Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
På körlektionen idag så fick jag köra lite på trafikerade vägar som hade 50 km/h men hade svängar och ingen uppsikt pga höga buskar och träd, kändes lite läskigt att köra lite fortare där så jag körde mera 30-40 km/h. Sa det till läraren som typ ryckte på axlarna och sa att man kommer in på det där.
Men det är väl inte helt dumt att köra lite saktare på såna vägar även om högre fart är tillåtet? 🤔
 
På körlektionen idag så fick jag köra lite på trafikerade vägar som hade 50 km/h men hade svängar och ingen uppsikt pga höga buskar och träd, kändes lite läskigt att köra lite fortare där så jag körde mera 30-40 km/h. Sa det till läraren som typ ryckte på axlarna och sa att man kommer in på det där.
Men det är väl inte helt dumt att köra lite saktare på såna vägar även om högre fart är tillåtet? 🤔
Har jag dålig sikt kör jag inte alltid tillåten hastighet även om den "bara" är 50km/h.
 
Vem gillar inte att få fika? :cautious:
En av mina barndomsvänner beställde alltid extra stor tårta om jag skulle komma. 🙈 Hon älskade hur mycket jag älskade tårta och brukade tvinga mig att äta och äta. Jag var ju inte ledsen för det direkt. :laugh:
Vi brukade skoja om att det var totalt meningslöst för killar att bjuda mig på drinkar på krogen och hoppas på något. Men TÅRTA! Då var de hemma! 😂
Det var samma i ett stall jag stod i. Ägaren där hade varit kock på fancy ställe och gjorde fantastisk mat och bakat i cafét ibland. Då kom han och sa till mig i stallet/ridhus att "nu finns det tårta". Saknar fortfarande 7 år senare hans ena tårta som var gudomlig!
 
Jag hade en granne som gillade att baka. Exet blev regelbundet inkallad för provsmakning.:D Eftersom han av princip gillade allt som var sött gött och kladdigt var han inte nödbedd. Grannens familj gillade inte gofika
Drömgrannen ju! :love:
Nästan lika bra som mina fina tanter som rensade mitt ogräs på min grusgång. :love:
De tyckte att "vi kan ju inte bara sitta och glo hela dagarna och du är ju så upptagen med allt."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 638
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp