Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på ett klipp på tv 4 där Paolo Roberto pratar ut om sitt sexköp igår.
Jag blir så frustrerad, arg, ledsen över att människor går igång på att köpa sex av "en ung kvinna från ett av Europas fattigaste länder". Att man antingen inte bryr sig eller tom går igång på den utsattheten.
 
Så glad för din skull @Voeux :love: Grattis!
Grattis !
Härligt! :love:


Tack bästa ni! Jag känner mig så lättad, och ser ljuset i tunneln på den här röran som varit de senaste åren. Utöver att det verkar vara ett väldigt spännande och stimulerande jobb, med bra kollegor, så är det också 7 veckor ledigt per år, ledigt klämdagar, 37 h arbetsvecka, flexibla arbetstider (eget upplägg) och det verkar vara ett lagom tempo. OCH löneförhöjning, och 4000 kr friskvårdsbidrag. Vilken jackpot.
 
Kul att behöva bli förtvivlad, arg och ledsen nu såhär en fredag.
Fick ju tilläggsavgift från SL i februari eftersom jag (ovetandes) åkte med felaktig biljett. Betalade den direkt dagen efter jag fick den.

Har sedan dess fått Påminnelsefaktura. Ringde och påpekade att det redan är betalt "Oj något är fel, tar bort den så kan du bortse den!" Skönt.

Fick inkassokrav. Ringde och påpekade att det redan är betalt och att jag faktiskt ringde om påminnelsefakturan som de sa att de skulle ta bort "Ja jag ser att du betalt, jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Okej...

Har nu fått Betalningsföreläggande. Är alltså enligt betalningsföreläggandet nu registrerad hos kreditupplysningsföretag och utmätning kan komma att begäras. Jag ringde nyss SL för tredje gången "Ja, du betalade ju detta i februari... Men jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Jag tror inte på dem längre. De har inte tagit bort något ärende i dag heller.

Vet inte vad fan jag ska göra åt skiten och måste nu googla vad det innebär att vara registrerad hos kreditupplysningsföretag och vad en utmätning är. Orkar inte. Har lust att bara skicka 50 tusen till SL och bara "kan ni låta mig vara nu snälla?" Sitter bara och fulgråter och känner mig fullständigt maktlös. Ska man behöva ringa varenda dag och berätta att man betalat sin tilläggsavgift i februari eller vad ska man göra. Jag hatar hela 2020 och jag vill faktiskt inte vara med längre.
 
Kul att behöva bli förtvivlad, arg och ledsen nu såhär en fredag.
Fick ju tilläggsavgift från SL i februari eftersom jag (ovetandes) åkte med felaktig biljett. Betalade den direkt dagen efter jag fick den.

Har sedan dess fått Påminnelsefaktura. Ringde och påpekade att det redan är betalt "Oj något är fel, tar bort den så kan du bortse den!" Skönt.

Fick inkassokrav. Ringde och påpekade att det redan är betalt och att jag faktiskt ringde om påminnelsefakturan som de sa att de skulle ta bort "Ja jag ser att du betalt, jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Okej...

Har nu fått Betalningsföreläggande. Är alltså enligt betalningsföreläggandet nu registrerad hos kreditupplysningsföretag och utmätning kan komma att begäras. Jag ringde nyss SL för tredje gången "Ja, du betalade ju detta i februari... Men jag tar bort ärendet så kan du bortse från fakturorna" Jag tror inte på dem längre. De har inte tagit bort något ärende i dag heller.

Vet inte vad fan jag ska göra åt skiten och måste nu googla vad det innebär att vara registrerad hos kreditupplysningsföretag och vad en utmätning är. Orkar inte. Har lust att bara skicka 50 tusen till SL och bara "kan ni låta mig vara nu snälla?" Sitter bara och fulgråter och känner mig fullständigt maktlös. Ska man behöva ringa varenda dag och berätta att man betalat sin tilläggsavgift i februari eller vad ska man göra. Jag hatar hela 2020 och jag vill faktiskt inte vara med längre.

Men vilket strul! Men eftersom det är de som tabbat sig så måste de ju se till att städa upp det!? Du ska ju inte behöva drabbas på det här sättet.
 
Tittar på ett klipp på tv 4 där Paolo Roberto pratar ut om sitt sexköp igår.
Jag blir så frustrerad, arg, ledsen över att människor går igång på att köpa sex av "en ung kvinna från ett av Europas fattigaste länder". Att man antingen inte bryr sig eller tom går igång på den utsattheten.
Kunde inte ens se två minuter. På frågan varför han gjorde det så hade tom låtit bättre om han bara sa "jag vet inte" än utlägget om hur han alltid klantar till det när han är på topp.
 
Men vilket strul! Men eftersom det är de som tabbat sig så måste de ju se till att städa upp det!? Du ska ju inte behöva drabbas på det här sättet.
Jag kan tycka det. Ska försöka lugna ner mig lite och se hur man ens ska börja nysta i det här. Pengar är den största källan för ångest hos mig typ, så det här är vansinnigt läskigt för mig :nailbiting:

Supergrattis till jobbet! :up:
 
Jag kan tycka det. Ska försöka lugna ner mig lite och se hur man ens ska börja nysta i det här. Pengar är den största källan för ångest hos mig typ, så det här är vansinnigt läskigt för mig :nailbiting:

Supergrattis till jobbet! :up:

Vet precis känslan :heart Om jag vore du skulle jag tagit ett djupt andetag, tänkt att "det där kommer att lösa sig, garanterat" och sen tagit helg. Sen på måndag raise hell och se till att DE löser det åt dig. BASTA!
 
Angående Paolo Roberto är jag allergisk mot såna där vansinnigt usla ursäkter typ
"Åh nej min mamma spolade ner min guldfisk i toaletten när jag var barn... tror jag måste bli seriemördare! Det är ju synd om mig ju! Var är min yxa?!" :banghead: Skärpning liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 435
· Visningar
40 212
Senast: dobbis
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 301
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp