Jag såg på FB-grupp för vårt lilla samhälle med ca 700 invånare att barnen i förskola och skolan här skulle ha en Pride-parad som del i att lära barnen om allas lika värde. Jag tyckte det var så fint att den synen, som bör vara det normala, fanns även här i det lilla samhället där många är lågutbildade och kanske inte direkt pålästa och kan vara rätt anti något främmande. Jag var så glad att så många like:at etc och inget lämnat något negativt. Tills nu..
Då kommer någon jävla tjomme och påstår att det är sexualisering av barn att pracka på dem Pride-värderingar iom att det bara handlar om sexuell läggning, avvikande sådan. Att de ska själva få bilda sig en uppfattning om allt när de är redo för sex etc.
Sen trodde man att det inte kunde bli värre. Då skriver idioten att det är pedofili. Och att alla som likeat stöder pedofili.
Och sen kom någon harang att regnbågsflaggan står för pedofili. Och då gjorde den det för att på 70-80-talet hade NAMBLA i USA haft något med det att göra. Sen skriver idioten själv att "Ja, IDAG är det ju inte så". Nähe..? Men flaggan står för det fortfarande för ngt han anser hänger kvar sedan 40 år tillbaks?
Alltså, jag vet att jag inte borde bli det. Men jag blir fan helt chockad över att man:
A. Kan vara så jävla dum i huvudet.
B. Visar det helt offentligt.
C. Gör
i slutet av sina inlägg om något så viktigt och ser det som en rolig sak att ha åsikter som man tror retar andra lite på ett skojigt vis.
Tack och lov har iaf några tappra själar svarat upp. Dessvärre har en del likeat inläggen från idioten. Usch!