Väntar in läkaren om jag ska stanna eller ta taxi hem till min kompis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min farmor gjorde paketkalendrar år mig, min bror och våra kusiner på pappas sida. Hade jag inte sagt att det är lugnt och att jag absolut inte behöver någon presentkalender mer, så hade hon säkerligen gjort en än idagI dag ar det KALLT har Det ar -2*C, frost i graset och is pa bilrutorna.
Jag har MASSOR att gora men ingen lust att gora nagot alls. Jag har inte ens oppnat och kollat att sondottern's adventskalender ar hel efter vilan pa vinden. Jag har inte ens borjat leta 24 sma grejor att sla in till den. Och annu mindre till nasta barnbarn som ar 8 manader men da mamman anser att jag favoritiserar tre aringen misstanker jag att det blir tjafs om att jag inte har en kalender till honom ocksa.
Nasta vecka ar det Thanksgiving och jag har inte gjort det jag ska till det heller sa nu kan jag antingen fa full panik ... eller forneka att jag har sa mycket att gora och sa lite tid och gora nagot helt orelaterat i dag ocksa.
Jag med.Ligger vaken
Min farmor gjorde paketkalendrar år mig, min bror och våra kusiner på pappas sida. Hade jag inte sagt att det är lugnt och att jag absolut inte behöver någon presentkalender mer, så hade hon säkerligen gjort en än idag
Hur som helst, det jag ville säga var att jag minns att min farmor brukade ha klistermärken (sånna man köper som sitter på en tunn plast-sak och går att rulla ihop), något glitter, leksaksbilar (kanske inte till mig då, utan mer till min bror), en sax, limstift, tushpennor, helt vanlig genomskinlig tejprulle, strumpor etc. Med andra ord - det behöver inte vara något jätteavancerat i varje paket. För mig var det roligaste/viktigaste att få öppna ett paket varje dag - även om mamma och pappa rörde till det ibland och la fram fel paket på fel dag (tex kunde vi få den 10:e den 1:a för att de bara tittat på första siffran)
Jag kom till mina föräldrar när jag var 10 månader, och var 1 år och 8 månader första julen här. Då fick inte jag någon paketkalender och helt ärligt förstår jag inte varför jag skulle ha en då, jag förstog ju ändå inte vitsen med den. Farmor började göra paketkalendrar när vi kunde förstå lite mha någon vändigt enkel förklaring samt kunde öppna paketen typ själva, runt 2-3 års ålder tror jag
Märkligt nog tyckte läkaren att det var okej att åka hem efter en rejäl intox.. Så är hemma hos en vän nu.
Jag vet inte. Är trygg hos min vän, men kan inte lägga mitt liv i hans händer liksom. Inte så rättvist.Kändes det okej för dig att åka hem? Känner du dig trygg med din vän i det här läget?
Jag har tränat! Ett rätt lugnt pass men ändå. Kände mig tvungen när maken skulle ut och springa vid sju. Han har blivit helt tokig med sina löprundor.. Siktar tydligen på Göteborgsvarvet. Jag hejar glatt på. Nåt ska han väl göra här i livet.
Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!
Finns inget bättre lån att ta än studielån, det absolut mest förmånliga. Fantastiskt bra arbetsmarknad för undersköterskor (särskilt för män). Jämfört med lönen för vårdbiträden så skiljer det sig minst 2500:- i månaden att vara undersköterska istället. De flesta kommuner anställer inte vårdbiträden utan att de blivit in-LAS:ade, undersköterskor anställer de direkt.Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!