Kul att behöva bli förtvivlad, arg och ledsen nu såhär en fredag.
Fick ju tilläggsavgift från SL i februari eftersom jag (ovetandes) åkte med felaktig biljett. Betalade den direkt dagen efter jag fick den.
Har sedan dess fått Påminnelsefaktura. Ringde och påpekade att det redan är betalt "Oj något är fel, tar bort den så kan du bortse den!" Skönt.
Fick inkassokrav. Ringde och påpekade att det redan är betalt och att jag faktiskt ringde om påminnelsefakturan som de sa att de skulle ta bort "Ja jag ser att du betalt, jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Okej...
Har nu fått Betalningsföreläggande. Är alltså enligt betalningsföreläggandet nu registrerad hos kreditupplysningsföretag och utmätning kan komma att begäras. Jag ringde nyss SL för tredje gången "Ja, du betalade ju detta i februari... Men jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Jag tror inte på dem längre. De har inte tagit bort något ärende i dag heller.
Vet inte vad fan jag ska göra åt skiten och måste nu googla vad det innebär att vara registrerad hos kreditupplysningsföretag och vad en utmätning är. Orkar inte. Har lust att bara skicka 50 tusen till SL och bara "kan ni låta mig vara nu snälla?" Sitter bara och fulgråter och känner mig fullständigt maktlös. Ska man behöva ringa varenda dag och berätta att man betalat sin tilläggsavgift i februari eller vad ska man göra. Jag hatar hela 2020 och jag vill faktiskt inte vara med längre.