Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fungerade hyfsat med bussersättning Häggvik-Solna. Tog ju längre tid förstås men bussarna verkade bra uppstyrda.

Däremot vansinnigt med korta tåg när det är färre avgångar och Sthlm Maraton 😵‍💫

Ätit sen frukost och frågat efter besökstider på sjukhuset. Alldeles strax dags att gå till frissan 😊
 
Sitter och väntar hos tandläkaren, känns lite märkligt en lördag, men de försöker väl komma ikapp 🙄
Jag fick en röntgentid inställd i tisdags pga personalbrist och fick ny kallelse till 6/6. Helt min sorts nationaldagsfirande. :p Personalen instämmer säkert. 🦸🏻‍♀️


Jag gör pannkakor till frukost!

Det är marknad i byn och verkar vara sjukt mycket folk baserat på alla bilar parkerade här i utkanten. Härlig stämning och strålande sol.

Men först pannkakor med färsk getost och bär!
 
Var ute en sväng med våfflan och träffade en granne som berättade att hennes gamla schäfer blev anfallen häromkvällen, bara ett stenkast härifrån så nu varnar hon alla oss som har hund i närheten så att vi är medvetna. Lös hund av staffetyp, igen. Jag blir lika arg varje gång. Hennes fina gamla tant. <3
 
Tuggar chips - borde ha köpt en lite tunnare sort.... Men, visst, det gör faktiskt inget om jag äter liiiiiite långsammare... ;) Det är alltså den avbrutna kindtanden som jag inte vågar tugga för mycket med som gör att jag får sakta ner och koncentrera mig på var någonstans i munnen maten hamnar.... :D Samma med dryck. Får försöka styra bort kalla drycker från området. Men, men blir det inte värre så överlever jag nog detta med.... :) !
(Trots det LITE sur över att jag har tandvårdsförsäkring som jag inte kan utnyttja just nu pga tandläkarbrist... Tanken med försäkringen var ju liksom att aldrig behöva vara rädd för att inte kunna gå till tandläkaren vid behov pga brist på pengar.... :cautious: )
Är det Folktandvårdens tandförsäkring så kan dem låta dig gå till en annan tandläkare, så fakturerar dem sinsemellan.
 
Trött så jag höll på att somna på soffan ute när jag vakta bebis i en timme typ lite mer kanske. Det har just bytt hage och hon är rätt levands glad typ så hon rejsar ju järnet 🙈🤪 Men kört Trulman nu, och han är duschad utsläppt igen så nu ska jag åka hem och inventera mitt skafferi inför storhandling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 631
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp