Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, jag lider med dig! Jag hatar tandläkaren och är livrädd. Tack och lov inte fobiskt längre!
Jag har gått hos en av sambons vänner nu sista åren. Han är helt underbar på att lugna ner en hjälpligt. Så jag slipper lugnande och har tom klarat av att gå till annan tandis ok en runda då han var på semester.
Det är lite märkligt att den mysgubben som är så varm, intelligent och rolig varit benhård elitsoldat i något specialförband. Han ser lite ut som en gullig cherub. Varje gång ber han skämtsamt om ursäkt för att hans lilla kulmage kommer mot ens huvud när han jobbar. Nu har det betingats in som något lugnande. Ska jag byta tandläkare måste den ha en mjuk kulmage! :love: 😅
Jag har samma tandläkare nu som jag hade på odontologen när jag fick KBT för min tandvårdsrädsla. Hon har så fint och bra bemötande. Jag går ju dit numera iaf, vilket är ett steg framåt. 🙂
Men lustgas krävs, annars går det inte.
 
Alla djur älskar Mathilde :love:

20220602_164801.webp
 
Idag vågade jag fråga om jag fick hälsa på de två Greyhoundsen (hur böjer man det?) som bor i min närhet 😍

Den ena var så kärvänlig och pälsen var SÅ mjuk!! Hon hoppade på mig men ganska mjukt så det var okej, dock slickade hon mig typ i ögat vilket var mindre lämpligt då jag är lite allergisk :o

Ägaren var väldigt trevlig också!
Eftersom jag är rätt bra på stalking ( :o ) så verkar hon ha ett kennelnamn och föder/har fött upp standard Greyhounds som det stod!

Nej. Jag ska inte skicka en vänförfrågan…:angel: :cautious:
 
Efter att ha andats lite och lugnat ner mig tog jag tag i tjommen som skrev om Pride-paraden och smulade sönder hans idiotargument. Hans sista inlägg var ngt om att det handlade om att Pride var att driva ett jippo till följd av Stonewall-kravallerna och att det handlade om samkönat sex och tex BDSM. :jawdrop: Och det var inget för barn.
Han skrävlade om att folk bara behövde googla för att lära sig. Jag blev så förbannad och fick ta time out. Sen tog jag det väldigt noggrant och sakligt, om än ngt syrligt i ett par inlägg tills han tystnade. Det gick från skrävlande "höhö-jag är så jävla smart och fyndig och ni idioter" till "ja, det är ju beklagligt ibland.. men oftast är det ju ingen fara" till radiotystnad. 🖕
Kan bara inte låta sånt skitsnack stå utan att iaf försöka. Han kanske inte lär sig något. Men han kanske iaf slutar sprida sin skit och kanske vågar fler säga emot. Och andra kan känna att det finns även straighta CIS-personer som backar dem.
 
Tagit del av vägföreningens räkenskaper. Är det inte sjukt sketchy att vägföreningens ordförande lånar ut pengar med 8 procents ränta till sin egen förening för att täcka en utgift? Utan att meddela medlemmarna eller ta upp det för röstning eller andra anbud. Jag hade kunnat erbjuda samma för 7 liksom 😂
 
Tagit del av vägföreningens räkenskaper. Är det inte sjukt sketchy att vägföreningens ordförande lånar ut pengar med 8 procents ränta till sin egen förening för att täcka en utgift? Utan att meddela medlemmarna eller ta upp det för röstning eller andra anbud. Jag hade kunnat erbjuda samma för 7 liksom 😂
Hahahaha! Det låter som att ordförande ska bli skyldig pengar!
 
Tagit del av vägföreningens räkenskaper. Är det inte sjukt sketchy att vägföreningens ordförande lånar ut pengar med 8 procents ränta till sin egen förening för att täcka en utgift? Utan att meddela medlemmarna eller ta upp det för röstning eller andra anbud. Jag hade kunnat erbjuda samma för 7 liksom 😂

Jag hade inte varit bekväm med det hela... det låter väldigt knepigt.
 
Mina fem kortärmade var alla synlig gt zickzackade över hela magen inget lappade. Hos oss lagar tvättbolaget.
Vi tvättar bara på mitt jobb. Lagar inte
Vi tvättar Samhalls moppar och dukar. Tvätt från Sala (sjukhuskläder och sängkläder)
Moppar och dukar från Miab
Kläder från en vårdcentral
Arbetskläder från någon bygg firma
Ibland dukar och gardiner
Just nu även Ikeas moppar och dukar, eftersom deras tvättstuga renoveras...
Snart även Ikeas kökskläder...
 
Segt idag...
Igår kväll hade jag styrelsemöte med min förening. Kom inte hem förrän efter 22. Och slocknade på soffan vid tolvslaget.
Som vanligt så mår jag dåligt efter ett styrelsemöte. Känner mig bara utnyttjad
Så när väckarklockan ringde 6 i morse, så mådde jag dåligt efter en dålig natts sömn. Min kropp värker av allt slit på jobbet. Så jag sjukanmälde mig
Regnat nästan hela dan
 
Jag hade inte varit bekväm med det hela... det låter väldigt knepigt.
Hahahaha! Det låter som att ordförande ska bli skyldig pengar!

Jag skulle kalla det jäv när han tjänar på att föreningen inte är ekonomiskt sund och behöver ta lån av honom när det är han som är ansvarig. Jag och sambon är nya ägare och vill väl ligga lite lågt men det kommer nog slinka ur några väl valda frågor 😅
 
Segt idag...
Igår kväll hade jag styrelsemöte med min förening. Kom inte hem förrän efter 22. Och slocknade på soffan vid tolvslaget.
Som vanligt så mår jag dåligt efter ett styrelsemöte. Känner mig bara utnyttjad
Så när väckarklockan ringde 6 i morse, så mådde jag dåligt efter en dålig natts sömn. Min kropp värker av allt slit på jobbet. Så jag sjukanmälde mig
Regnat nästan hela dan
Kanske är det dags att ta en paus från styrelsen?
Tänkt på att du skrivit innan att du känt dig utnyttjad. Men ska må bra av sin fritid, det ska ge mer än det tar. ❤
 
Mamma var iväg och träffade folk på dagverksamheten som pappa går på och hon lät väldigt positiv när hon kom hem, härligt! Under tiden så var en från hemtjänsten här, jag tror att en främmande person gör att pappa skärper till sig ordentligt för det brukar inte vara så svårt då. Jag pluggade under tiden men hunden hade visst suttit och kelat hela tiden med hemtjänsten 😂
Hon brukar ignorera främmande personer men det går visst fint när ingen annan villig hand finns till hands :D

Hon var/är även nybadad och nyklippt, hon ser smalare och prickigare ut :laugh::D (Alice katten skulle kanske behöva något liknande ... :angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 636
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp