Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ”gillar inte” att äta fikabröd eller tårta, men om någon ordnar fika för ett gäng är det ju heltrevligt ändå. Eftersom jag gillar att baka är det tur att jag bor med ett gäng som älskar att förutom att fika tillsammans också faktiskt äta upp av det som bjuds :D

Märklig kombination att du gillar att baka men inte äta det. Jag hade dock varit ytterst tacksam :D
 
Jag beställer fullt utbud varje år så jag har ett eget lager. Men det börjar närma sig att lappa och laga. (Särskilt eftersom kvaliteten är ganska usel. Jag har förstärkt modell men de håller inte mycket längre.)
Man kan ju bara laga till en viss gräns utan att det börjar synas
Jag har verkligen inget emot lappade kläder så snart blir det en rosa lapp i rumpan :D
Tror inte chefen kommer att gilla det dock :p
 
Jag beställer fullt utbud varje år så jag har ett eget lager. Men det börjar närma sig att lappa och laga. (Särskilt eftersom kvaliteten är ganska usel. Jag har förstärkt modell men de håller inte mycket längre.)
Våran förra tvättare körde med metoden att lappa och laga kläderna in absurdum på grund av miljöskäl. Men när en t-shirt är mer lagad än hel då fick vår chef nog. Inte roligt om det är kundbesök och personalen ser värre ut än en lodis.
 
Jag gillar att baka men det är sällan vi fikar det hemma. När dottern började på ridskolan hittade jag en helt fantastisk frys. Man kan vräka ner ikea kasse på kasse för att konstatera veckan efter att det är slut igen. :p:p:p

Haha, så praktiskt!
Jag bakar gärna och för att jag inte ska äta upp allt så tar jag med till jobbet. Inga är så fikasugna som statligt anställda :p
 
Våra lagningar syntes och såg förjävliga ut.
Min mamma är överjävlig på att laga kläder :up::love:
Men till slut måste man ta till större lappar
Jag är lite begränsad i färgen så tyvärr ingen rosa lapp på mina byxor :D
Jag också egentligen men om de svarta lapparna tar slut då får man ta vad man har :angel:
Eftersom man inte kan få nya byxor ;)
 
Sovit middag i fyra timmar. Orimligt eftersom jag inte gjort ngt mer än kört barnet till förskolan. Ska nog ta och duscha i bastun och röja lite i huset innan jag skriver ngn timme och sen hämtar barnet.

Är _inte_ sugen på att jobba resten av veckan.
Ur min perspektiv låter det inte orimligt alls med tanke på hur länge du haft hur mycket på flera olika plan. Skön och högst rimlig sovstund!
 
Chefen var här och beklagade sig över att HR inte vet om/fixar något när en anställd fyller 50. Han är bara chef och har inte tid att hålla på med sånt här, det är synd om honom för han har så mycket jobb yadayada. Det skulle vara tårta osv.

Blir så trött, äg det i stället för att gnälla, offerkofta dig och skylla ifrån dig? :cautious:
:rage::rage::rage: på chefen

Hos oss får du ledigt på 50 års dagen om det infaller en vardag
 
Känner mig verkligen mer död än levande idag. Min skola hade studenten igår och jag var där och hjälpte till. Det var superkul att sammarbeta med de andra ambassadörerna som var där, även om vi bara var 4 st (skolan ville egentligen ha minst 10).

Det enda som var sämre var läraren som var ansvarig över oss. När någon av oss inte förstod hennes beskrivning av en uppgift så blev hon sur och sa "jag tar hand om detta, gå och gör något annat" och tog sakerna ifrån oss 😅 Det kunde tex vara att vi skulle se till så att alla satt på den tilldelade platsen enligt en lista, men alla namn hade två tilldelade platser och när vi inte förstod vilken siffra vi skulle gå efter blev hon sur 🙈😅

Men det var så kul att se alla "graduates" (studenter?), speciellt eftersom det var min förra klass och mina förra paralellklasser som tog studenten igår 😊
 
Chefen var här och beklagade sig över att HR inte vet om/fixar något när en anställd fyller 50. Han är bara chef och har inte tid att hålla på med sånt här, det är synd om honom för han har så mycket jobb yadayada. Det skulle vara tårta osv.

Blir så trött, äg det i stället för att gnälla, offerkofta dig och skylla ifrån dig? :cautious:
På en tidigare arbetsplats löste vi det genom att inför varje år fick berörda chefer info vilka av deras anställda som var jubilar och så fick de själva ansvara för resten. Framgick mycket tydligt att detta var enda infon och att de själva fick ansvara för att lägga in i kalender och beställa fika/blommor enligt anvisningarna.

De fick med andra ord äga det efter inledande informationsservice :D
 
På en tidigare arbetsplats löste vi det genom att inför varje år fick berörda chefer info vilka av deras anställda som var jubilar och så fick de själva ansvara för resten. Framgick mycket tydligt att detta var enda infon och att de själva fick ansvara för att lägga in i kalender och beställa fika/blommor enligt anvisningarna.

De fick med andra ord äga det efter inledande informationsservice :D
Här är det likadant (typ, HR berättar inte vilka som är jubilarer, chefen förväntas ha koll på det själva). Men chefen tycker väl det är svinjobbigt att han inte fick glänsa nu när tillfälle fanns så alla andra blev imponerade över hur mycket koll han har, hur generös och cool han är osv osv.

Så nu är han helt besatt över att förklara för mig (varför jag?!? :arghh:) varför han inte fixat någon fika. :banghead:
 
Pluggar, pluggar och pluggar inför tentan i arbetsrätt imorgon. Känner mig säker och osäker, börjar komma in lite i tankesättet "det får bära eller brista" :angel: Fick iallafall in mitt betyg för förra tentan till Ladok idag, vilket innebär att om jag får VG på morgondagens tenta så har jag fått VG på varenda tenta denna terminen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 638
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp