Idag var en sån där riktigitdag. Var ute och motionerade två ponnisar och red i en stor hage när hästen jag rider kliver på en bit stängselståltråd som av någon anledning lämnats kvar och ligger på marken. Hästen trasslar såklart in bakbenen, får panik och börjar kasta sig omkring. Någonstans innan hästen går omkull lyckas jah kliva av och undvika att trassla in mig själv i ståltråden. När hästen ligger ner håller jag honom nere mef ett knä på halsen och han håller dig lyckligtvis relativt lugn, och sparkar bara stundtals.
Ringer efter hjälp, som turligt nog är på plats efter bara några minuter och kan klippa loss hästen, som lyckligtvos har klarat sig oerhört bra, och kan inte bara stå och gå själv, utan har inga djupa sår överhuvudtaget!
Den andra hästen, som jag ledde som handhäst och tappade i tumultet är också helt oskadd och har väntat ett tjugotal meter bort.
Jag hann ju gå igenom ett antal mardrömsssituationer i mitt huvud både under och efter händelsen, jag har sett flera hästsr med hemska skador efter ståltråd, så har varit lite skakad under dagen även om jag fysiskt är skråmafri- det blir ett stort glas vin till middagen ikväll!