Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på en McD med paj och kaffe och försöker varva ner.
Mötte en uppfödare med extremt söt liten hund i väntrummet. Den är ung och har lyckats bryta benet flera gånger. Nu skulle den in på operation. Så vi två mattar i väntanpå operation blev språkandes.

Härlig hur lätt det är att få kontakt när man har djur :)
 
Torstenäterinte hellr mat i för stora bitar. Inte ens större godisbitar.

Den sort han äter nu - allergifoder - är pyttelitet. De är i storlek pepparkorn. Funkar bra men är pilliga att handmata för de är så små . :D
5 av mina förra hundar har ätit samma foder utan minsta problem att tugga det. Eftersom ILY liksom äter ALLT köpte jag 4 kg på en gång. Tänkte inte alls på att bitarna skulle vara för stora svårtuggade. 🤷‍♀️
Det är ju ändå för de minsta raserna liksom..
 
En gudagåva :love: Jag har sålt in den till en kollega också, hennes min när hon fick smaka på den från min matlåda var fantastisk :laugh:

Det är en mozzarella med krämigt inre som är smaksatt med tryffel :heart
Väl beskrivet :d
(hade dock kunnat få smaka ännu mer tryffel :angel:)

..Har vaknat men inte kommit upp ut sängen. Iofs körde jag fullt ös igår med städning av rummet och ommöblering plus allergivaccin och ridlektion. Kroppen har ju inte gjort något på en vecka utom att ha covid så kanske inte så konstigt.
Långsam dag idag 😊
 
Jag! Om det är av någon sådan anledning alltså, jag fikar gärna när andra fyller år. :p Men det gör jag alltid klart för chefen på ny arbetsplats om det är kutym att ordna sådant. Har en ingenting sagt får en nog räkna med att fika kan förekomma.

Har man föranmält sitt ointresse så tycker jag att det ska accepteras :) (Även om det just för mig är helt obegripligt :p )
 
Fan vad komplicerat saker är ändå. Kollegan som fyller år var deppig i går, och kom in i dag och såg ännu mer nere ut. Inte likt honom. Helt blek och trött och spänd, skrattade inte en enda gång i går och undvek oss andra. :(
Jag hade haft det på känn och därför inte basunerat ut något om fika. Frågade hur det var med honom och han berättade lite försiktigt först men sen blev det bara mer och mer irriterat tills han hade kräkts ur sig alltsammans. Komplicerade grejer som delvis beror på mig för att jag tackat ja till det nya arbetsuppdraget, jobbigt (psykiskt) möte som ska ske på eftermiddagen när jag hade planerat fikan och allt...

Gav honom en stor lång födelsekram och talade om för honom att jag till hundra procent står på hans sida och han behöver inte ursäkta sig för att han gnällde över mitt nya uppdrag.
Bestämde även tillsammans med honom när vi skulle ta fikan, för han ville gärna ha den.
Han fick plötsligt färg i ansiktet och skrattade igen. Skönt att se honom gladare, och väldigt glad att jag lyssnade på min magkänsla som sa åt mig att jag nog ska vänta tills jag checkat läget lite :up:
 
Jag ”gillar inte” att äta fikabröd eller tårta, men om någon ordnar fika för ett gäng är det ju heltrevligt ändå. Eftersom jag gillar att baka är det tur att jag bor med ett gäng som älskar att förutom att fika tillsammans också faktiskt äta upp av det som bjuds :D
Jag hade en granne som gillade att baka. Exet blev regelbundet inkallad för provsmakning.:D Eftersom han av princip gillade allt som var sött gött och kladdigt var han inte nödbedd. Grannens familj gillade inte gofika
 
Chefen var här och beklagade sig över att HR inte vet om/fixar något när en anställd fyller 50. Han är bara chef och har inte tid att hålla på med sånt här, det är synd om honom för han har så mycket jobb yadayada. Det skulle vara tårta osv.

Blir så trött, äg det i stället för att gnälla, offerkofta dig och skylla ifrån dig? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 638
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp