Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städar i stallet vilket är välbehövligt men tråkigt 😉 Sköljt upp ett utetäcke med i vatten som kunde stå av sig själv pga leran. Brukar borsta av dem men när det är som ett pansar orkar jag inte. Och mina lungor kommer tacka mig för tål ju ingenting för tillfället innan jag börjar hosta 😴

Trulemannen han går där ute och tittar vad matte gör, egentligen borde han köras idag men det får vänta till imorgon. Vädret är inte på sin bästa sida just nu.
 
Tänkte jag kunde ta lite sovmorgon istället för att hänga på låset men försov mig och är rätt trött nu istället 😅 men på väg till utställningen nu :D först kattkoll sen blir det en välbehövlig kopp kaffe! Kanske måste köpa nåt till katterna också om det finns nåt kul eller godis :angel:
 
Barnets pappa har besök av barn och barnbarn vilket spiller in i mitt hus eftersom de inte förstår skillnaden (mitt barn springer mellan). Men jag orkar egentligen inte.

Det har varit en tuff vecka på jobbet och imorgon är det femårskalas (dvs kan inte lämna mitt barn och åka). Det innebär väldigt lite återhämtning.

Och jag orkar inte ta diskussionen igen heller, för de fattar inte att det dränerar mig på energi medan de blir påfyllda.
 
Köpte en smoothie på plastflaska på ett café i torsdag som legat i väskan sedan dess, med lite rester i botten. Skulle precis skölja ur och lägga flaskan i återvinning men bara jag rörde locket så flög det iväg som en champagnekork och det kom rök ur flaskan 😂 Kan nu titulera mig som bombtillverkare (sorry FRA).
 
Barnets pappa har besök av barn och barnbarn vilket spiller in i mitt hus eftersom de inte förstår skillnaden (mitt barn springer mellan). Men jag orkar egentligen inte.

Det har varit en tuff vecka på jobbet och imorgon är det femårskalas (dvs kan inte lämna mitt barn och åka). Det innebär väldigt lite återhämtning.

Och jag orkar inte ta diskussionen igen heller, för de fattar inte att det dränerar mig på energi medan de blir påfyllda.
Säg till barnet att mamma behöver vila och lås dörren/dörrarna.

Hade jag gjort direkt, utan att ens blinka.
 
IMG_20220618_134101.webp


Dagens fynd. Men när jag kom hem läste jag på baksidan att man inte ska ha mat på den på grund av färgen. Nåja.
 
Eftersom det är lergods finns risken att det är bly i glasyren. Vilket gör färgerna snyggare!
Men är i kombination med bl.a koppar i själva färgerna under ingen bra idé att äta på, framför allt inte sura saker.
Misstänkte att det var så. Det funkar inte att göra som @manda sa, och lacka över igen? Vore ju kul att kunna använda dem till mer än dekoration. Jag måste skaffa en fin hylla att ha dem på med.
 
Sitter och dricker te (som faktiskt har börjat smaka te igen - hallelulja!) och tycker att mitt skröppel till kropp får skärpa till sig nu och bli frisk från covid :cautious:
Det är otroligt frustrerande när febern börjat ge sig så man tror man är pigg, tills man reser sig ur soffan - då slår den till igen obevekligt :mad:
Jag känner mig gnällig och grumpy, och tycker ganska synd om mig själv = inte drömpartnern alltså :bag:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 121
Senast: Lilla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp