Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har pusslat klart dotterns Big Ben-pussel så nu borstar hon tänderna och ska strax lägga sig.
Jag ska borsta mina tänder och prata med 26-åringen en stund innan jag somnar :)
 

Bifogade filer

  • IMG_20200517_210549_526.webp
    IMG_20200517_210549_526.webp
    162,3 KB · Visningar: 24
Snart dags for sangen, jag har lite till jag maste gora innan jag ar klar for dagen dock. Jag kanner mig sa himla duktig idag da jag har tagit ut och diskat alla glas och annat "jox" ur mitt stora skap i matrummet. Jag har tittat pa dem och tankt att de behover diskas sedan forra sommaren ungefar. :cautious:
 
Alltså, här kommer en dum fråga men jag har ingen koll på sånt här :o Om jag ska bjuda 13 pers på ett glas bubbel för att skåla med, hur många 750 ml flaskor kan jag tänkas behöva då? 😅 Räcker det med två eller ska jag ta tre?
 
Alltså, här kommer en dum fråga men jag har ingen koll på sånt här :o Om jag ska bjuda 13 pers på ett glas bubbel för att skåla med, hur många 750 ml flaskor kan jag tänkas behöva då? 😅 Räcker det med två eller ska jag ta tre?

Jag hade tagit tre. Räknar man på glas på 16cl blir det lite mer än fyra glas per flaska. Iofs är jag livrädd för att det inte ska räcka när jag har gäster så jag hade köpt fyra :laugh:

Edit: Standard bubbelglas är på 16cl.
 
Jag hade tagit tre. Räknar man på glas på 16cl blir det lite mer än fyra glas per flaska. Iofs är jag livrädd för att det inte ska räcka när jag har gäster så jag hade köpt fyra :laugh:

Edit: Standard bubbelglas är på 16cl.

Tack! Jag är också rädd att det inte ska räcka, någon kanske vill ha påfyll och inte bara att skåla med :D Men det kommer nog bli mest öl och en del raggargroggar om jag känner mitt sällskap rätt 😂
 
Jag har varit på jobbet i sisådär 1,5 timme. Har en del pyssel idag men jag har gott hopp om att kunna gå hem skapligt tidigt :)
Tanken i eftermiddag är att dottern ska motionera en ponny och sen ska vi hem och kolla klart på avsnitt två om de kungliga smyckena :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp