Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddar för en tio minuters hundpromenad. Det är ju knappt hundra meter om man går så långsamt som det behövs. Blir nog en tur till grannens postlåda och sen vända hem. :)

Han - och jag - kommer att bli trött på en där promenaden som vi ska göra många gånger om dagen.
 
Nu är jag irriterad på habiliteringen igen. Sist jag var på haben fick jag en ny tid av personen jag träffade (till samma person). Men hon har inte lagt in bokningen. Så nu har hon bokat in en annan patient på "min" tid.

Jag förstår absolut att alla gör misstag. Men just haben har gjort så många misstag att det är svårt att fortsätta se förbi deras misstag.

Detta är extra störande just idag eftersom jag dessutom har två vårdbesök på två helt olika ställen i stan med bara 15 min mellan (om jag går 15 min tidigare från det första besöket). Så mamma har tagit ledigt från jobbet för att kunna skjutsa mig mellan besöken, men nu hade det ju inte behövts.
Jag hade kunnat låna mammas bil men problemet då är att de bygger om i stan och det finns inga parkeringar så då hade jag kommit sent pga letat efter parkering istället 🤷🏽‍♀️

Orkar inte! :arghh: :banghead:
 
Ledig idag och gick upp tidigt ihop med sambon för att följa med ner till sörping för att besikta den äldsta bilen på 28 år (94:a) och handla lite ☺️. Sambon som var sååå nervös kunde andas ut när det enda som behöver fixas till ombesiktning är en spindelled 😊. Ojämna bromsar fram men bilen har ju stått ett år 🙃.
 
Trögt att jobba idag. Har tankarna mest på morgondagens tävling med hästen 😅 Min äldsta dotter som är 10 år ska med som hästskötare för första gången så det ska bli mysigt!

Ska pricka av några fler saker på min to do list innan lunch så ska jag ta en timmes promenad med min andra häst och hundarna då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 636
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp