Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just sanerat min häst efter dagen regn och lerbad 😬 Nu har han boxarrest till imorgon han såg dock inte missnöjd ut direkt 😂

Jobbat, ska hem pimpla kaffe och vila lite innan jag måste plugga järnet ikväll/natt. Sista inlämningen för den här terminen och sista grupparbetet på fredag sen är det sommarlov 🌟 Äntligen .. Så less på att plugga just nu 😬
 
Nu har läkaren skrivit ett nytt läkarintyg, hoppas Försäkringskassan fixar detta nu. Förstår inte vad de gnäller om, jag tog liksom tag i problemet själv och bytte arbetsplats istället för att riskera att gå år ut och år in som sjukskriven från mitt förra jobb. Det är 1,5 månads sjukskrivning det rör sig om.
 
Det mulnar på, tänker att denna kran skulle bli en bra åskledare om det börjar åska ⚡
70FE5D29-06A2-4739-911D-075AA4368315.webp
 
Tänkte ta en sväng i alla gångarter som tidigare tog en timme menä just det. Eftersom hästen är skodd håller hon ju ett högre tempo och slipper hålla sig på vägkanten så dagens runda tog ju knappt 50 min då hon hade god energi hela svängen 😍. Ville ju hon skulle gå en timme så avslutade på ridbanan med några språng över ett kryss. Främst några i trav; travhoppa är ju mkt nyttigt! Men vi båda tycker ju det är roligare att hoppa i galopp så avslutade med två härliga språng; varav pållan fick ligga på lite större på det sista 😍. Båda två hade gärna fortsatt (hästen hade fin bjudning mot hindret när jag började jogga av 😄) men bomlösa sadeln är ju inte den mest optimala ☺️.
Sen var det inte dumt med lax, torsk och räkor I vitvinssås till middag när älsklingen kom hem 😋. Nahe bäst att rasta snabeldraken och duscha så man kan soffhänga en stund före läggdags ☺️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 641
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp