Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Favoritlunchrundan (drygt 40 minuter, perfekt på rasten) i skogen med hundarna och shettisen i gött väder! Lycklig över att det inte blåser iskallt för en gångskull. Hade varken långkalsonger eller mössa :p
 
Grattis @bettysmatte! 🥳 🎉

99AFDC63-FC69-4950-A5B9-9463F3FA53E1.jpeg
 
Haha, jag kom just hem från en alldeles underbar skogspromenad med hundarna, bara för att upptäcka att min alldeles för generösa granne nu har dumpat ytterligare plantor vid min grind. Alltså, karln SER ju min uteplats varenda dag, var har han tänkt att jag ska sätta och ställa allt!? :arghh: :laugh:
 
Min chef är rolig. Hon skickade precis ut ett mail till organsationen om min uppsägning, innan fick jag läsa igenom det och det står att jag blev headhuntad av min tidigare chef. Jag sa att mnja han var chef på en annan avdelning på det jobbet och vi har haft kontakt till och från, så tjänsten kom på tal. Men det kanske är detaljer så oviktigt i sammanhanget. 1 min senare kommer det ut ett mail "Voeux har blivit headhuntad av sin tidigare chef.."

:rofl:
 
Vad ska man äta/göra för att få bort vitlöksdoften? Det luktar apa (ok vitlök andedräkt dagen efter) och det är så illa att jag känner vitlöksmak i munnen

Smuttade på lite vidrigt kaffe- icke
Borstat tänderna varje timme - icke
Ätit frukost borstat tänderna men icke
Knäckt en red bull och smuttar på Nope

Inget tuggummi i sikte heller. Allvarligt alltså. Jag tycker jag stinker.

Aldrig mer massa god vitlök en söndag
Apelsin, fast jag vet inte om det hjälper så långt efteråt.
 
Jag kände mig så korkad som hade rätt svar på en fråga. Fortsatte räkna och markerade raden tre rader ner som mitt svar. Där jag messed up och gav fel svar (det hade varit rätt också, om jag bara inte bytt ut ett minus till ett plus och ett plus till ett minus) :banghead:

Nu frågade en i klassen vad en lärare menar med "skriv en halv sida". Dvs vad en halv sida är... trodde att hen skojade men hen var helt seriös och fick förklarat för sig att där man skriver en sida så att dokumentet 'byter sida' är det en sida. En halv sida är en halv sån. Nu känns det lite bättre, tror jag :laugh:
 
Morgonpromenaden gick runt en av granngårrdarnas åkrar. Det är bra träning för unge herrn att gå i långt gräs och jag får se marker jag inte sett förut. En lång del av promenaden gick längs kanten av en bäckfåra. Oerhört vackert och jag stannade flera gånger och bara njöt.

Hittade ett stort förråd av utrangerade jordbruksmaskiner och en gammal bil. Gården brukas inte av nuvarande ägare och det här verkar vara i stort sett samtliga maskiner som fanns på gården. Harvar, vältar , plogar, höfläkt, dieseltankar, vagnar m.m. Samt en gammal bil.

Ringde miljökontoret och frågade om man får ställa saker på sin egen mark ute i skogen. OCH DET FÅR MAN. Märkligt tycker jag.
Visa bifogad fil 51010
Ännu märkligare är att om någon annan dumpar skräp på din mark är du ansvarig.
 
Hittade ett stort förråd av utrangerade jordbruksmaskiner och en gammal bil. Gården brukas inte av nuvarande ägare och det här verkar vara i stort sett samtliga maskiner som fanns på gården. Harvar, vältar , plogar, höfläkt, dieseltankar, vagnar m.m. Samt en gammal bil.

Ringde miljökontoret och frågade om man får ställa saker på sin egen mark ute i skogen. OCH DET FÅR MAN. Märkligt tycker jag.
Visa bifogad fil 51010
Synd att folk bara dumpar gamla bilar så där när det finns entusiaster som skulle bli överlyckliga att få ett projekt :down:
Nu ser den där ut att ha stått läääänge och är säkert torr, men om man misstänker att det finns olje/bensin-rester kvar som kan läcka ut så är det ett miljöbrott. Frågade mijlökontoret om det?
 
Chefen tog ut mig och en av våra entrprenörer som vi har som kund på lunch.

Jag skäms...

Min kund entreprenören pratade så väl om mig till chefen att det kändes nästan som om jag bett hen att göra det :o Men lunchen var god (jättegod faktiskt) och det var beröm det får man suga åt sig av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 400
· Visningar
39 122
Senast: Catsu
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 284
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp