Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grupparbeten är jättebra när de fungerar, jag har varit i några grupparbeten där det fungerat jättebra och då är det väldigt givande :love:
Jag kan från min skoltid inte komma ihåg ett enda grupparbete som fungerat.
Jag såg dem som djävulens påfund.

Senare, i föreningslivet, fungerade grupparbeten helt annorlunda. DÅ gav de något. Men i skolan var det bara ett sätt för de andra att åka snålskjuts.
 
Glad att jag bor på hotell och inte behöver lida brist på toapapper och typ tvål som folk gör här.
En vanlig syn på de mkt få butiker som finns är konserver på rader. Det är typ det som finns.

61CC962E-FC4D-498F-B740-AEAD2FBCEB0A.jpeg
 
Handlar dom det färska på marknader istället? Har du sett några?

Färsk mat ordnar de själva. Överallt finns bröd, kött och grönsaker som de säljer på gatan. Ofta cyklar de runt och så hissar folk ner korgar från balkongerna och där lastas varor och halas upp.

Problemet är hygienartiklar (toapapper är tex mkt svårt att få tag i och priset på svarta marknaden siden rusar. Folk är fattiga och har inte råd. Tandkräm är också svårt. Detta främst som jag förstår pga embargot/nästintill obefintlig import
 
Ska snart ge mig ut i ösregn och snöslask och bege mig till jobbet. Trött som as och tror någon fyllt mina bihålor på högersidan med byggskum. Har inte tid eller lust att vara sjuk nu så det får snällt bara försvinna. Hann ut en sväng i snön med dottern innan det började regna, vikt en massa tvätt, lagat mat och duschat. Får väl ses som tillräckligt innan jobbet.
 
Färsk mat ordnar de själva. Överallt finns bröd, kött och grönsaker som de säljer på gatan. Ofta cyklar de runt och så hissar folk ner korgar från balkongerna och där lastas varor och halas upp.

Problemet är hygienartiklar (toapapper är tex mkt svårt att få tag i och priset på svarta marknaden siden rusar. Folk är fattiga och har inte råd. Tandkräm är också svårt. Detta främst som jag förstår pga embargot/nästintill obefintlig import
Jag hade en brevvän på Kuba förut, jag skickade diskmedel, pennor och någon gång kollegieblock. Han var lärare och var tvungen att bekosta jobbmaterial själv. Diskmedel/rengöringsmedel hade de svårt att få tag på.
 
Oj, vad mörkt det blev helt plötsligt! Nog tur att vi kom tillbaks från promenaden i rättan tid..... Det ser ut som om det skulle kunna börja ösregna när som helst, nämligen!

Har "slängt ner" ingredienser till en - förhoppningsvis - god chili. Köttfärs, paprika, purjo, krossade tomater, svarta bönor och diverse kryddor - ungefär så :) ! Nu får den klara sig själv en stund...
 
@godisklubba jag skulle skicka in arbetet som det är och skriva att gruppmedlemmen inte gjort sin del. Går på universitetet och har klagat på gruppmedlemmar, dom har då fått göra ett arbete helt själva. Jag skulle INTE göra mer än det du gjort nu.
Jag tänker vänta tills imorgon med att skicka in. Så får hon i alla fall dagen på sig att lösa sin del. Sen kanske jag skriver någon kort reflektion och skickar in i ett annat dokument (dvs ett dokument bara jag och läraren får tillgång till) där jag reflekterat utifrån vad som finns i det gemensamma dokumentet :)

I detta ämnet har vi ett sluttest man kan ta om man av någon anledning inte är nöjd med ett resultat på en del. Så jag tänker att jag helt enkelt får göra det testet i slutet av terminen i så fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 916
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp