Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matkoma och mensvärk. Inte världens bästa kombination 😴 Mina tankar svävar hela tiden tillbaka till klockan 3 i natt när jag vaknade och kattenkom och gosade ner sig tätt intill och vi somnade kramandes. Länge sedan jag somnat om och sovit så bra, vaknade några gånger och vi låg kvar i kramandet tills jagvar tvungen att gå upp. Ville att tiden skulle stå still där och då. :heart
 
Jag sitter och fungerar på hur jag ska ta mig hem från jobbet idag. Jag hade glömt att det är skolavslutning idag och hela kvarteret är belamrat med bilar som har parkerat både här och där samt obligatoriska studentflak.

Men det är så roligt att se de glada ungdomarna som tar studenten så det får det väl vara värt!
 
Dottern har kommit hem från skolan och ska nu byta om till stallkläder. Efter stallet ska vi laga mat och åtminstone jag ska duscha. Sen ska vi till Lund: Biltema och fixa pass.

Fixar du pass pa biltema?

Det kom svar sedan när jag påtalat att rätt mycket har hänt sedan hans malande om att Prideflaggan idag står för sånt gammalt skit för 40 år sedan. Han menade på att ”Man inte ska ignorera historian IOM att det är som att hävda att nazism är bra för att Hitler dog för x antal år sedan. 😳
Hur kan en Pride-vandring för att barn lär sig om lika rättigheter, kärlek och att kunna vara sig själv liknas vid folkmord, hat etc etc?!
Hur kan man vara så vrickad?
Märks ju tydligt att det är en utmärkt idé att utbilda barnen! ❤️

Om jag inte missminner mig var pride flaggan designad av en kand konstnar/designer till en pride parad i San Francisco, som haft pride parader sedan -50 talet. Flaggan var alltsa bara en LGBT symbol from the start.
 
Fick ett samtal från företaget där jag var på intervju i måndags. De vill ha in mig på en till intervju på tisdag :D Nu måste jag bara se till att få tid för en intervju på andra stället som eventuellt vill anställa mig, så att jag inte går miste om något. Vilket lyxproblem.
 
Usch, nu är jag upprörd! Min mor hade bokad tid med hemtjänst idag. Det var bestämt att de skulle ses vid porten. Personen ringde min mor om vilken tid som de skulle träffas. Någonstans där så blev det missförstånd om vilken tid som gällde, så hemtjänstpersonalen var på plats innan min mor. Då hade personen letat lite runt huset och sedan gått iväg utan att meddela chef/ansvarig om att hon inte träffat min mor.

Nu är min mor inte i någon extrem riskgrupp så, men tänk om hon hade råkat illa ut i hemmet på något sätt och behövde hjälp?! Folk som har hemtjänst har ju det av en anledning! Jag blir fan mörkrädd.
 
När chefen kommer med världens mest invecklade, tidskrävande och onödiga idé och man svarar "Nej, det kommer jag inte göra" helt utan förklaring pga pms, har mycket att göra, och wtf vilken usel idé. :angel:

Svaret? "Ok strålande, tack för ett bra jobb".

Ok? Har han fattat vad jag skrev då eller förväntar han sig att jag ska utföra den dumma idén? :cautious::p
 
Ridit gula faran, mycket galopp, glada och svettiga båda två :love:
Idag var hon mycket, mycket dyr.

F73F10F0-5BE3-4DAC-A0EA-46D424E9F9EB.webp


Nu iväg mot AW med rosé och nån mat!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 634
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Vantar!
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp