Vad gör vi? Del CIX

1,5 år blir ju ingenting i lån! Litet pris för att få jobba med det han vill. Jag har också typ sju år så tycker att 1,5 är ju rena fyndet :D
Finns inget bättre lån att ta än studielån, det absolut mest förmånliga. Fantastiskt bra arbetsmarknad för undersköterskor (särskilt för män). Jämfört med lönen för vårdbiträden så skiljer det sig minst 2500:- i månaden att vara undersköterska istället. De flesta kommuner anställer inte vårdbiträden utan att de blivit in-LAS:ade, undersköterskor anställer de direkt.

Precis samma säger jag! Förmånligt lån, även om han tar tilläggslån blir det inte mycket att betala tillbaka. Han kommer nästan garanterat ha jobb. Ett jobb han vill ha! Han har jobbat inom vården innan och trivdes med det.
Jag tror han kommer ta det. Det är 1,5 år på hög fart men med tanke på att det är kombinerat med sfi tror jag inte att han behöver vara orolig. Han behöver ju inte vara med på svenskan.
Får övertala lite till.
 
Varit och vattnat hästarna och fått hem mer foder, de hade klarat sig nån dag till men jag jobbar så mycket nu och det är skönt att få hem det när det är ljust istället för att stå i lera och mörker på kvällen. Heja normaltid! :banana::banana::banana:

Släppt ut hönsen, fyllt på alla automaterna med solrosfrön och jordnötter till småpippisarna, fodrat hundar och katter och tömt kattlådan, nu är det bara jag kvar som strax ska åka till jobbet igen. :(
 
Funderar på att gå till återvinningen med en kasse förpackningar men är lite frusen 🥶 Om jag värmer mig under täcket så finns det en risk att jag somnar …😴
 
Jag har tränat! Ett rätt lugnt pass men ändå. Kände mig tvungen när maken skulle ut och springa vid sju. Han har blivit helt tokig med sina löprundor.. Siktar tydligen på Göteborgsvarvet. Jag hejar glatt på. Nåt ska han väl göra här i livet.

Han har kommit in på undersköterskautbildning (vilket bra hänga gubbe-ord!). Jag försöker övertyga honom om att det är värt att gå, ta lån och plugga till något han faktiskt vill jobba med. Men han har fått för sig att lån är dåligt. Det handlar om 1,5 år, inte sju som för mig. Ge mig argument!
Argument för:
Jobb finns och kommer att finnas.
Ingen lång utbildning.
Omväxlande (eftersom man jobbar med människor och olika uppgifter mm).
Utbildning är alltid bra.
 
Precis samma säger jag! Förmånligt lån, även om han tar tilläggslån blir det inte mycket att betala tillbaka. Han kommer nästan garanterat ha jobb. Ett jobb han vill ha! Han har jobbat inom vården innan och trivdes med det.
Jag tror han kommer ta det. Det är 1,5 år på hög fart men med tanke på att det är kombinerat med sfi tror jag inte att han behöver vara orolig. Han behöver ju inte vara med på svenskan.
Får övertala lite till.
Inte ens nästan garanterat. Han kommer ha jobb. Och sedan är det helt enkelt så att vill han dra sitt strå till stacken hemma och att ni ska kunna köpa ett hus så måste han ha ett jobb :up:
 
Grrrr. Jag har drömt skumt och otäckt. Dagen efter brukar vara märkligt oroande. Drömmen finns liksom kvar i det omedvetna.
Inte bra när jag idag behöver sitta och fila på formulerinar. Utan distraherande tankar.
Jag drömde också märkligt i natt. Bland annat att jag åkte hiss (avskyr att åka hiss) och helt plötsligt far den iväg från byggnaden och jag trycker hela tiden på plan 10 knappen och den skjuter bara iväg fortare och fortare. Sätter mig på golvet och blundar för vägrar att titta nu och när jag öppnar ögonen är det tre personer till och hissen är borta och vi får balansera på något som ser ut som en lite tjockare bräda uppe i luften.
Det är sommar ute hann jag konstatera.
 
Jag vet inte. Är trygg hos min vän, men kan inte lägga mitt liv i hans händer liksom. Inte så rättvist.

Bra att du känner dig trygg hos din vän. Försök använda honom för att ta dig till psykakuten igen om det känns aktuellt (även om du känner ett motstånd mot det, så behöver du vara ärlig med om det är vad som behövs för att du inte ska utföra destruktiva handlingar mot dig själv just nu). Jag tror att många med mig får uppfattningen att du har det tufft just nu. Jag hoppas att det ska få vända lite för dig snart så att du får må bättre. Kram!
 
Sovmorgon idag och nu ska vi gå ut en sväng innan lunch. Ungarna ska rida så jag ska med och gå. Funderar på att lägga ett litet spår åt hunden också, längesen hon fick spåra nu. Maken gick till skogen. Efter lunch ska vi fortsätta med traktorgaraget. Måste städa åt jättarna också, dom häller ut vattenskålen varje dag så allt spån är väldigt blött :cautious:
 
Är kattuperad :love:
20191124_105858.jpg
Vilt spinnande på mina ben.
Behöver en plan för dagen med.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp