Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en brevvän på Kuba förut, jag skickade diskmedel, pennor och någon gång kollegieblock. Han var lärare och var tvungen att bekosta jobbmaterial själv. Diskmedel/rengöringsmedel hade de svårt att få tag på.

Vi bor på ett ”lyxhotell”. Där är en av hissarna trasig (mycket är trasigt och eftersatt och då är detta ändå typ en ouppnåelig standard för ”vanliga” kubaner). Pratade precis med en anställd som sa att hissen varit trasig i åtta år men det går inte få tag i delarna som behövs för att laga den.
 
Äter frukost på hotellet. Är typ 10 m takhöjd (minst). Fick inte med taket men stuckaturen där är magisk.

FA740692-5079-45E6-99E0-F0B44FA14F69.webp
 
Marsvinen kuttrar runt i buren
Nystädat för sista gången innan flytt.
Min allergi däremot
Jag tål ströet och det tills jag ska mocka.
 
Om en timme är jag smittfri! Ska åka in till stan, glömde bujon på jobbet i onsdags, oklart vad jag planerat tors-sön. :crazy: Jobbar hemifrån imorgon, så jag kan inte hålla mig till tisdag. Förhoppningsvis har jag inte missat nåt viktigt.

Sen ska jag handla en massa ”förbjudna” saker som vitt bröd och bananer. Inspirerad av allt snack om att bunkra ska jag nog köpa på mig lite vatten också. Tror säkert att min hyresvärd kan fixa dricksvatten om det blir strömavbrott, men känner jag mig själv rätt kommer jag att bli akut törstig i samma sekund som strömmen går. ;)
 
Jag borde laga, eller iallafall äta, mat men har ingen energi. Ont i hela kroppen av både träningsvärk och mensvärk. Seg som sirap. Hur kan det vara så ansträngande att äta? Önskar mig en tablett som kunde ersätta en hel måltid.
 
Fixat stallet och haft fikagäster (födelsedagsfika för sambon som fyller år imorn, av svärfar, hans fru och så sambons bror ) 😊. Middag blir till Farmen sååå nudå? Ja men varför inte ett bad! 😀
 
Jag gick till ett köpcentrum (1 timmes promenad), vimsade runt där men orkade inte engagera mig så mycket, och så tillbaka igen. Sammanlagt 3 timmars äventyr.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Om en och en halv timme ska jag äta Ben & Jerrys men vad ska jag göra tills dess då?
Har ångest över att gå till jobbet i morgon, då kommer jag säkert ha något mail från HR angående hur man gör för att ta del av företagshälsans psykologer och det är jätteläskigt:nailbiting:. Jag har tänkt flera gånger under helgen att vad har jag gjort? Jag har ju i princip ökat stressnivån x2 - för att förhoppningsvis få ner den, men det känns ganska bakvänt.
Men måndag innebär också att jag får 2,5 timme hästtid, vilket känns hur välbehövligt som helst. Vill rykta, gosa, reda ut manar, rida osv :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 916
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp