Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strilande regn här också, enligt SMHI har de regnat ca 25 mm hemma sen det började vid midnatt. Ska bli spännande att se hur mycket det är i regnmätaren när jag kommer hem. Är glad att jag red i går så att hästen som lär var väldigt trött på regnet slipper ut mer idag. Jag är inte heller så sugen om jag ska vara ärlig.
 
Är så vansinnigt trött och har så himla oooont :arghh: Går lite dubbelvikt och kvider.
Försöker boka in ett möte med de som ska installera vårt passersystem, jag behöver avstämning känner jag, har helt tappat trådarna där :nailbiting:
Försöker samtidigt lösa hur jag ska supporta pappa på maran (jag är energiansvarig och mellantidsansvarig, måste ta mig mellan olika punkter på loppet på något smidigt snabbt sätt som inte innebär att korsa löparbanan för många gånger)
Samtidigt är det så många andra saker att jag blir helt vimmelkantig. :cautious:
 
Sov 2 timmar inatt och varit full rulle sen jag klev innanför dörren på jobbet. Men jag har fått mycket gjort idag, både mitt eget och andras arbete. Och så kom mina examenspresenter till mig själv idag, jag är ju en sån där ytlig, fejkad en så då var jag bara tvungen att beställa lite nytt smink. :love:
20220602_122413.jpg
 
Trist och grått väder idag men inget regn. Passar utmärkt med en lat dag. Beställde matinköp på nätet och ficck levererat på dörren, städhjälpen har varit här (doftar nystädat överallt). Firman skickade en vikarie idag och henne vill jag behålla. Hon var noggrann men snabb och effektiv, och trevlig. Nu skall jag ta en Latte och fortsätta slappa innan dags för middag, har tyvärr ingen kock. Man kan inte få allt....
 
Åkte förbi stallet på vägen till jobbet; pållan fick jogga I trav på lina i 15 min 🙂. Tyckte det blev lagom som aktiv vilodag efter en del galopparbete igår så vila från att bära ryttare men inte helvila pga grässtjock 😆.
Slappar de sista minuterna efter mat och kaffe innan jobbet drar igång igen ☺️
 
Var på jobbmässa med mina nysvenska kvinnor. Vet inte hur mycket det gav. Träffade en glad norrlänning som försöker locka 100,000 människor till Norrland. Jag klampade i klaveret direkt, när han sa att han var från Luleå så beklagade jag att de förlorade SHL finalen. Stämningen blev lite tryckt.

De flesta var antingen rekryteringsföretag eller erbjöd en massa olika kurser av diverse slag. Dock var det en som bjöd på glass, en annan popcorn och sedan fick jag en penna och en vattenflaska. Så bra dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp