Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättetråkigt! Åker tåg varje dag till/från jobb och har alltid tågpendlat och det är sällan problem upplever jag. Några minuters försening ibland men det är ju inte ens i närheten av det du varit med om ☹️

Det är faktiskt något slags rekord. Jag åker inte tåg ofta men ett par-tre T&R-resor per år. Har oftast funkat bra eller okej. Någon enstaka ordentlig försening.
De här tre senaste resorna är ju bara bedrövliga.

Jag skulle såhär dags hunnit komma hem, duschat, packat upp, packat ner, städat kattlådan och lagt mig.
 
Lite drygt två timmar försenade till Lund. Nåja, bra tajming med bussen så jag slipper klydda med taxikvitto och reda ut om det är Snälltåget eller staten som ska betala tillbaka :p
Ska dock luska i ersättning för förseningarna både igår och idag. Jag tycker dock att jag ska få pengarna som plåster på såren men återbetalning av biljetter kommer ju till statens plånbok :meh:

Screenshot_20220531-230937_Chrome.webp
 
Min hund äter ju allt. Exakt allt! Och med stor glädje. Men när jag nu köpte vuxenhundmat verkade det som att hon tyckte de var för svåra att tugga och åt dåligt. Jag mortlade då maten. Sambon frågar om det inte vore enklare att bara blöta upp maten. Trötta jag hade inte ens tänkt på det. 🤦‍♀️ Har mortlat i flera dagar. 😅
6A5A3537-472C-493B-90C4-258CD3C7CA5D.webp
 
Min hund äter ju allt. Exakt allt! Och med stor glädje. Men när jag nu köpte vuxenhundmat verkade det som att hon tyckte de var för svåra att tugga och åt dåligt. Jag mortlade då maten. Sambon frågar om det inte vore enklare att bara blöta upp maten. Trötta jag hade inte ens tänkt på det. 🤦‍♀️ Har mortlat i flera dagar. 😅
Visa bifogad fil 92005
Å andra sidan kanske hon inte gillar soggig mat, man vet aldrig! :D
 
Min hund äter ju allt. Exakt allt! Och med stor glädje. Men när jag nu köpte vuxenhundmat verkade det som att hon tyckte de var för svåra att tugga och åt dåligt. Jag mortlade då maten. Sambon frågar om det inte vore enklare att bara blöta upp maten. Trötta jag hade inte ens tänkt på det. 🤦‍♀️ Har mortlat i flera dagar. 😅
Visa bifogad fil 92005
Torstenäterinte hellr mat i för stora bitar. Inte ens större godisbitar.

Den sort han äter nu - allergifoder - är pyttelitet. De är i storlek pepparkorn. Funkar bra men är pilliga att handmata för de är så små . :D
 
Det har gått bra långt in på terminen men nu är jag sliten och har inte mkt till motivation kvar. 7 skoldagar och 12 arbetsdagar kvar.
Mycket schemabrytande och det är inget jag gillar och inte alla barn heller tyvärr.
Ville inte gå upp i morse och joggingrundan var rejält tung.
DE5DBC6D-BC21-4C70-8DF8-6F86362D214E.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 639
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp