Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och pratade med en vän om galna saker, Fan jag blev ledsen när jag pratade om det. Som hur jag bråkade så mycket med ex frun att jag inte tolererade att hon skakade barnen när hon var frustrerad. Fick så mycket slag av henne när jag gick i mellan. Så galet att det var normen ett tag.
 
Ap-trött! Tur att jag är ledig i morgon
Får jaga Kommunen i morgon. Min sk BS skickade sms om han måste byta dag. Haft honom alltid på torsdagar förut, men nu ska han vara ledig på torsdagar...
Det funkar inte för mig med BS-besök någon annan dag. De andra dagarna är inplanerade på annat, och jag med min AS, har MKT svårt för nya rutiner. Dessutom vill jag inte ha denna BS kvar...
Har ringt Handläggaren på Kommunen om byte många gg innan, men det händer inget. För hen tycker att jag ska ha honom kvar...
Meh! Klart du ska få byta om du inte trivs med personen! Bs är till för dig, inte för någon annan.
Jag hade en bs som jag bara kände att jag vill att han ska gå härifrån. Ville inte ha honom här. Det räckte för att jag skulle få byta.
Om det finns andra utförare i kommunen kanske du kan byta till en privat utförare, det kan man iallafall göra här i 08-land.
 
Hittade just ett yrke som jag känner lite "Men ja! Det låter ju ... roligt?? :confused::cautious::cautious::cautious:"
Med bra lön.
Och så finns det en distans utbildning som är på bara ett år.
:nailbiting:
Mitt självförtroende gällande studier är på botten så jag känner lite som om man står inför ett stup.
Plus så är det några obligatoriska träffar som jag måste ta mig till Gävle för då ... och jag har problem med att åka också.
Men om jag pratade med min läkare för en höjning av medicinen kanske...

Välj inte yrke efter lön!
 
Har suttit på taket och njutit av denna solnedgång:

3D3CAB92-8F04-49CA-8A15-ACF8C2D4ACA2.webp


Och dricker rödvin ;) Vin är betydligt dyrare än sprit här men börjar ledsna på caprinias. 3 cuc per glas är ändå en ok kurs (typ 28kr). De hade faktiskt ett helt ok rioja :)
 
Sånt där kan fascinera mig. När jag var smal (stl 36) vägde jag 78 kg. Ändå beter sig sjukvården som om jag är sjukligt fet för att jag väger 12 kg mer nu...

Sen hoppas jag att det finns en må-bra-tanke kring att du vill vara smal igen och inte bara en hets från omgivningen. :heart

Ja, det är intressant hur olika man kan se ut vid viss vikt. Det var ett gäng som blev oroliga över att de tyckte jag var underviktig för några år sedan, bla nuvarande sambo som skällde på mig iom att kvinnor måste ha ett visst fettlager för att hormonerna ska funka. Jag åt som en häst men red ju många hästar per dag i jobbet.
Då vägde jag 66 kg tror jag. Jag är 172. Sa jag min vikt trodde folk man drev med dem. De trodde jag var betydligt lättare.
Jag kunde handla kläder på barnavdelningen ibland. Mkt billigt och bra! :laugh:
 
Ja, det är intressant hur olika man kan se ut vid viss vikt. Det var ett gäng som blev oroliga över att de tyckte jag var underviktig för några år sedan, bla nuvarande sambo som skällde på mig iom att kvinnor måste ha ett visst fettlager för att hormonerna ska funka. Jag åt som en häst men red ju många hästar per dag i jobbet.
Då vägde jag 66 kg tror jag. Jag är 172. Sa jag min vikt trodde folk man drev med dem. De trodde jag var betydligt lättare.
Jag kunde handla kläder på barnavdelningen ibland. Mkt billigt och bra! :laugh:
Du bestod väl bara av muskler, dom tar ju betydligt mindre plats! Jag har vägt något kilo mindre, typ 63 och "vältränad" till samma längd. Det är enorm skillnad mot 65 och otränad :laugh:
 
Alltså hur gör man när en studentkollega mår skitdåligt och drar ner oss andra i sitt mående. Jag vill finns och stötta men jag måste även hinna med mina egna studier, jobb och föreningsliv. Idag ska hen åtminstone träffa en psykolog, men det har tagit nästan ett år att ens komma dit.
Det finns ju ingenstans att vända sig, hade vi jobbat ihop så hade jag sagt till chefen men som student finns det liksom ingen som kan ta över ansvaret. :(
 
Suck.

Jag har ett värmesystem som drar in luft. Var in till rörfirman igår och de skulle skicka nån som kunde titta på det.

Idag kom en ung kille och tittade runt. Han sa att han itne förstod. Och upprepade det ett antal gånger. Ägnade en lååång stund åt att fundera ut hr han skulle kunna fylla luft i ett expansionskärl. Frågade om det hade nåt samband med problemen i det anda huset. Nä, men det behövdes luft där. Erkände sedan att han inte visste nåt om värmesystem. Köksblandare och toastolar var hans grej.

40 minuters kliande i huvudet resulterade i att han inte visste nåt utan skulle prata med en kollega som KUNDE värmesystem.
Undrar vad detta kommer att kosta. De kunde ju lika gärna ha skickat en snickare. :banghead:
 
Fick barnen i säng vid 20.30 igår och efter det kvällsfodrade jag. Sen byggde jag och maken leksakskök i drygt 2 timmar 😅 Dottern fick ett stort kök i födelsedagspresent i morse. Vi gick upp en halvtimme tidigare än vi brukar i morse för att hinna gratta henne innan maken skulle åka och jobba. Känns att jag fått lite för lite sömn 😅
 
Alltså hur gör man när en studentkollega mår skitdåligt och drar ner oss andra i sitt mående. Jag vill finns och stötta men jag måste även hinna med mina egna studier, jobb och föreningsliv. Idag ska hen åtminstone träffa en psykolog, men det har tagit nästan ett år att ens komma dit.
Det finns ju ingenstans att vända sig, hade vi jobbat ihop så hade jag sagt till chefen men som student finns det liksom ingen som kan ta över ansvaret. :(
Vad tråkigt :( det finns ingen kurator på skolan? Tror det heter så?
Jag gick till kurator på skolan för att rädda en studentkollega som jag råkade se hade gigantiska skärsår på armarna. Luskade lite försiktigt om hen hade hjälp, när jag förstod att så inte var fallet gick jag till kurator och berättade.
Det blev så att hen fick ett möte med sin ansvariga lärare och kuratorn. Jag fick inte veta så mycket vad som hände efteråt men hen försvann från undervisningen. Kuratorn sa att hen hade fått bra hjälp så jag nöjde mig med det :)
 
Suck.

Jag har ett värmesystem som drar in luft. Var in till rörfirman igår och de skulle skicka nån som kunde titta på det.

Idag kom en ung kille och tittade runt. Han sa att han itne förstod. Och upprepade det ett antal gånger. Ägnade en lååång stund åt att fundera ut hr han skulle kunna fylla luft i ett expansionskärl. Frågade om det hade nåt samband med problemen i det anda huset. Nä, men det behövdes luft där. Erkände sedan att han inte visste nåt om värmesystem. Köksblandare och toastolar var hans grej.

40 minuters kliande i huvudet resulterade i att han inte visste nåt utan skulle prata med en kollega som KUNDE värmesystem.
Undrar vad detta kommer att kosta. De kunde ju lika gärna ha skickat en snickare. :banghead:

Undrar om de anställt min första rörmokare :angel: I så fall har han blivit snabbare, här rev han sig i skallen en halv dag och sa att det går inte! :rofl: Sedan kom farbror L hit och fixade det så fint :love:

Skicka inte småungar att göra en vuxens jobb säger jag. Visst att alla har varit nybörjare men då ska de inte åka ensamma på jobb i äldre anläggningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp