Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör hollandaisesås, kokar sparris och grillen är tänd. Har packat bilen inför medryttaren och hästen tävling i morgon. Lär inte bli mycket jobb i morgon, får satsa på söndag em och måndag. Tack för en röd dag, det ger en hel dag till rättning istället för 6 timmars laboration.
 
Moneybrother
 

Bifogade filer

  • 20220603_191856.webp
    20220603_191856.webp
    190,3 KB · Visningar: 22
Äter godis och försöker lugna mig och andas. Har fått brev från försäkringskassan att jag ska ansöka om sjukpenning, blev aningen hysterisk ett tag och hann hamna i panik och tänka paniktankar ett bra tag.
Men nu inser jag att det nog kanske är chefen som glömt att friskanmäla mig. Så allt borde ordna sig, hoppas jag.

Snart ska jag hjälpa mina kompisar som jagar pedofiler med ett helt annat spår jag inte fattar att de orkar med. De ska försöka hitta "The puppy stomper". Jag besparar er detaljer. Kul fredag osv :cautious:
Men jag blev lovad Minecraft direkt efter, så att jag kan sova sen i alla fall :angel:
 
Äter godis och försöker lugna mig och andas. Har fått brev från försäkringskassan att jag ska ansöka om sjukpenning, blev aningen hysterisk ett tag och hann hamna i panik och tänka paniktankar ett bra tag.
Men nu inser jag att det nog kanske är chefen som glömt att friskanmäla mig.

Friskanmäler sig hos f-kassan gör man själv, om man går tillbaka till jobbet innan sjukskrivningen går ut av sig självt.
 
Vad menar du? Vi ringer bara chefen och säger att vi är sjuka och när vi är friska friskanmäler vi oss till chefen. Har aldrig behövt kontakta försökringskassan för att jag är sjuk 🤔
Varför har då chefen sjukanmält dig till f-kassan?
Det görs ju först efter 14 dagars sjukdom, ersättning därefter kommer från försäkringskassan.
Är man sjuk kortare tid finns det noll och ingen anledning för chefen att sjukanmäla dit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 632
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp