Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon tråden.

På jobb men taggar för att snart gå iväg och ta prover så fort kollegan kommer. Är bara x antal dagar sen då jag ska till läkaren imorgon :nailbiting: Ja ja det går säkert bra

Fått städat bilen i helgen och det känns bra. Har inte orkat ta tag i bilen på länge men i helgen blev det gjort. Hästen är igångstartad efter sin sträckning det är plusgrader och det känns som om allt börjar bli lättare. (påminn mig om detta efter läkarbesöket imorgon)

Bra start på veckan detta :D
 
Idag tror jag att jag är hundra år minst. Eller min kropp känns så. Ska göra färdigt min lilla transkribering iaf, en kvart är alldeles lagom... Sedan gå igenom den gruppens arbete som vi ska kommentera på imorgon.
 
Det är ett grupparbete, inte ett där andra åker snålskjuts. Jag har bränt mig på jobbet där en kollega tog all ära för mitt jobb men det är för sent att göra något åt. Helt rätt av dig att informera hur jobbet egentligen skötts och låta din "partner" ta smällen för det hon inte gjort. :up:
Hur vet man om man varit för elak/egoistisk eller inte då? Jag vill inte framstå som för egoistisk liksom. Funderar på om det är ok att skriva som jag skrev och om det blir godkänt eller inte...

Skrev i princip samma sak på alla reflektionsfrågor. Att det är svårt att reflektera över ett grupparbete när partnern inte gjort vad den ska och arbetet inte är klart, la även in datum och tid för när jag skrev min reflektion ifall att hon jobbat klart under natten. Då blir det tydligt att jag ändå gjort min reflektion i sista sekunden. Skrev också att det är lite mitt fel eftersom jag litade på henne om och om igen och inte planerade in mer tid för arbetet typ. Med meningen att man ska planera så att man blir klar, utan att vara beroende av någon annans arbete/stöd. Jag skrev också att om jag fick samma uppgift igen skulle jag välja att arbeta själv den gången och inte ingå i en grupp, för att inte ens behöva fundera på att vara "beroende" av någon annan. Eller behöva störa mig på ett grupparbete som, som vanligt, inte fungerar.

När jag ser det själv här så är det faktiskt inte för illa ändå... eller? Jag har säkert, som vanligt, varit för självkritisk och kunde "skyllt" på min partner mer. Men jag tycker att det är så mycket enklare att skylla på mig själv än någon annan :grin:
 
Jag ska gå å handla.... :D
 

Bifogade filer

  • 20200302_083232.webp
    20200302_083232.webp
    72,2 KB · Visningar: 35
Jag dricker morgonkaffe. Klockan skulle egentligen ha ringt 05.30, men jag vaknade kl 3 och kunde inte somna om. Jag låg och vred och vände mig till strax efter 5 när jag märkte att jag började bli trött igen, så jag stängde av väckningen. Sedan lyckades jag sova till och från till 8.30. Så skönt!
 
Är billös, annars hade jag hängt där oftare.
För att komma dit lånar jag oftast min pappas bil. Kollektivtrafiken dit är ganska krånglig med fyra byten där man måste passa två bussar som går väldigt sällan, missar man någon av dem är man strandad i 40 respektive 90 minuter. Tar kanske 1,5 timme annars om man inte missar bussar.
Men det är också den enda nackdelen med ridskolan :)
Ok, då förstår jag bättre. :)
 
Har inte fått något mail från HR än och funderar på om jag borde säga till om det eller låta det vara. Hade svårt att få i mig frukost i morse, ska det vara så att jag knappt kan äta på jobbet nu blir det problematiskt :nailbiting:
Men har fixat så att jag kan gå hem efter lunch i dag och jobba lite hemifrån, så klarar mig. Sen har jag ju hästtid I kväll :love:
 
Blev väckt på jobbet av 26-åringen :D Sen har jag kört hem och sett till att dottern kommit till skolan samt packat upp nattväskan.
Nu ska jag sätta igång tvättmaskinen, bädda om i min säng, boka service på bilen, boka optikertid för dottern, dammsuga, köra till stallet där jag ska motionera en ponny och se till att han blir skodd samt fixa det vanliga och på vägen hem slänga lite skräp på återvinningen.
Väl hemma ska jag duscha och sen köra till stan för infoträff om jobbet jag har sökt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp