Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har fortfarande inte kommit fram till någon lösning om boende här. Har alltså fortfarande varannan vecka.

Nu har det dock varit tjafs igen och ja, jag är ju inte sen på att fundera på om det kanske är ett bättre alternativ att spendera mer tid hos mamma. En helg är vad vi står ut med varandra, sen behöver vi uppenbarligen paus från varandra :grin:

Det är jättetrevligt när det fungerar och då kan vi vara fina-gulliga-familjen. Men när det inte fungerar, då fungerar det inte :meh:

Dina föräldrar/bonusmamma måste verkligen steppa upp och ta tag i situationen. Det är de som är vuxna och ska få det hela att fungera.
 
Jag har jobbat hela dagen (ligger 12 timmar före här i NZ) och är solbränd och täckt av damm, så jag ska duscha och sen fixa någon enkel middag och dricka lite cider...

Får man skryta lite med sin arbetsmiljö förresten? Såhär hade jag det i morse Visa bifogad fil 46219

Idag var en sån där riktigitdag. Var ute och motionerade två ponnisar och red i en stor hage när hästen jag rider kliver på en bit stängselståltråd som av någon anledning lämnats kvar och ligger på marken. Hästen trasslar såklart in bakbenen, får panik och börjar kasta sig omkring. Någonstans innan hästen går omkull lyckas jah kliva av och undvika att trassla in mig själv i ståltråden. När hästen ligger ner håller jag honom nere mef ett knä på halsen och han håller dig lyckligtvis relativt lugn, och sparkar bara stundtals.
Ringer efter hjälp, som turligt nog är på plats efter bara några minuter och kan klippa loss hästen, som lyckligtvos har klarat sig oerhört bra, och kan inte bara stå och gå själv, utan har inga djupa sår överhuvudtaget!
Den andra hästen, som jag ledde som handhäst och tappade i tumultet är också helt oskadd och har väntat ett tjugotal meter bort.
Jag hann ju gå igenom ett antal mardrömsssituationer i mitt huvud både under och efter händelsen, jag har sett flera hästsr med hemska skador efter ståltråd, så har varit lite skakad under dagen även om jag fysiskt är skråmafri- det blir ett stort glas vin till middagen ikväll!
 
På jobb. Lite seg idag. Måste gå tidigare för ska till läkaren i eftermiddag. Kommer få skäll eller tja värdena kommer inte vara så bra misstänker jag. Ja ja det löser sig.

Knäcker en celsius och börjar återvända till livet :D
 
Dina föräldrar/bonusmamma måste verkligen steppa upp och ta tag i situationen. Det är de som är vuxna och ska få det hela att fungera.
Ursäkter är den här familjens expert-område ;)

Nä, men seriöst. Jag gjorde ju min NPF utredning i Dec/Jan och vi "drev" ju ut redningen själva då landstinget inte ansåg att jag har några svårigheter. Sen föddes mitt bonussyskon och det har varit en del problem med hen. Så det har väl varit extra mycket för pappa att stå i och jag har ju typ varit hans lilla hjälpreda som passat barnet, matat, bytt blöja osv när han behövt åka och handla (vi hade ett mässlingsutbrott i stan och ville inte ta ut bebisen pga det). Så han ville väl inte "förlora" mig och det fungerade ju bra när min bonusmamma inte var hemma (hon var på sjukhuset). Visst, det är främst hans ansvar att lösa sina egna problem, men just då hade jag tid och det fungerade för oss just då.

Jag har dessutom lyckats göra mig rejält ovän med en rätt nära familjekompis/kompis - främst till mamma men det är även pappas kompis. Hen ansåg att hen hade rätt att börja uppfostra mig och jag blir skogstokig när någon "utomstående" kommer in och tror att hen kan uppfostra mig. Det är mina föräldrars ansvar att uppfostra mig och uppfostringsmetoderna som fungerade på hens barn behöver inte nödvändigtvis fungera på mig. Och (o)mogen som jag är så vägrar jag nu prata med hen och tänker således inte umgås med hen på ett bra tag. Vilket inte alls är uppskattat från hens sida, enligt hen är jag en barnunge :angel:
 
Sitter med SPSM-jobb, men har lite mental paus just nu. Funderar över om det är värt att hämta en bulle. Lite socker såhär på förmiddagen hade varit trevligt.
 
Välj inte yrke efter lön!
Isåfall hade jag valt något annat yrke som jag tittade på ett tag sedan men som jag sedan kände att jag skulle nog stryka det även om det var bra lön, det ska ju vara roligt också :D
Jag vill bara gärna ha något med bra betalt (beroende på vem man frågar, men jag anser det vara rätt bra betalt) också om jag nu ska plugga något :up:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp