Vad gör vi? Del CIX

Tog tar det att vänta in läkare..
Har iaf något att titta på. 20191124_014451.jpg
 
Började läsa i hela min bok runt 23 och har endast typ 60 sidor kvar nu (btw, det går mycket snabbare att läsa när inga kusiner är här! :up:). Sätter alltid ett märke innan jag börjar läsa (tänk post-it lapp) för vart jag ska sluta läsa. Efter ca 150 sidor där "ingenting" hänt blev allt plötsligt sjukt spännande precis där jag planerat att sluta så jag fortsatte läsa. Tittade nyss på klockan - 3.20. Oups, dags att sova. För länge sedan.

Har nu konstaterat att en bra bok kan vara mycket farlig för hälsan :crazy:
 
I dag ar det KALLT har 🥶 Det ar -2*C, frost i graset och is pa bilrutorna. 😳😒
Jag har MASSOR att gora men ingen lust att gora nagot alls. Jag har inte ens oppnat och kollat att sondottern's adventskalender ar hel efter vilan pa vinden. Jag har inte ens borjat leta 24 sma grejor att sla in till den. Och annu mindre till nasta barnbarn som ar 8 manader men da mamman anser att jag favoritiserar tre aringen misstanker jag att det blir tjafs om att jag inte har en kalender till honom ocksa. :arghh:

Nasta vecka ar det Thanksgiving och jag har inte gjort det jag ska till det heller :cautious: sa nu kan jag antingen fa full panik ... eller forneka att jag har sa mycket att gora och sa lite tid och gora nagot helt orelaterat i dag ocksa.:cautious: :angel:
Min farmor gjorde paketkalendrar år mig, min bror och våra kusiner på pappas sida. Hade jag inte sagt att det är lugnt och att jag absolut inte behöver någon presentkalender mer, så hade hon säkerligen gjort en än idag :D

Hur som helst, det jag ville säga var att jag minns att min farmor brukade ha klistermärken (sånna man köper som sitter på en tunn plast-sak och går att rulla ihop), något glitter, leksaksbilar (kanske inte till mig då, utan mer till min bror), en sax, limstift, tushpennor, helt vanlig genomskinlig tejprulle, strumpor etc. Med andra ord - det behöver inte vara något jätteavancerat i varje paket. För mig var det roligaste/viktigaste att få öppna ett paket varje dag - även om mamma och pappa rörde till det ibland och la fram fel paket på fel dag (tex kunde vi få den 10:e den 1:a för att de bara tittat på första siffran) :rofl:

Jag kom till mina föräldrar när jag var 10 månader, och var 1 år och 8 månader första julen här. Då fick inte jag någon paketkalender och helt ärligt förstår jag inte varför jag skulle ha en då, jag förstog ju ändå inte vitsen med den. Farmor började göra paketkalendrar när vi kunde förstå lite mha någon vändigt enkel förklaring samt kunde öppna paketen typ själva, runt 2-3 års ålder tror jag :)
 
Min farmor gjorde paketkalendrar år mig, min bror och våra kusiner på pappas sida. Hade jag inte sagt att det är lugnt och att jag absolut inte behöver någon presentkalender mer, så hade hon säkerligen gjort en än idag :D

Hur som helst, det jag ville säga var att jag minns att min farmor brukade ha klistermärken (sånna man köper som sitter på en tunn plast-sak och går att rulla ihop), något glitter, leksaksbilar (kanske inte till mig då, utan mer till min bror), en sax, limstift, tushpennor, helt vanlig genomskinlig tejprulle, strumpor etc. Med andra ord - det behöver inte vara något jätteavancerat i varje paket. För mig var det roligaste/viktigaste att få öppna ett paket varje dag - även om mamma och pappa rörde till det ibland och la fram fel paket på fel dag (tex kunde vi få den 10:e den 1:a för att de bara tittat på första siffran) :rofl:

Jag kom till mina föräldrar när jag var 10 månader, och var 1 år och 8 månader första julen här. Då fick inte jag någon paketkalender och helt ärligt förstår jag inte varför jag skulle ha en då, jag förstog ju ändå inte vitsen med den. Farmor började göra paketkalendrar när vi kunde förstå lite mha någon vändigt enkel förklaring samt kunde öppna paketen typ själva, runt 2-3 års ålder tror jag :)

Min mamma gjorde paketkalendrar till mina tva aldsta, men vi flyttade utomlands sa den yngste, vars barn det har handlar om, fick aldrig nagon. :angel: 3-aringen fick en forra aret men Jag tanker absolut havda det faktumet som en orsag att hans 8manaders baby inte behover nagon .... och forsoka se till att vara ute i mer god tid nasta ar. :cautious:

Nu ar jag nyss hemma efter en trevlig kvall ute ... dags att sloa till lite och ta ett glas vin (trots att det inte varit direkt en torr kvall 😳) innan det ar dags for sangen.
 
Sitter och väntar på videosamtal från vet. Ser ut som Megara borde göra. Hon är pigg och hungrig men vägrar äta kokt kyckling, särskilt vattnet.
 
Jag har tränat! Ett rätt lugnt pass men ändå. Kände mig tvungen när maken skulle ut och springa vid sju. Han har blivit helt tokig med sina löprundor.. Siktar tydligen på Göteborgsvarvet. Jag hejar glatt på. Nåt ska han väl göra här i livet.

Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!
 
Jag har tränat! Ett rätt lugnt pass men ändå. Kände mig tvungen när maken skulle ut och springa vid sju. Han har blivit helt tokig med sina löprundor.. Siktar tydligen på Göteborgsvarvet. Jag hejar glatt på. Nåt ska han väl göra här i livet.

Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!

1,5 år blir ju ingenting i lån! Litet pris för att få jobba med det han vill. Jag har också typ sju år så tycker att 1,5 är ju rena fyndet :D
 
Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!
Finns inget bättre lån att ta än studielån, det absolut mest förmånliga. Fantastiskt bra arbetsmarknad för undersköterskor (särskilt för män). Jämfört med lönen för vårdbiträden så skiljer det sig minst 2500:- i månaden att vara undersköterska istället. De flesta kommuner anställer inte vårdbiträden utan att de blivit in-LAS:ade, undersköterskor anställer de direkt.
 
Vaken nu efter den galna natten. Trodde jag skulle få sova bort dagen, men nej, sådan tur har jag inte.
Ligger iaf i soffan, lyssnar på musik och myser.

Det kan inte fortsätta såhär. Jag behöver förändras. Nu. Igår.
 
Jag är på jobbet och har så varit i sisådär 1,5 timme. Som vanligt på söndagar måste jag kompa ut 16.00 (jäkla tingsrätt att bestämma barnhämtning klockan 17.00 :cautious: ) så det är iaf en kortare dag än vanligt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp