Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast att äta en bulle eller ett wienerbröd är ju sockrigt, just bakelser har jag aldrig ens hört förekommer. Jag har både äldre och yngre kollegor från Själland och Jylland, pratar med dem nästan varje dag och träffat dem på flera möten och bott på hotell på Jylland och Själland. Aldrig sett bakelser till frukost.
Jag har iaf fått både ock när jag varit där.
 
Men varför skickade de inte kollegan på en gång? :confused: :banghead:
Bra fråga :D
Jag frågade ju varför de skrickat honom när han inte kunde nåt om värmesystem och fick svaret att de inte hade något annat åt honom idag.

Men det verkar lösa sig :up:
Det ringde från rörfirman nyss och en man frågade om jag hade problem med luft i systemet. Jag frågde om han inte var den som redan varit hit och det var han inte. Så jag berättade att jag haft besök och att det tagit 40 minuter att komma fram till att deet var obegripligt.
Han skrockade lite och frågde om personen som varit här. Identifierade honom som J.
Den här personen sa att jag förstås inte skulle behöva betala det första besöket "om du lämnar in bilen och den inte lagas så betalar du ju inte"

Så nu ser jag fram mot nytt besök om några dagar.
Hoppet om mänskligheten återvände.
 
Känner mig helt urblåst. Orkar ingenting, så jag gör mest ingenting.
Var nervös för att träffa nya chefen, mötet gjorde mig mest förvirrad för jag vet inte var det kan barka hän.
Är nervös över mötet med kollegan som ska avlasta mig, vi ska ha ett möte om att det inte funkar och att vi måste göra förändringar för att fixa det. Jag vill inte sätta mig med hen och säga "Hej det funkar inte vi måste börja om" utan ska försöka linda in det lite, vill inte få hen att må dåligt.

Dåligt samvete för jag glömde önska mamma grattis på födelsedagen, och för att jag förmodligen kommer vara för slut för att vara särskilt peppig när vi ska fira lite i kväll.
 
Idag var en sån där riktigitdag. Var ute och motionerade två ponnisar och red i en stor hage när hästen jag rider kliver på en bit stängselståltråd som av någon anledning lämnats kvar och ligger på marken. Hästen trasslar såklart in bakbenen, får panik och börjar kasta sig omkring. Någonstans innan hästen går omkull lyckas jah kliva av och undvika att trassla in mig själv i ståltråden. När hästen ligger ner håller jag honom nere mef ett knä på halsen och han håller dig lyckligtvis relativt lugn, och sparkar bara stundtals.
Ringer efter hjälp, som turligt nog är på plats efter bara några minuter och kan klippa loss hästen, som lyckligtvos har klarat sig oerhört bra, och kan inte bara stå och gå själv, utan har inga djupa sår överhuvudtaget!
Den andra hästen, som jag ledde som handhäst och tappade i tumultet är också helt oskadd och har väntat ett tjugotal meter bort.
Jag hann ju gå igenom ett antal mardrömsssituationer i mitt huvud både under och efter händelsen, jag har sett flera hästsr med hemska skador efter ståltråd, så har varit lite skakad under dagen även om jag fysiskt är skråmafri- det blir ett stort glas vin till middagen ikväll!
Fy vad hemskt!
Detta med taggtråd/ståltråd som ligger gömd sedan lång tid tillbaka och markägaren/ägarna låter det ligga år efter år efter år.
Tänker även på allt vilt som skadar sig.
Så onödigt.
 
Ingen som är dansk eller vill vara dansk? De älskar ju att äta sånt dock efter man ätit frukost. En annan mådde ju illa bara av att se det så tidigt på dagen :laugh:
Jag kunde börja med gottis redan tidigt på morgonen. En del som höjde ett ögonbryn och en person som varje gång lång tid framöver påpekade om jag hade kaka med eller inte.
På jobbet innan var det standard men där var vi alla helt hysteriska fikamänniskor :rofl:
 
Buggery buggerity. Ännu ett tangentbord åt helvete. Spillde vatten över det så nu fungerar inte vissa tangenter. Det här är skälet till att jag köper billiga tangentbord i mängd när jag hittar någon rea. Vet inte hur många jag använder under ett år. Bah.
 
Buggery buggerity. Ännu ett tangentbord åt helvete. Spillde vatten över det så nu fungerar inte vissa tangenter. Det här är skälet till att jag köper billiga tangentbord i mängd när jag hittar någon rea. Vet inte hur många jag använder under ett år. Bah.
Jag hade haft mitt sedan kanske 20 år tillbaka :angel: Sen var det något fluffigt med svans som jagade en fluga och spillde oboy i hela tangentbordet :rofl: Köpte ett relativt billigt men nuvarande tangentbord har jag nog haft i 2-3 år.
 
Jag kunde börja med gottis redan tidigt på morgonen. En del som höjde ett ögonbryn och en person som varje gång lång tid framöver påpekade om jag hade kaka med eller inte.
På jobbet innan var det standard men där var vi alla helt hysteriska fikamänniskor :rofl:
Då har du ett passande användarnamn :D Jag ryser av bara tanken på att äta något sött tidigt på dagen. Jag är istället den där som gärna äter lunchlådan till frukost. Något som många höjt på ögonbrynen för och kommenterat. Men brukar ju inte äta frukost hemma så jag är ju som mest hungrig till frukost på jobbet :angel:
 
Har kontaktat en marsvinsuppfödare :love: Vi kommer nog ge dottern ett eller två marsvin när hon fyller år i maj. Ja jag vet att det låter hemskt att ge djur i present till barn, men jag är alltid ytterst ansvarig för alla djur som kommer in i det här hemmet och tycker det är roligt :)
 
Jag hade haft mitt sedan kanske 20 år tillbaka :angel: Sen var det något fluffigt med svans som jagade en fluga och spillde oboy i hela tangentbordet :rofl: Köpte ett relativt billigt men nuvarande tangentbord har jag nog haft i 2-3 år.

Det var faktiskt Megaras fel den här gången. Jag har en stor lattemugg på skrivbordet fyllt med vatten så hon kan dricka när hon vill och i sin frustration över att åter få finna sig på lagom portioner mat och inget att stjäla välte hon den, trots att den är tung.

Jag brukar ofta äta framför datorn och lyckas spilla mat/dryck så köper billiga i mängd.
 
Har kontaktat en marsvinsuppfödare :love: Vi kommer nog ge dottern ett eller två marsvin när hon fyller år i maj. Ja jag vet att det låter hemskt att ge djur i present till barn, men jag är alltid ytterst ansvarig för alla djur som kommer in i det här hemmet och tycker det är roligt :)
Varför är det hemskt :confused: Jag har fått två katter i present när jag var liten och det var förmodligen den bästa present jag kunde få. Som sagt är föräldern så klart ytterst ansvarig, så klart. Men att ha ansvar för ett djur (jag blev ju ändå ansvarig för att se till skötseln, och fick mer och mer ansvar ju äldre jag blev) var givande på många plan tycker jag :) Jag här lärt mig massor om både mig själv, djuret, ansvar mm mm.
 
Har överlevt besök hos folktandvården (har panisk tandläkarskräck som jag jobbat med under alla år, ett år var jag ex nära att skalla tandhygienisten när jag skulle fly ur stolen :o).

Supergullig tandhygienist idag som verkligen var duktig på att berätta det hon gjorde så jag var förberedd, fick beröm för mina grymt fina tänder som knappt ens hade någon tandsten (tackar bra tandgener + är man rädd för tandläkare ser man till att sköta tänderna :D) och hade dessutom 2 st allmänna tandvårdsbidrag liggandes (man får visst samla max 2), så fick 600 kr rabatt på undersökningen :up: !

Allt som allt en bra dag hos Folktandvården :D !
 
Blev imorse väckt 5.40 av att nattens VB frågade om jag kunde jobba övertid. Det hade varit perfekt för jag skulle isf jobbat med 26-åringen. Tyvärr fick jag tacka nej för jag hade en grej inbokat. Så himla typiskt!

Nåja, vi somnade om och sen gick 26-åringen upp vid 7.30. Jag låg kvar i sängen en stund innan jag väckte dottern så vi kunde köra till stallet. (Studiedag idag.)
Efter stallet cyklade hon till en kompis och jag har varit ute på en behaglig PW.

Nu ska jag duscha, äta och sen lägga mig i soffan. Håller tummarna för att dottern kommer ihåg att det är tisdag och således friidrottsträning. Lätt att ta fel på dag när det helt plötsligt är ledigt :p
 
Idag var en sån där riktigitdag. Var ute och motionerade två ponnisar och red i en stor hage när hästen jag rider kliver på en bit stängselståltråd som av någon anledning lämnats kvar och ligger på marken. Hästen trasslar såklart in bakbenen, får panik och börjar kasta sig omkring. Någonstans innan hästen går omkull lyckas jah kliva av och undvika att trassla in mig själv i ståltråden. När hästen ligger ner håller jag honom nere mef ett knä på halsen och han håller dig lyckligtvis relativt lugn, och sparkar bara stundtals.
Ringer efter hjälp, som turligt nog är på plats efter bara några minuter och kan klippa loss hästen, som lyckligtvos har klarat sig oerhört bra, och kan inte bara stå och gå själv, utan har inga djupa sår överhuvudtaget!
Den andra hästen, som jag ledde som handhäst och tappade i tumultet är också helt oskadd och har väntat ett tjugotal meter bort.
Jag hann ju gå igenom ett antal mardrömsssituationer i mitt huvud både under och efter händelsen, jag har sett flera hästsr med hemska skador efter ståltråd, så har varit lite skakad under dagen även om jag fysiskt är skråmafri- det blir ett stort glas vin till middagen ikväll!

Vad skönt att det inte blev värre än så iaf! Det är så synd att man inte kan gardera sig mot andras idioti..

I förra stallet jag stod hade något geni tydligen dragit en ståltråd med el till hagarna på insidan av ena ridbanan. I tramphöjd. Oskyddad.
Jag hade ju inte en tanke på att ngt sånt skulle kunna finnas(ingen informerade och den syntes ju knappt) och jobbade hästen på ridbanan som vanligt. Vi jobbade med levad-träning då och iom att han var ny med det då så breddade han sig bak och rev ner tråden med ena hoven och den lindade sig flera varv runt hans ben. Med ström i.. Han ryckte till och skulle kasta sig. Jag trodde han bara blev rädd för ngt och höll kvar honom. Då står han och rycker i omgångar. Inser att ngt är galet och kikar under magen och ser bakbenet inlindat. Kände att det där ska jag inte försöka få bort per hand nu. Då kan jag sparkas ihjäl. Så jag släpper och hoppas på det bästa iom att det är sån styv tråd som lätt rullar upp sig.
Varken jag eller hästen skadade oss fysiskt. Hade det varit någon annan av de i stallet hade hästarna kutat över dem och inte stått så som min.
Tyvärr har han rejält bagage och är känslig. Så han ville knappt äta några dagar, boxen såg ut som man kört allt i en mixer. Och han fick panikattacker några dagar bara man formgav honom likadant som då elen slog till och var sen livrädd om den sidan länge och kastade sig som en galning.
Han hade ju sen flera år blivit av med sina rädslor och hade sån tillit till mig. Där var vi ju tillbaks på noll igen.
Jag hade ju tvingat honom stå kvar. Och han fick dessutom uppleva smärta när han gjorde exakt rätt och var helt avslappnad.

Jag var INTE vän och fin då mot ansvariga!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp