Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev sugen som fan på att börja rida på ridskola igen efter att ha tittat på kompisen som tävlade en ridskolehäst i helgen.
Jag har bara haft unghästar och stått ganska still i min egen utveckling länge.
Ska nog ställa mig på kö till höstterminen iaf så får vi se om jag har råd :D :angel:
 
https://www.svt.se/kultur/sven-lindqvists-klassiker-utrota-varenda-javel-blir-tv-serie?cmpid=del:fb:20200224:sven-lindqvists-klassiker-utrota-varenda-javel-blir-tv-serie:nyh:lp&fbclid=IwAR07A_rqBrwoShNV76x6mNexKPiWiEX3e43I6ngjJ625l80Ih5S1y45YUIM

Skrev precis ett inlägg om en serie på gång - en av mina bästa författare är Sven Lindqvist, och hans "Utrota varenda jävel" ska komma som serie på HBO. Heja! :banana:




Skrev samma inlägg i "favoritserie"-tråden, blev förvirrad då jag inte hittade tråden efter att ha skicka inlägget, och räknade efter ett tag ut att den låg gömd på hem&hobby... :o Så! Nu skriver jag dubbla inlägg för att sprida denna viktiga info till fler.
 
Jag gick till ett köpcentrum (1 timmes promenad), vimsade runt där men orkade inte engagera mig så mycket, och så tillbaka igen. Sammanlagt 3 timmars äventyr.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Om en och en halv timme ska jag äta Ben & Jerrys men vad ska jag göra tills dess då?
Har ångest över att gå till jobbet i morgon, då kommer jag säkert ha något mail från HR angående hur man gör för att ta del av företagshälsans psykologer och det är jätteläskigt:nailbiting:. Jag har tänkt flera gånger under helgen att vad har jag gjort? Jag har ju i princip ökat stressnivån x2 - för att förhoppningsvis få ner den, men det känns ganska bakvänt.
Men måndag innebär också att jag får 2,5 timme hästtid, vilket känns hur välbehövligt som helst. Vill rykta, gosa, reda ut manar, rida osv :love:
Bara en nyfiken fråga! :) Läser ofta men kommenterar sällan i den här tråden. Du verkar ofta längta efter att pyssla med hästar. Varför åker du bara till ridskolan när du ska rida (om jag har förstått det rätt)? Mysa, borsta och gosa kan man ju göra ändå. :love:
 
Tittar på Spinning out (mycket bra serie) och försöker ignorera ångesten för jobb/lämna barn på förskolan. Gaaah.
 
Min parkompis lovade att slutföra resten idag då jag gjort såpass mycket av arbetet hittills. Klockan är snart 23 och hen har fortfarande inte ens rört dokumentet :meh:

Men! Jag är inte förvånad denna gången. Jaja, nu ska jag skriva en snabb analys för arbetet (i ett separat dokument) och sen ska jag sova. Eventuellt kommer något annat emellan också. Har tex inte gjort något på matteläxan som bör vara klar imorgon (läraren kollar inte, men vill inte hamna efter ändå). Har i alla fall gett upp totalt på det här grupparbetet och kommer lämna in som det är nu med en kommentar i det separata dokumentet att min gruppkompis inte gjort något.

Läskigt! :nailbiting: Jag har ALDRIG gjort så här innan, har alltid gjort klart allt själv och lämnat in utan någon kommentar om hur lite/mycket de andra gjort :down:
 
Min parkompis lovade att slutföra resten idag då jag gjort såpass mycket av arbetet hittills. Klockan är snart 23 och hen har fortfarande inte ens rört dokumentet :meh:

Men! Jag är inte förvånad denna gången. Jaja, nu ska jag skriva en snabb analys för arbetet (i ett separat dokument) och sen ska jag sova. Eventuellt kommer något annat emellan också. Har tex inte gjort något på matteläxan som bör vara klar imorgon (läraren kollar inte, men vill inte hamna efter ändå). Har i alla fall gett upp totalt på det här grupparbetet och kommer lämna in som det är nu med en kommentar i det separata dokumentet att min gruppkompis inte gjort något.

Läskigt! :nailbiting: Jag har ALDRIG gjort så här innan, har alltid gjort klart allt själv och lämnat in utan någon kommentar om hur lite/mycket de andra gjort :down:
Det är ett grupparbete, inte ett där andra åker snålskjuts. Jag har bränt mig på jobbet där en kollega tog all ära för mitt jobb men det är för sent att göra något åt. Helt rätt av dig att informera hur jobbet egentligen skötts och låta din "partner" ta smällen för det hon inte gjort. :up:
 
Det är nu folk börjar fira ner bord från balkongerna för att käka på gatan. 100% euro dollar rimligt i kubanska mått mätt.

9B76C48C-1D7E-4182-833B-114A04991467.webp
 
Bara en nyfiken fråga! :) Läser ofta men kommenterar sällan i den här tråden. Du verkar ofta längta efter att pyssla med hästar. Varför åker du bara till ridskolan när du ska rida (om jag har förstått det rätt)? Mysa, borsta och gosa kan man ju göra ändå. :love:
Är billös, annars hade jag hängt där oftare.
För att komma dit lånar jag oftast min pappas bil. Kollektivtrafiken dit är ganska krånglig med fyra byten där man måste passa två bussar som går väldigt sällan, missar man någon av dem är man strandad i 40 respektive 90 minuter. Tar kanske 1,5 timme annars om man inte missar bussar.
Men det är också den enda nackdelen med ridskolan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp