Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen som är dansk eller vill vara dansk? De älskar ju att äta sånt dock efter man ätit frukost. En annan mådde ju illa bara av att se det så tidigt på dagen :laugh:
Ingen dansk, om någon vill vara dansk låter jag vara osagt :D
Jag ska inte sticka under stol med att jag tog en av varje bakelse, och har alltså förutom tisdagsfrukosten vi har på jobbet tryckt i mig två bakelser så där precis innan lunch :o:up:
 
Ingen som är dansk eller vill vara dansk? De älskar ju att äta sånt dock efter man ätit frukost. En annan mådde ju illa bara av att se det så tidigt på dagen :laugh:
Jag har varit i Danmark många gånger i jobbet och har danska kollegor, men aldrig varit med om bakelser till frukost, wienerbröd är vanligt på hotellen även i andra länder men jag har aldrig sett eller blivit bjuden bakelser till frukost. :confused:
 
Det finns iallafall tid kvar till att bestämma sig om jag ska ansöka eller inte.
Spanade in var skolan låg i Gävle och den var nära järnvägsstationen, som om någon försöker säga åt mig något 🙈
Kanske ska boka en tid med min läkare...
Jag tittar lite också på en kortare kurs som jag tänkte kunde vara ett sätt att få en mjukstart. Den i Gävle är bara ett år men lite över 200 YH-poäng, kanske lite intensiv för någon som jag som misslyckades förra gången på universitetet och har lite svårt för studier....

Ja, det är mest mitt självförtroende som står i vägen :cautious:
 
Jag har varit i Danmark många gånger i jobbet och har danska kollegor, men aldrig varit med om bakelser till frukost, wienerbröd är vanligt på hotellen även i andra länder men jag har aldrig sett eller blivit bjuden bakelser till frukost. :confused:
Hade dansk svärmor tidigare och där åt de alltid något sockrigt precis efter frukost. Kanske är olika beroende på var man är i Danmark? Och vilken generation? Kan ju blivit mer hälsomedvetna på senare tid?
 
Det finns iallafall tid kvar till att bestämma sig om jag ska ansöka eller inte.
Spanade in var skolan låg i Gävle och den var nära järnvägsstationen, som om någon försöker säga åt mig något 🙈
Kanske ska boka en tid med min läkare...
Jag tittar lite också på en kortare kurs som jag tänkte kunde vara ett sätt att få en mjukstart. Den i Gävle är bara ett år men lite över 200 YH-poäng, kanske lite intensiv för någon som jag som misslyckades förra gången på universitetet och har lite svårt för studier....

Ja, det är mest mitt självförtroende som står i vägen :cautious:
Plus så finns det en liknande utbildning som den i Gävle men på två år, har skickat ett mail och frågat om var deras obligatoriska träffar är (hittade inte det på hemsidan :confused:). Det är längre men kanske lite mera stadigt..
Å andra sidan så vore det skönt att bli färdig på bara ett år.
 
Hade dansk svärmor tidigare och där åt de alltid något sockrigt precis efter frukost. Kanske är olika beroende på var man är i Danmark? Och vilken generation? Kan ju blivit mer hälsomedvetna på senare tid?
Fast att äta en bulle eller ett wienerbröd är ju sockrigt, just bakelser har jag aldrig ens hört förekommer. Jag har både äldre och yngre kollegor från Själland och Jylland, pratar med dem nästan varje dag och träffat dem på flera möten och bott på hotell på Jylland och Själland. Aldrig sett bakelser till frukost.
 
Egentligen är jag ledig till på torsdag kl 11 nu, men jag måste stanna i skolan till 17 ikväll. Mattesupporten blev helt plötsligt obligatorisk och den börjar 15.30. Så jag har ca 4h att sitta av nu.

@Hoarfrost, du har inte några tips på saker man kan göra för att få tiden att gå snabbare? :D :o
 
Mår bättre idag. Vaknade 04.20, vilket kändes onödigt.. Nu är det lunch och sen ska jag till Kristianstad på läromedelsmässa! Ska dock gå ensam, men det kan vara ganska skönt. Har inte riktigt bondat med mina nya kollegor än..
 
Egentligen är jag ledig till på torsdag kl 11 nu, men jag måste stanna i skolan till 17 ikväll. Mattesupporten blev helt plötsligt obligatorisk och den börjar 15.30. Så jag har ca 4h att sitta av nu.

@Hoarfrost, du har inte några tips på saker man kan göra för att få tiden att gå snabbare? :D :o
Blörk, 4 timmar att döda?
Jag har fastnat ibland på spel härifrån https://itch.io/games/html5 det är browserspel och gratis så bara att köra. Jag gillade Sort the court, lite hjärndött och underfundigt kul. Plus att man får vara drottning! 👑
Annars dödar jag tid på buke, och med min geografiapp där jag försöker för en gångs skull lära mig geografi (Seterra).
Du kan inte gå promenad? Det hade jag gjort om jag kunde. Alternativt lyssna på podd, eller titta på någon intressant dokumentär på youtube. :D
 
Jag tog just ett steg :nailbiting: Jag jobbar ju i en kommun och kom ihåg att vi fick ett mail för ett litet tag sedan från en som jobbar med det som jag funderar på att studera. Så jag tog just en chans, skrev ett mail och skickade iväg till den här personen 🙈
Frågade om hens jobb, vad det innebär i praktiken och vad hen läste eller om hen hört något om utbildningen jag funderar på.
Höll nästan på att darra efteråt 😅

Jag hoppas att hen inte tycker att det är störande då jag skickade frågan med jobbmailet, dvs typ internt, men skrev också att hen gärna fick hänvisa mig vidare om hen kände att någon annan kunde svara bättre. Men jag tänker att det är ju kontakter! Man säger ju att man ska utnyttja sina kontakter! :angel:
 
Jag tog just ett steg :nailbiting: Jag jobbar ju i en kommun och kom ihåg att vi fick ett mail för ett litet tag sedan från en som jobbar med det som jag funderar på att studera. Så jag tog just en chans, skrev ett mail och skickade iväg till den här personen 🙈
Frågade om hens jobb, vad det innebär i praktiken och vad hen läste eller om hen hört något om utbildningen jag funderar på.
Höll nästan på att darra efteråt 😅

Jag hoppas att hen inte tycker att det är störande då jag skickade frågan med jobbmailet, dvs typ internt, men skrev också att hen gärna fick hänvisa mig vidare om hen kände att någon annan kunde svara bättre. Men jag tänker att det är ju kontakter! Man säger ju att man ska utnyttja sina kontakter! :angel:
Nu vill jag bara att hen ska svara så snart som möjligt :cautious:
Tålamod? Vad är det?

Jag ska nog gå och fylla på kaffemaskiner för att distrahera mig själv.
 
Blörk, 4 timmar att döda?
Jag har fastnat ibland på spel härifrån https://itch.io/games/html5 det är browserspel och gratis så bara att köra. Jag gillade Sort the court, lite hjärndött och underfundigt kul. Plus att man får vara drottning! 👑
Annars dödar jag tid på buke, och med min geografiapp där jag försöker för en gångs skull lära mig geografi (Seterra).
Du kan inte gå promenad? Det hade jag gjort om jag kunde. Alternativt lyssna på podd, eller titta på någon intressant dokumentär på youtube. :D
Yes, skulle hunnit hem och vara hemma ca 40min men det känns lite ovärt :D

Tack för tips! Det blir nog att leta upp en lugnare plats och testa seterra eller det andra spelet :)
Först ska jag dock ta mig till andra sidan stan för att möta upp mina kusiner och lämna en grej till dem. Det lär ta ca 40min, så då är det bara 3h 20min kvar att döda :p
 
Vad äldre önskade att de hade gjort mer av i livet (enligt Olof Röhlander):
 

Bifogade filer

  • 20200303_122911.webp
    20200303_122911.webp
    24,9 KB · Visningar: 79
Suck.

Jag har ett värmesystem som drar in luft. Var in till rörfirman igår och de skulle skicka nån som kunde titta på det.

Idag kom en ung kille och tittade runt. Han sa att han itne förstod. Och upprepade det ett antal gånger. Ägnade en lååång stund åt att fundera ut hr han skulle kunna fylla luft i ett expansionskärl. Frågade om det hade nåt samband med problemen i det anda huset. Nä, men det behövdes luft där. Erkände sedan att han inte visste nåt om värmesystem. Köksblandare och toastolar var hans grej.

40 minuters kliande i huvudet resulterade i att han inte visste nåt utan skulle prata med en kollega som KUNDE värmesystem.
Undrar vad detta kommer att kosta. De kunde ju lika gärna ha skickat en snickare. :banghead:
Men varför skickade de inte kollegan på en gång? :confused: :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp