Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina barndomsvänner beställde alltid extra stor tårta om jag skulle komma. 🙈 Hon älskade hur mycket jag älskade tårta och brukade tvinga mig att äta och äta. Jag var ju inte ledsen för det direkt. :laugh:
Vi brukade skoja om att det var totalt meningslöst för killar att bjuda mig på drinkar på krogen och hoppas på något. Men TÅRTA! Då var de hemma! 😂
Det var samma i ett stall jag stod i. Ägaren där hade varit kock på fancy ställe och gjorde fantastisk mat och bakat i cafét ibland. Då kom han och sa till mig i stallet/ridhus att "nu finns det tårta". Saknar fortfarande 7 år senare hans ena tårta som var gudomlig!

Det är samma sak med mig. Vill man göra mig glad så är ätbara saker en bra grej :d
 
Hunden ligger på djursjukhus men jag vänder mig om för att prata med honom och smyger när jag går till köket. :banghead:
Vanans makt är stor. Ska bli skönt att få hem honom imorgon. Om inte annat så för att slippa känna mig som en förvirrad gammal tant. :D
 
Hunden ligger på djursjukhus men jag vänder mig om för att prata med honom och smyger när jag går till köket. :banghead:
Vanans makt är stor. Ska bli skönt att få hem honom imorgon. Om inte annat så för att slippa känna mig som en förvirrad gammal tant. :D
Jag tänkte just fråga hur länge han ska vara kvar där. Men vad skönt att du får hämta hem honom imorgon!
Och ja, det blir väldigt konstigt tomt när en liten pappiplutt inte är hemma. Tänk att en sån liten parvel "tar så mycket plats". :love:
 
Jag var ute och plockade syréner för att göra syrensaft. Enligt recept ska man tydligen ha 20 blomklasar. Jag kan ha typ fyllt en pappkasse och kommit in med runt 10 ggr mer. Måttfullhetens mästarinna liksom.. Blir mycket saft!
Tur att vi har extra-kyl i en stuga som guckan kan stå och dra i under ca 3 dagar. Annars hade det nog kunnat bli skilsmässa här om pedanten ska behöva leva med allt det i vår lilla inne-kyl. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp