Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillsammans med klasskamraterna lämnat in Case 2 för bedömning :crazy:

Precis avslutat lunchen och strax dags att plocka upp tvätten från tvättstugan.
Idag är tanken att tanten ska få den där långturen vi inte hann rida häromdagen för att stallägaren dök upp med en söt rottweiler.
 
Snacka om tidsoptimist. Jag tittade in i grupparbete-dokumentet kl 10.20 och då stog min kompis som inloggad. Hon hade alltså precis börjat skriva då och det är en strict inlämning kl 11 🤣🙄
Jag har haft huvudvärk sen i förmiddags. Det var jättelänge sen jag hade huvudvärk sist pga tagit det relativt lugnt och inte stressat sönder varje dag.

Läraren flyttade fram inlämningen till 12.25 och vi fick jobba på grupparbetet på lektionen - vilket vi inte visste innan. I alla fall, min partner gjorde inte mycket utan satt med mobilen istället medans jag jobbade. Sen skulle läraren prata de sista 25 min innan inlämningen, men för att knyta ihop allt och få det att se någorlunda vettigt ut var jag tvungen att fortsätta skriva även då. 12.21 går min partner in och börjar skriva att det ska vara si och så istället osv men att hon inte kunde skriva för hon hade glömt att ladda sin dator (igen!) :banghead:

När allt var klart var klockan 12.31 och då blir det ju givetvis ett felmeddelande om att det inte går att lämna in. Men läraren var i alla fall snäll och öppnade inlämningen igen så att vi kunde lämna in :) Men stressen innan han sa att han skulle öppna den igen... :nailbiting:

Jag pratade med läraren efter lektionen och om hur grupparbetet gått och hen förstog tack och lov min situation. Han sa att han skulle titta extra noga i vårat dokument om vem som skrivit vad och att inte rakt av ge oss samma betyg, vilket också var skönt att få veta :) Men, uh vad elak jag känner mig! Det är ändå min kompis och nu kanske hon får ett lägre betyg än det pga mig :nailbiting:
 
Jag har haft huvudvärk sen i förmiddags. Det var jättelänge sen jag hade huvudvärk sist pga tagit det relativt lugnt och inte stressat sönder varje dag.

Läraren flyttade fram inlämningen till 12.25 och vi fick jobba på grupparbetet på lektionen - vilket vi inte visste innan. I alla fall, min partner gjorde inte mycket utan satt med mobilen istället medans jag jobbade. Sen skulle läraren prata de sista 25 min innan inlämningen, men för att knyta ihop allt och få det att se någorlunda vettigt ut var jag tvungen att fortsätta skriva även då. 12.21 går min partner in och börjar skriva att det ska vara si och så istället osv men att hon inte kunde skriva för hon hade glömt att ladda sin dator (igen!) :banghead:

När allt var klart var klockan 12.31 och då blir det ju givetvis ett felmeddelande om att det inte går att lämna in. Men läraren var i alla fall snäll och öppnade inlämningen igen så att vi kunde lämna in :) Men stressen innan han sa att han skulle öppna den igen... :nailbiting:

Jag pratade med läraren efter lektionen och om hur grupparbetet gått och hen förstog tack och lov min situation. Han sa att han skulle titta extra noga i vårat dokument om vem som skrivit vad och att inte rakt av ge oss samma betyg, vilket också var skönt att få veta :) Men, uh vad elak jag känner mig! Det är ändå min kompis och nu kanske hon får ett lägre betyg än det pga mig :nailbiting:
Du skall inte ha dåligt samvete! Det borde din kompis däremot ha som inte gjorde sin del av arbetet. Hen får skylla sig själv..
 
Du skall inte ha dåligt samvete! Det borde din kompis däremot ha som inte gjorde sin del av arbetet. Hen får skylla sig själv..
Tack! Vet ju egentligen att jag inte har något att ha dåligt samvete för, men jag har aldrig varit egoistisk på detta sättet tidigare!

Jag kan tydligen inte tänka klart och insåg precis att jag blandat hen och han. Tidigare har jag också blandat hon och hen. Så för att klargöra lite, han = läraren, hon = min "partner" :)
 
Hittade just ett yrke som jag känner lite "Men ja! Det låter ju ... roligt?? :confused::cautious::cautious::cautious:"
Med bra lön.
Och så finns det en distans utbildning som är på bara ett år.
:nailbiting:
Mitt självförtroende gällande studier är på botten så jag känner lite som om man står inför ett stup.
Plus så är det några obligatoriska träffar som jag måste ta mig till Gävle för då ... och jag har problem med att åka också.
Men om jag pratade med min läkare för en höjning av medicinen kanske...
 
Sovit i stort sett hela dagen, tog bort ena katten igår kväll ( så jäkla glad att jag kunde göra det hemma i lugn och ro och utan nya människor då hon inte tycker om andra människor än min pappa) Hon var riktigt dålig men jag har riktigt dåligt samvete, borde sett det tidigare... Dessutom pappas katt och han är inte ens hemma...
Nåväl, det tog på min lilla ork så imorse efter att hovslagaren varit här, gick jag i säng och vaknade nu... det var den dagen det:crazy:
 
Jag har haft huvudvärk sen i förmiddags. Det var jättelänge sen jag hade huvudvärk sist pga tagit det relativt lugnt och inte stressat sönder varje dag.

Läraren flyttade fram inlämningen till 12.25 och vi fick jobba på grupparbetet på lektionen - vilket vi inte visste innan. I alla fall, min partner gjorde inte mycket utan satt med mobilen istället medans jag jobbade. Sen skulle läraren prata de sista 25 min innan inlämningen, men för att knyta ihop allt och få det att se någorlunda vettigt ut var jag tvungen att fortsätta skriva även då. 12.21 går min partner in och börjar skriva att det ska vara si och så istället osv men att hon inte kunde skriva för hon hade glömt att ladda sin dator (igen!) :banghead:

När allt var klart var klockan 12.31 och då blir det ju givetvis ett felmeddelande om att det inte går att lämna in. Men läraren var i alla fall snäll och öppnade inlämningen igen så att vi kunde lämna in :) Men stressen innan han sa att han skulle öppna den igen... :nailbiting:

Jag pratade med läraren efter lektionen och om hur grupparbetet gått och hen förstog tack och lov min situation. Han sa att han skulle titta extra noga i vårat dokument om vem som skrivit vad och att inte rakt av ge oss samma betyg, vilket också var skönt att få veta :) Men, uh vad elak jag känner mig! Det är ändå min kompis och nu kanske hon får ett lägre betyg än det pga mig :nailbiting:
Din kompis får inte lägre betyg pga dig, din kompis får ett betyg tack vare dig och hur högt eller lågt det blir beror enbart på henne själv.
 
Din kompis får inte lägre betyg pga dig, din kompis får ett betyg tack vare dig och hur högt eller lågt det blir beror enbart på henne själv.
En del av mig hoppas i hemlighet på att hon får ett lägre betyg än mig :devil:

Nu har jag i alla fall tjatat klart om detta grupparbetet här och allt är klart! Så himla skönt ändå. Nu saknas bara betyget på uppgiften också :love:
 
Avslutade jobbhelgen vid 15 och for direkt till stallet; fixade boxen och pussade lite på pållan och hennes hagkompis 😍. Perfektionisten i mig får backa idag med; Häst får två vilodagar i följd igen minsann 😄, ska ju fixa med födelsedagsmiddag och jag tänker faktiskt inte stressa! ☺👍.
 
Världens sötaste ponny fick vara handhäst idag. :love: Det var helt ljuvligt ute med sol och riktig vårkänsla. Dessutom skönt med två hästar som uppför sig när man rider med handhäst.

DE1887CE-95B1-4682-B9FD-8F725708053F.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp