Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag fick mig precis ett rejält skratt :D Mitt namn är ju inte direkt vanligt. Tvärt om så har jag nog aldrig faktiskt varit i kontakt med någon som har samma namn, även om jag såklart vet att det finns fler som heter samma sak.

Så igår skickade jag ett mail till ett ställe med några frågor om deras verksamhet. Idag hade jag fått svar, av en person med samma namn som mig! Hon uttrycke sig också med samma ton och ordval som jag brukar göra, såååå om man läser vår hittills korta konversation så ser det ut som att jag pratar med mig själv :rofl:
 
Vår nya chef försöker komma på en träningsaktivitet som vårt kontor kan införa. De flesta på vårt kontor är totalt ointresserade.
Min förra kollega försökte med något liknande för ett par år sedan. Då gick konversationen enligt följande:

"-Kan vi inte börja spela padel en gång i veckan?" (Kollegan)
"-Näää, det är för jobbigt!" (Övriga)
"-Men en löptur då?"
"-Näää, det är för jobbigt!"
"-Okej, men en promenad runt kvarteret?"
"-Näää, det är för jobbigt. Kan vi inte spela shuffleboard?"

😂
 
Alltså, jag fick mig precis ett rejält skratt :D Mitt namn är ju inte direkt vanligt. Tvärt om så har jag nog aldrig faktiskt varit i kontakt med någon som har samma namn, även om jag såklart vet att det finns fler som heter samma sak.

Så igår skickade jag ett mail till ett ställe med några frågor om deras verksamhet. Idag hade jag fått svar, av en person med samma namn som mig! Hon uttrycke sig också med samma ton och ordval som jag brukar göra, såååå om man läser vår hittills korta konversation så ser det ut som att jag pratar med mig själv :rofl:
Jag skulle signa ett kontrakt en gång och motparten hade samma förnamn som jag plus att efternamnet var liknande mitt. Skilde bara en bokstav på efternamnet. Våra namnteckningar blev väldigt lika och det såg därför ut som att jag hade signerat på både min och motpartens sida. 🙈
 
Floki blinkade mot regnet och ville gå in igen. :rofl: Tonto bryr sig dock inte, så idag är jag glad att han är min pappas hund nu. :rofl:
Min hunn stirrade på mig i morse som om jag hade förnärmat hela hans existens och hans förfädrar när jag bad honom gå ut och kissa 1,5 meter från ytterdörren. Då duggade det och var faktiskt lite blött i gräset, så vad har stackarn för matte egentligen?:mad: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp