Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din är väl inte så gammal? Redan kaputt?

Jag köpte en Indesit på lokala elaffären när jag flyttade hit. Den har funkat alldeles utmärkt och var inte i det dyraste segmentet. Men du kanske behöver en toppmatad?

Den är rätt gammal (plus att den har tvättat både mina och särbons arbetskläder och det sliter). Jag behöver en toppmatad, ja. Indesit är inte billigare än de Electrolux jag tittat på (snarast att Indesit är dyrare) och jag vägrar ett tvättmedelsfack i locket. Den gamla Cylindan hade det och det gick inte att göra rent ordentligt (inte på något lätt sätt iaf) så det var konstant mögel där :yuck: Tvättmedelsfacken är jättelätta att göra rent på Electroluxen jag har nu.
 
Lite trött. Var ett litet gäng från stallet som hade en liten fest där vi firade en som köpt gård i Skåne. Det blev mycket bubbel, ännu mer babbel och jag var hemma vid två. Nu ska jag cykla till stallet (bil är nog inte lämpligt) och släppa ut hästar. Får se hur mycket mer än utsläpp det blir. Måste nog börja med att pumpa cykeln, den är inte använd sen tidigt i höstas...
 
Men suck.
Mitt måttband var försvunnet, så jag fick köpa ett nytt. Vet ni hur svårt det är att hitta ett sketet måttband?!
När jag äntligen fick tag i ett och glad i hågen började mäta mitt stickprojekt, ja tro fan att mönstret med alla mina anteckningar är borta!

Så jag får skriva ut det på nytt. No biggie, men anteckningarna! Jag kommer inte ihåg storlek, provlapp, nånting! Och dessutom hade jag hittat ett gulligt mönster med katter istället för originalets pappersdockor. Hittar jag den igen? Nä, jag gör ju inte det.

Nackdelen med att vara en långsam stickare, man hinner tappa bort och glömma bort precis allting..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 106
Senast: Lilla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp