerans en riktig prövning men som löste sig fint) men på annat vis och man är noga med de så viktiga rasterna! Ångrar inte en sekund att jag sa upp mig från vården för ett drygt år sedan! Arbetspasset idag har gått undan men kanske också beror på att jag gjort det som jag tycker är roligast; kassan med kontanter och driven 😊.
 
En liten huvudvärkstablett eller två sen ska jag lägga mig i sängen och läsa. Snart klar med boken måste ju veta hur den slutar 😉

Ganska glad att jag inte börjar jobba för ens efter midsommar. Hade inte orkat nu alls, energin är bortblåst.
 
Cornelia Jakobs
 

Bifogade filer

  • 20220618_193850.webp
    20220618_193850.webp
    186,9 KB · Visningar: 51
Kom ut i hagen. Lixom lite skugga där pållan gick och jag hade solbrillorna på...Så trodde ju först stenarna var några duvor 😅. Istället för att garva åt att man KAN se fel, nä då går jag i spinn över att det kaaaaanske är hallucination av tröttheten och då är det inte rimligt att jobba kvar osv osv. Rimligt hjärnan. Rimligt. Nåväl. Pållan fick efter mer än ett dygn på gräs, galoppera lös en stund på ridbanan; jobbigt sa hon som stanna och flåsa 😆. Bättre än helvila tänker jag :). För min del blev det sommarsallad med hem till middag från pizzerian då sambon är iväg på en kompis svensexa; så är lunchen kirrad till imorgon:). Ska gotta på lite lösgodis med 😄.
Direkt efter jobbet for jag till en barndomsvän och beundrade hennes fjordföl som föddes i förrgår, sååå söt 🥰
 
Du har så rätt, jag kan behöva påminnas om detta :o
Jag har så svårt för att sitta still, så när jag inte är så dålig att jag är sängliggandes och "halvdöd" så blir jag bara frustrerad, det är något som jag jobbar med mig själv med - men det är svårt!
Jag hade en vild idé om att jobba på måndag, men jag gick ut och tittade till trädgården i någon halvtimme och blev helt slut av det, så jag får nog vackert hålla mig hemma lite till. Jag försöker intala mig själv att när jag orkar gå en hundpromenad igen så kan jag jobba ;)
Skönt att läsa att du är medveten. :heart Just med covid och risken för långcovid så verkar det extra klokt att inte pusha.

Krya, krya!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 106
Senast: Lilla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp