Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tror jag att presentationen är klar. Har renskrivit manus och ska testa det på dotra imorgon. Äntligen börjar hjärtat kännas lite lugnare!
Dotterns spexvecka i skolan fortsätter och temat för imorgon är att man ska gå klädd som sitt framtida yrke. Så A har plockat fram tävlingskläderna eftersom hon ska bli dressyrryttare :up: Mindre bra för mammans nerver är att hon valde sina sprillans nya vita ridbyxor från Zaczess 🙈 Tur att de var på utförsäljning, och de är ju faktiskt till för att användas :D
 
Sambon lyckades pricka in middagen och kom hem precis lagom till maten var klar innan jag for till stallet 😊. Blev ridning I regn idag med; först dressyrarbete på ridbanan med lite mer fokus på galopparbete; fattningar ur ryggning och så ökning och samling vilket överlag kändes fint och efter det kändes pållan lösgjord och arbetade I rätt form 😍. Skrittade av en liten sväng; blev en dryg timme på hästryggen 😍. Medan jag njöt av en härlig kväll i stallet hade älsklingen hunnit klippa gräset och nu efter dusch och lite soffhäng är det hög tid att sova 🥱.
 
Idag ska jag på kurs, igen. Digitalt den här gången visserligen. Jobbar hemifrån, känns onödigt att åka in för att sitta med hörlurar och lyssna på föreläsning. Tänker faktiskt inte öppna datorn innan kursen börjar. Det får räcka med en heldag, jag måste inte börja direkt bara för att jag är vaken.
 
22F3EE45-4222-4206-B144-0BD8132CB2A0.webp
Sovit 10 timmar och känner mig ändå helt överkörd.
Jobb 8-16:30
 
Barnet var tydligen väldigt taggat efter gårdagens Meet&greet på IES. Det har nämligen spillt över på idag så när jag vaknade var hon klar och hon gick hemifrån för en kvart sen :p
Jag ska nog ägna den här förmiddagen åt att ta det lite lugnt. Har ett par ärenden att fixa men inga större grejer.

I eftermiddag ska vi förstås till stallet och ikväll har fröken tid bokad för nytt pass :)
 
Solen skiner som hejsan jag är på jobbet och är sjukt kissnödig och frusen. Dock har jag en kopp te och ett varmt element bredvid mig så är inte redo att flytta på mig riktig än :D

Jag är på riktigt glatt humör idag. Bonussonens student gick kanon och svärfars bil fick ut och lufta sig lite.

284703148_1390129891487866_2329860589810006724_n.jpg


Ska försöka få till en tur till el Stockholmo i helgen för att kika på häst men vete tusan hur det ska gå till
 
Sitter på ett tåg till Älmhult där jag blir upphämtad av två kära vänner och fortsätter med bil långt in i Smålands skogar. Nu är det häst, skratt, mat, vin, natur och noll skärmtid som gäller i fyra dagar framöver :love:
 
Kört runt som en galning efter parkering i ett nytt stadsområde, kommer sent till föredraget och eftersom läkaren gav mig telefontid vid halv så kan jag inte sätta mig och lyssna under tiden utan att behöva hoppa ut så fort hen ringer. Tror fan jag hoppar hela föredraget, min bokade frukost är ju ändå borta och den kändes viktigast 😂
 
Wohoo! Jag satt och kollade kyl/frys i går eftersom det envisades med att lysa rött. Tänkte att jag lämnar den ilskna röda lampan över natten eftersom det trots allt kändes kallt inne. Nu på morgonen så lyser allt grönt och fint :banana: så när jag kommer hem ska jag lassa över från den överfulla frysen.

Dubbelt :banana:jag behöver inte äta chili i två veckor i sträck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp