Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det likadant (typ, HR berättar inte vilka som är jubilarer, chefen förväntas ha koll på det själva). Men chefen tycker väl det är svinjobbigt att han inte fick glänsa nu när tillfälle fanns så alla andra blev imponerade över hur mycket koll han har, hur generös och cool han är osv osv.

Så nu är han helt besatt över att förklara för mig (varför jag?!? :arghh:) varför han inte fixat någon fika. :banghead:

Kommer han igen och gnäller får du titta lite bekymrat på honom och säga: "Och vad ska jag göra med den informationen?" :rofl:
 
Här är det likadant (typ, HR berättar inte vilka som är jubilarer, chefen förväntas ha koll på det själva). Men chefen tycker väl det är svinjobbigt att han inte fick glänsa nu när tillfälle fanns så alla andra blev imponerade över hur mycket koll han har, hur generös och cool han är osv osv.

Så nu är han helt besatt över att förklara för mig (varför jag?!? :arghh:) varför han inte fixat någon fika. :banghead:
Varför han förklarar för dig är helt enkelt för att du är dels mycket omtyckt av dina kollegor, dels skulle du kunna sköta din chefs jobb och göra det 60 miljoner gånger bättre. Därför måste han förklara för dig att det är så himla jättesvårt att han förväntas kunna skriva upp saker i en kalender så han har koll på saker som födelsedagar utan hjälp. 🤷‍♀️
 
En gudagåva :love: Jag har sålt in den till en kollega också, hennes min när hon fick smaka på den från min matlåda var fantastisk :laugh:

Det är en mozzarella med krämigt inre som är smaksatt med tryffel :heart

Visst ja. Truffel Barrata :D Da jag inser att jag inte riktigt har tid att aka till Trader Joe's for att kopa namnda godsak googlade jag ... och hittade ett stalle mindre an 5 minuter hemmifran som ocksa har!:banana: Det ser ocksa ut som ett mycket lovande stalle for "take out" mat. Dessutom ar det nu bara 7 skoldagar kvar av det har lasaret:banana:
 
Svårt det här med kläder. Kallt och regnigt i morse, jag frös. Strålande sol och varmt, jag svettades.

Fö är Megara världens sämsta jägare, tur att det enda hon behöver jaga är en godisboll med Dreamies i, ibland. Det surrar en fluga i fönstret. Hon slog lite med tassarna mot glaset, satt och tittade åt andra hållet medan den kröp omkring i fönstret. Missade grovt när hon väl såg flugan och tröttnade efter 30 sekunder och vandrade iväg för att gosa lite istället. :rofl:
 
Firat kollegan nu, han blev lite obekväm när chefen kom in och brast ut i ett skriksångs-ja må han leva.
Jag var tvungen att fejka viktigt samtal och fly fältet för annars hade jag garvat ihjäl mig mitt i allt. :angel:

Innan det spektaklet hade vi ändå trevligt och småpratade om ditten och datten en liten grupp. :up:
 
Firat kollegan nu, han blev lite obekväm när chefen kom in och brast ut i ett skriksångs-ja må han leva.
Jag var tvungen att fejka viktigt samtal och fly fältet för annars hade jag garvat ihjäl mig mitt i allt. :angel:

Innan det spektaklet hade vi ändå trevligt och småpratade om ditten och datten en liten grupp. :up:

Mycket kan en säga om ditt jobb men enahanda och monotont är det ju inte iaf :D
 
:rage::arghh::rage: Fan, fan, fan. Gjorde precis som förra gången med frysen. Lät den stå öppen i flera dagar, rengjorde noggrant. Satte på den i morse och det blinkar lik förbannat rött. Är kallt när jag öppnar dörren, men kommer inte ihåg att det blinkade rött i flera timmar efteråt förra gången. Hade tänkt vänta tills julirean för att köpa en kyl/frys. Får kanske använda frysen som kyl tills dess.

Och äta upp mat jag verkligen inte vill ha för att tömma den andra frysen.
 
Kört häst och idag dagen till ära var han som en vinglig 1 åring som knappt är körd 😂 Det var vattenpölar på vägen efter gårdagens skyfall och försöker matte "tvinga" honom att springa rakt i mellan så gör han allt för att slippa. Hoppar åt sidan, fnyser och springer och vinglar fram och tillbaka på vägen 😂 Sen så fort vattenpölarna är ur sikte då lägger han ned sig i selen igen och joggar hur avslappnat som helst. Ibland alltså man kan bli knäpp på honom, 9 år är han i år men han har glömt bort det tror jag 😏

Ska bara vänta på att pappa kommer tillbaka med höleveransen sen ska jag hem och finslipa det sista innan jag lämnar in hemtentan. Känns dock som att ett godkänt är långt borta men vem vet kanske klarar mig, vill ändå få in något 😂 Känns mest som jag är som en papegoja när jag skriver - upprepningar om ungefär samma sak på alla frågor för allt flyter ihop.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 638
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp