Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och dricker te (som faktiskt har börjat smaka te igen - hallelulja!) och tycker att mitt skröppel till kropp får skärpa till sig nu och bli frisk från covid :cautious:
Det är otroligt frustrerande när febern börjat ge sig så man tror man är pigg, tills man reser sig ur soffan - då slår den till igen obevekligt :mad:
Jag känner mig gnällig och grumpy, och tycker ganska synd om mig själv = inte drömpartnern alltså :bag:
Med risk att låta som en repig skiva så: ta det lugnt och lyssna på kroppen! De allra flesta som fått långa besvär delar upplevelsen att det inte går att pusha igenom eller dra igång för att skaka av sig sjukdomen, det är inte ovanligt att bli sämre då istället. :heart


Och jag kollar hästhoppning. 👌🏼:love:
 
Försöker öåta bli att vara bitter. Vi har en förkyld häst i stallet såjag kommer knte iväg på min kurs. Många pengar i sjön och framför allt ät det trist att missa årets höjdpunkt. Får trösta mig med att det betyder att jag hinner jobbaklart, får vara med på jobbets sommarfest och slipper använda helgen åt att tvätta och packa. Fungerar inte jättebra.
 
Bokhylla på plats och jag är MYCKET nöjd.... :love: Otroligt vad man kan få för 300 kr....
bokhylla.webp
 
Med risk att låta som en repig skiva så: ta det lugnt och lyssna på kroppen! De allra flesta som fått långa besvär delar upplevelsen att det inte går att pusha igenom eller dra igång för att skaka av sig sjukdomen, det är inte ovanligt att bli sämre då istället. :heart
Du har så rätt, jag kan behöva påminnas om detta :o
Jag har så svårt för att sitta still, så när jag inte är så dålig att jag är sängliggandes och "halvdöd" så blir jag bara frustrerad, det är något som jag jobbar med mig själv med - men det är svårt!
Jag hade en vild idé om att jobba på måndag, men jag gick ut och tittade till trädgården i någon halvtimme och blev helt slut av det, så jag får nog vackert hålla mig hemma lite till. Jag försöker intala mig själv att när jag orkar gå en hundpromenad igen så kan jag jobba ;)
 
Tog lite mediciner och la mig på soffan och somnade hårt i närmare tre timmar 😬 Pratade med Mamma tidigare idag och hon fråga om det höll på att ta om igen då jag lät så himla tät. Ja mycket möjligt för jag har så svårt att bara vara lugn när jag inte är frisk. Snark.

Men nu får jag allt hålla mig vaken några timmar innan det är dags att sova igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 121
Senast: Lilla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp