Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här låg i lådan från Beiersdorf. Jag undrar om jag har anmält mig till ngn testpanel eller om det här var istf Eucerin?

🤔
 

Bifogade filer

  • C82D1156-0EC9-4AA0-B7EF-242163EB97D0.webp
    C82D1156-0EC9-4AA0-B7EF-242163EB97D0.webp
    215,3 KB · Visningar: 43
ja ha, Sonen blir utslängd från student boendet för att de ska vara något annat under sommaren så jag får rycka in.
Mamman vägrar och tycker att han får klara sig själv. allt han behöver är hjälpa att få sina saker i en bil och åka hem till mig eller mamman, (mamma bor 30 mil enkel resa närmare). Men jag vill inte att min son ska stå på gatan med allt han äger.
 
ja ha, Sonen blir utslängd från student boendet för att de ska vara något annat under sommaren så jag får rycka in.
Mamman vägrar och tycker att han får klara sig själv. allt han behöver är hjälpa att få sina saker i en bil och åka hem till mig eller mamman, (mamma bor 30 mil enkel resa närmare). Men jag vill inte att min son ska stå på gatan med allt han äger.
Alltså förlåt att jag säger det, men den där mamman är en riktig su..a
 
Jag såg på FB-grupp för vårt lilla samhälle med ca 700 invånare att barnen i förskola och skolan här skulle ha en Pride-parad som del i att lära barnen om allas lika värde. Jag tyckte det var så fint att den synen, som bör vara det normala, fanns även här i det lilla samhället där många är lågutbildade och kanske inte direkt pålästa och kan vara rätt anti något främmande. Jag var så glad att så många like:at etc och inget lämnat något negativt. Tills nu..
Då kommer någon jävla tjomme och påstår att det är sexualisering av barn att pracka på dem Pride-värderingar iom att det bara handlar om sexuell läggning, avvikande sådan. Att de ska själva få bilda sig en uppfattning om allt när de är redo för sex etc. :jawdrop:
Sen trodde man att det inte kunde bli värre. Då skriver idioten att det är pedofili. Och att alla som likeat stöder pedofili.
Och sen kom någon harang att regnbågsflaggan står för pedofili. Och då gjorde den det för att på 70-80-talet hade NAMBLA i USA haft något med det att göra. Sen skriver idioten själv att "Ja, IDAG är det ju inte så". Nähe..? Men flaggan står för det fortfarande för ngt han anser hänger kvar sedan 40 år tillbaks?
Alltså, jag vet att jag inte borde bli det. Men jag blir fan helt chockad över att man:
A. Kan vara så jävla dum i huvudet.
B. Visar det helt offentligt.
C. Gör 😂 i slutet av sina inlägg om något så viktigt och ser det som en rolig sak att ha åsikter som man tror retar andra lite på ett skojigt vis.

Tack och lov har iaf några tappra själar svarat upp. Dessvärre har en del likeat inläggen från idioten. Usch!
 
ja ha, Sonen blir utslängd från student boendet för att de ska vara något annat under sommaren så jag får rycka in.
Mamman vägrar och tycker att han får klara sig själv. allt han behöver är hjälpa att få sina saker i en bil och åka hem till mig eller mamman, (mamma bor 30 mil enkel resa närmare). Men jag vill inte att min son ska stå på gatan med allt han äger.
Rätt vanligt, min bonus-son studerade på Forsmark och dom fick packa sitt och då fick jag vackert sätta mig i bilen och hämta hem honom 40 mil söderut. Blev en lång dag.
 
Samma här. Jag har varit hos tandläkaren som höll på i över en timme för att få bort en skadad tand med död rot O_o
Men nu är det gjort och jag var lugn hela tiden :up: En tand och 1100 kr fattigare.

Hoppas att det gick lika bra för dig :heart
Tog nästan två timmar för mig och tandläkaren lyckades ändå inte helt, så ska dit igen snart. Håller på med en rotfyllning. Tackar för att lustgas finns.
 
Sitter på pub vid Hötorget med en Magners och turistar i hemstaden. Älskar det (plånboken less so).

Funderar på var man kan hitta något halvmysigt ställe med rimligt prissatt middag?
Behöver inte vara fancy, bara rätt gott. Tips mottages :angel:
Men först en cider till och kanske tvinga sig igenom lite CSS. Dådå.
 
Idag vågade jag fråga om jag fick hälsa på de två Greyhoundsen (hur böjer man det?) som bor i min närhet 😍

Den ena var så kärvänlig och pälsen var SÅ mjuk!! Hon hoppade på mig men ganska mjukt så det var okej, dock slickade hon mig typ i ögat vilket var mindre lämpligt då jag är lite allergisk :o

Ägaren var väldigt trevlig också!
 
Tog nästan två timmar för mig och tandläkaren lyckades ändå inte helt, så ska dit igen snart. Håller på med en rotfyllning. Tackar för att lustgas finns.
Usch, jag lider med dig! Jag hatar tandläkaren och är livrädd. Tack och lov inte fobiskt längre!
Jag har gått hos en av sambons vänner nu sista åren. Han är helt underbar på att lugna ner en hjälpligt. Så jag slipper lugnande och har tom klarat av att gå till annan tandis ok en runda då han var på semester.
Det är lite märkligt att den mysgubben som är så varm, intelligent och rolig varit benhård elitsoldat i något specialförband. Han ser lite ut som en gullig cherub. Varje gång ber han skämtsamt om ursäkt för att hans lilla kulmage kommer mot ens huvud när han jobbar. Nu har det betingats in som något lugnande. Ska jag byta tandläkare måste den ha en mjuk kulmage! :love: 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 637
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp