Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har då chefen sjukanmält dig till f-kassan?
Det görs ju först efter 14 dagars sjukdom, ersättning därefter kommer från försäkringskassan.
Är man sjuk kortare tid finns det noll och ingen anledning för chefen att sjukanmäla dit.
Måste han aktivt sjukanmäla mig i f-kassan? Nu blir jag ju nervös igen :banghead:
Jag var sjuk i två dagar. Så gissade att han bara hade glömt att friskanmäla mig när jag kom tillbaka.
 
Transplantationskursen avklarad :)

Nu ska jag inte läsa någon kurs på ett år. Sedan kommer det Transplantationskurs och pre- samt direkt efter transplantation till nästa vår vilken jag har tänkt gå. Men sedan får det nog fanken vara bra med att läsa kurser.
 
Har blivit en del promenad idag, först en kortare vända med hundarna och min mamma, sedan ca 45 minuter med hästarna och nu 1,5 timme med hundarna. Men drygt 14 000 steg är inte så mycket så förhoppningsvis straffas jag inte imorgon :)
Tänkte rida bägge hästarna imorgon så kroppen får så snällt se till att funka oavsett vad den egentligen tycker. Den ska bara fatta det :cautious:

Lyckades med att inte ta ett enda steg på asfalt också (inte så jätteimponerande mtp hur vi bor och var stallet ligger, men brukar bli något). Mest stig och så lite grusväg.
Efter hästpromenaden fick de gå ut i ny hage, storhästen var glad och ponnyn följde med då han inte vill bli övergiven. Lite roligt när storhästen glatt travar på och så kommer ponnyn en bit efter, kämpandes för att hänga med i trav han med :laugh:
 
Kikar studentmailen med jämna mellanrum.

Har haft opponering idag på C-uppsatsen, och ja den var spännande. Speciellt då examinatorn inte höll med den struktur som min handledare diskuterat fram med mig. Så nu vill jag bara få kommentarerna på mailen så jag får veta hur "dålig" min uppsats är enligt examinatorn. Samt om jag ska maila handledaren om hur man löser det bäst isåfall. Min handledare är själv examinator i år, fast för andra uppsatser så han kan ju inte ha helt fel tänker jag?
 
Tar det lugnt i soffan. Är glad då jobbet jag var på intervju för har meddelat att jag gått vidare i processen och de har tagit referenser lite nervöst också,. Men en bra känsla inför helgen ändå. De ska anställa flera så jag vet inte hur många kandidater dem gått vidare med. Men är ju ett steg närmare iallafall. :)
 
Kikar studentmailen med jämna mellanrum.

Har haft opponering idag på C-uppsatsen, och ja den var spännande. Speciellt då examinatorn inte höll med den struktur som min handledare diskuterat fram med mig. Så nu vill jag bara få kommentarerna på mailen så jag får veta hur "dålig" min uppsats är enligt examinatorn. Samt om jag ska maila handledaren om hur man löser det bäst isåfall. Min handledare är själv examinator i år, fast för andra uppsatser så han kan ju inte ha helt fel tänker jag?
🙄 inte för att skrämma upp dig men jag fick göra om min uppsats, min handledare var vansinnig och ansåg att min examinator var helt dum i huvudet men hen kunde inte göra något utan det var bara att skriva om.
 
🙄 inte för att skrämma upp dig men jag fick göra om min uppsats, min handledare var vansinnig och ansåg att min examinator var helt dum i huvudet men hen kunde inte göra något utan det var bara att skriva om.

Men vad tråkigt för dig :( behövde du göra en ny opponering/respondering eller bara ändra uppsatsen?

I mitt fall sa examinatorn att han ska rådfråga min handledare innan mina kommentarer skickas då jag angav skäl till varför uppsatsen ser ut si och så i strukturen.
 
Måste han aktivt sjukanmäla mig i f-kassan? Nu blir jag ju nervös igen :banghead:
Jag var sjuk i två dagar. Så gissade att han bara hade glömt att friskanmäla mig när jag kom tillbaka.
Nej alltså om du är sjuk i två dagar blir försäkringskassan inte ens inkopplad. Dvs ingen ska sjukanmälas eller friskanmälas och ingen sjukpenning ska betalas ut via FK då det är arbetsgivaren som betalar ut sjuklön de första 14 dagarna. FK har inget med det att göra. Är du sjuk längre än 14 dagar ska du sjukanmälas hos FK, detta gör både du och arbetsgivaren. Från dag 15 kan man sedan ha rätt till sjukpenning från FK. När man sedan inte längre är sjuk ska man själv friskanmäla sig hos FK, men det gäller alltså bara om du varit sjuk i 15 dagar eller mer.
 
Äter godis och försöker lugna mig och andas. Har fått brev från försäkringskassan att jag ska ansöka om sjukpenning, blev aningen hysterisk ett tag och hann hamna i panik och tänka paniktankar ett bra tag.
Men nu inser jag att det nog kanske är chefen som glömt att friskanmäla mig. Så allt borde ordna sig, hoppas jag.

Snart ska jag hjälpa mina kompisar som jagar pedofiler med ett helt annat spår jag inte fattar att de orkar med. De ska försöka hitta "The puppy stomper". Jag besparar er detaljer. Kul fredag osv :cautious:
Men jag blev lovad Minecraft direkt efter, så att jag kan sova sen i alla fall :angel:

Att göra en ansöka till försäkringskassan är en möjlighet du har. Om du inte har ansökt så behövs det ingen friskanmälan dit heller. Det finns inte ens ett ärende där men brev går ut automatiskt sa de till mig när sjukanmälan från arbetsgivaren kommer in. Jag hade redan ansökt till försäkringskassan när jag fick det brevet när jag blev sjuk så jag blev förvirrad när jag fick brevet och undrade om jag behövde ansöka igen. Såg att du skrev att du var sjuk i två dagar förmodligen har en sjukanmälan till fk gjorts av bara farten av t.ex lönehandläggare på ditt jobb.
 
Red ut en timme och pållan var riktigt pigg och glad och även ovanligt tittig och vid ett tillfälle gjorde giraffhals för att spana och satte ut arslet åt ett par bilar hon ju inte alls brydde sig om 😆. Får skylla mig själv som inte ridit åt det hållet på väldans länge! 🙃. Jag är ju inte känd för att rida i timtal och (tänker mig vanliga ridturer på 25 min- 2 timmar är lagom) och ändå trots det oftast rider ut under timmen; då känns det plötsligt som jag ridit "mycket" den här veckan då jag varje gång (3 dagar) ridit något drygt en timme- har nog aldrig hänt innan 😅.
Sen var det inte tokigt med hemlagad pizza och testade nya chips; estrellas summer edition med paprika och havssalt var god och soffhäng 😊.

Våra sommargrannar (brukar vara stutar som går på bete utanför) har kommit 😍.
Jag la mig på mage en stund innan jag skulle hänga tvätt menä hankatten parkerade visst på matte så det fick vänta ❤.
 
Uff. Hästen stannade till idag pga läskiga kravallstaket och verkar ha dragit något i axeln. Såklart samma axel jag haft inflammation i, men hoppas det ska gå över snabbt.

Nu på väg till mina kära kattvaktskatter, ska mata dem samt mata mig själv 😅
Missade visst middag, så tänkte äta ALLT nu :d

Klockan på 07:10 så det blir nattmat och bok i sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 632
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp