Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen och är utsvulten, men så måste jag hacka mat innan jag kan äta när jag kommer hem :arghh::cautious:
Men det är gott, det är gott :banghead:

Och nu står bussen stilla samtidigt som ett barn gråter :banghead: det går bra det här.
 
Ap-trött! Tur att jag är ledig i morgon
Får jaga Kommunen i morgon. Min sk BS skickade sms om han måste byta dag. Haft honom alltid på torsdagar förut, men nu ska han vara ledig på torsdagar...
Det funkar inte för mig med BS-besök någon annan dag. De andra dagarna är inplanerade på annat, och jag med min AS, har MKT svårt för nya rutiner. Dessutom vill jag inte ha denna BS kvar...
Har ringt Handläggaren på Kommunen om byte många gg innan, men det händer inget. För hen tycker att jag ska ha honom kvar...
 
Visst står det väl något där? Det framträdde när jag putsade insidan av fickurets fodral. Ser nästan ut som ett "F" - kanske?
20200302_184935.webp
 
Jag svävar på små moln. :love: jag ska få rida den drömmigaste valacken på ridskolan (tycker jag) en jag följt sedan han var föl och super älskade redan då.
Sen blev han fin dressyr häst som bara gick dressyr lektioner med de som tävlade honom, och jag har tittat på och drömt på läktaren. Tänkt att den kommer jag aldrig rida, den är för fin på mig.
Fick rida honom två gånger förra året och tokälskade precis allt med honom.
Nu fick jag honom igen och det blev samma reaktion som sist. Dubbelkolla att det faktiskt står mitt namn på hans rad, trippelkolla genom att gå och titta på boxskylt och häst att det faktiskt är den hästen.
Nyp mig i armen :love:
 
Ap-trött! Tur att jag är ledig i morgon
Får jaga Kommunen i morgon. Min sk BS skickade sms om han måste byta dag. Haft honom alltid på torsdagar förut, men nu ska han vara ledig på torsdagar...
Det funkar inte för mig med BS-besök någon annan dag. De andra dagarna är inplanerade på annat, och jag med min AS, har MKT svårt för nya rutiner. Dessutom vill jag inte ha denna BS kvar...
Har ringt Handläggaren på Kommunen om byte många gg innan, men det händer inget. För hen tycker att jag ska ha honom kvar...
Vilket bra tillfälle att få en ny BS.
Stå på dig om att du inte kan ha BS någon annan dag än torsdagar, då får dom hitta någon annan som kan helt enkelt.
 
Hittade bilder på mig själv när jag vägde typ 58 kg. Fy helvete vad jag vill vara så smal igen :arghh:

Sånt där kan fascinera mig. När jag var smal (stl 36) vägde jag 78 kg. Ändå beter sig sjukvården som om jag är sjukligt fet för att jag väger 12 kg mer nu...

Sen hoppas jag att det finns en må-bra-tanke kring att du vill vara smal igen och inte bara en hets från omgivningen. :heart
 
Sånt där kan fascinera mig. När jag var smal (stl 36) vägde jag 78 kg. Ändå beter sig sjukvården som om jag är sjukligt fet för att jag väger 12 kg mer nu...

Sen hoppas jag att det finns en må-bra-tanke kring att du vill vara smal igen och inte bara en hets från omgivningen. :heart
78 kilo??? Hur lång är du? jag väger under det o har 40-42 i kläder
 
Har panikplockat och städat ikväll.
Rörfirman ringde sent på eftermiddageno ch berättade att de kommer ut en stund efter 07 imorgon för att kolla mitt konstiga värmesystem. De behöver ha tillgång till större delen av huset. Inkl mitt skämsrum och sovrummet....

Jag får in en massa luft i systemt så jag får lufta dagligen. Inget vatten läcker ut men det kommer in luft. Märkligt. Få se om de begriper vad som är felet. (och vad det kostar :( )
 
Vi har fortfarande inte kommit fram till någon lösning om boende här. Har alltså fortfarande varannan vecka.

Nu har det dock varit tjafs igen och ja, jag är ju inte sen på att fundera på om det kanske är ett bättre alternativ att spendera mer tid hos mamma. En helg är vad vi står ut med varandra, sen behöver vi uppenbarligen paus från varandra :grin:

Det är jättetrevligt när det fungerar och då kan vi vara fina-gulliga-familjen. Men när det inte fungerar, då fungerar det inte :meh:
 
Har varit en trevlig och mysig kväll här hemma men nu är det sängdags känner jag. Leeedig imorgon; tänker inte planera nu hur mycket jag vill hinna då det bara blir stress utan jag får se hur det blir...(Framgång!). In till stan och storhandla på CG är tanken..Om inte varenda norrköpingsbo blitt galen av hotande coronavirus och tömt alla hyllor 🙄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp