Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit överens med min chef om att få arbeta halvtid över sommaren för att ha en chans att varva ned efter 2 års studier och jobb. Han har tydligen haft koll på mig sen i november då han tyckt att jag haft för mycket på min halvtidstjänst och tagit ett alldeles för stort ansvar (som egentligen skulle legat på min dåvarande chef).

Jag känner att det är ett klokt val, jag har märkt att jag behöver sova och slappa mer än tidigare och ha en relativt kravlös tillvaro en kort tid framöver för att orka bli människa igen.
 
Yay. Någon har pissat(!) i hissen :yuck: Och tja, jag har hundar. Jag kan inte välja att stanna inne tills städare kommit...

Update: Ringde journumret. De tog det faktiskt på allvar och ska skicka någon som städar! (säger de iaf). Hade varit såå skönt att inte behöva åka i äcklet igen. Stackars städare dock...
 
Yay. Någon har pissat(!) i hissen :yuck: Och tja, jag har hundar. Jag kan inte välja att stanna inne tills städare kommit...

Update: Ringde journumret. De tog det faktiskt på allvar och ska skicka någon som städar! (säger de iaf). Hade varit såå skönt att inte behöva åka i äcklet igen. Stackars städare dock...
Uääck!
 
Jag tror jag råkat svälja ett litet smalt kycklingben, men tycker inte att jag känner något som sitter fast i halsen (märkte inte ens att jag svalde det). Googlade och verkar rätt lugnt när det väl hamnat i magen.

I min oro glömde jag dock helt bort människans anatomi och blev orolig för hål i tarmarna. Jag är sekreterare. Medicinsk sekreterare. På en kirurgklinik, på kolorektal-teamet… dvs… jag skriver om tarmar hela dagarna :bag:
 
Yay. Någon har pissat(!) i hissen :yuck: Och tja, jag har hundar. Jag kan inte välja att stanna inne tills städare kommit...

Update: Ringde journumret. De tog det faktiskt på allvar och ska skicka någon som städar! (säger de iaf). Hade varit såå skönt att inte behöva åka i äcklet igen. Stackars städare dock...
Nu blir jag nyfiken, varför kan man inte åka pisshiss med hund?
 
Okej… jobbigt att ha en sån dum trapp!
/hissfobiker
Jag hade hissfobi som ung, sedan började jag jobba som brevbärare :rofl: ÄLSKAR hissar, hur gamla, skraltiga och konstiga de än är. Hellre det än trappor iaf. Nu börjar jag komma över mitt absoluta trapphat, men alltså, det ska mycket till för att jag ta trappor om det finns alternativ...

Nu blir jag nyfiken, varför kan man inte åka pisshiss med hund?
Hundarna är stora. Nu var det så mycket piss i hissen att det precis fanns plats för en person att stå som tryckt mot dörren om man ville stå på torrt golv. Mina hundar är i mina möbler, går över mina mattor och sover i min säng. Är inte jättepepp på att ha piss på deras tassar då. Nu tvättade jag av tassarna när vi kom in. Fungerar ju det med, men inte så roligt.
 
Men tvi för att fira in sommarens första dag med årets första fästingbett; reagerade direkt på att det kliade; liten nymf så hoppas den inte bar på smitta. Hämtade väl den antagligen i stallet; brukar vanligtvis inte få fästingar av det eller katterna 🙃. Onödiga äckeldjur, hade gärna sett dem utdöda 🤬🤮.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
526
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp