Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till vardags är jag konsult i London men tog 6 månaders tjänstledigt och har spenderat vintern i Nya Zeeland som pologroom - tar hand om 6 polohästar, hjälper min chef på matcher och lever det stilla lantlivet :D
Det var tur att du förklarade ordet "pologroom". Jag läste nämligen det först med betoning som i polydron (leksaken), och fattade absolut ingenting..... :D
 
Började dagen med att baka frallor till brunch, de blev så himla goda! En bra start på söndagen :up:!

E0626897-F8D6-47A1-81BC-0FADB0C91F31.webp
 
Jag kan inte låta bli att fascineras över min kropp. Efter att ha, under några timmar, ätit yoghurt och en semlebulle (enda vita brödet hemma) börjar jag toksvettas. För nu har kroppen äntligen nåt att förbränna...

Klurar på vad mer jag kan hitta att stoppa i mig. Skulle egentligen behövt åka och handla, men vill vänta tills snön är borta och såklart tills jag inte smittar. Hoppet från yoghurt och banan till tacopaj känns lite stort. ;)
 
Min parkompis i grupparbetet sa i tisdags att hon skulle ha tid att arbeta på grupparbetet - ingenting hände.
Då hade hon istället tid i fredags - ingenting hände då heller (så klart!)
Nu ska det in imorgon och hon har fortfarande inte gjort något alls och svarar inte på mina sms. Jag har varken tid eller ork att göra hennes del också, men snart slutar det väl att jag måste göra hennes del också för att det öht ska bli klart. Suck.

Alternativt lär hon sitta uppe med det halva natten och då lär jag väl också behöva sitta uppe halva natten för att jag ska hinna med min reflektion :banghead:

Hon har uppenbarligen bara prioriterat uppgifter som endast gynnar henne hittills och inte lagt en sekund på grupparbetet hemma. Jag vill bara att hon gör sin del så att i alla fall jag kan få göra min reflektion nu och sedan lämna in!

Hon tycker att jag ska göra mer än henne för att jag bara läser hälften av kurserna. Men jag har redan gjort mycket, mycket mer än henne. Sen att jag har anpassad studiegång av en anledning, verkar hon inte förstå. Jag vill lägga mig på golvet och skrika och gråta som en tvååring! Jag fullkomligt hatar grupparbeten! :arghh:
 
Min parkompis i grupparbetet sa i tisdags att hon skulle ha tid att arbeta på grupparbetet - ingenting hände.
Då hade hon istället tid i fredags - ingenting hände då heller (så klart!)
Nu ska det in imorgon och hon har fortfarande inte gjort något alls och svarar inte på mina sms. Jag har varken tid eller ork att göra hennes del också, men snart slutar det väl att jag måste göra hennes del också för att det öht ska bli klart. Suck.

Alternativt lär hon sitta uppe med det halva natten och då lär jag väl också behöva sitta uppe halva natten för att jag ska hinna med min reflektion :banghead:

Hon har uppenbarligen bara prioriterat uppgifter som endast gynnar henne hittills och inte lagt en sekund på grupparbetet hemma. Jag vill bara att hon gör sin del så att i alla fall jag kan få göra min reflektion nu och sedan lämna in!

Hon tycker att jag ska göra mer än henne för att jag bara läser hälften av kurserna. Men jag har redan gjort mycket, mycket mer än henne. Sen att jag har anpassad studiegång av en anledning, verkar hon inte förstå. Jag vill lägga mig på golvet och skrika och gråta som en tvååring! Jag fullkomligt hatar grupparbeten! :arghh:
Då skickar du in och säger att du inte har kunnat slutföra då hon inte samarbetat
 
Min parkompis i grupparbetet sa i tisdags att hon skulle ha tid att arbeta på grupparbetet - ingenting hände.
Då hade hon istället tid i fredags - ingenting hände då heller (så klart!)
Nu ska det in imorgon och hon har fortfarande inte gjort något alls och svarar inte på mina sms. Jag har varken tid eller ork att göra hennes del också, men snart slutar det väl att jag måste göra hennes del också för att det öht ska bli klart. Suck.

Alternativt lär hon sitta uppe med det halva natten och då lär jag väl också behöva sitta uppe halva natten för att jag ska hinna med min reflektion :banghead:

Hon har uppenbarligen bara prioriterat uppgifter som endast gynnar henne hittills och inte lagt en sekund på grupparbetet hemma. Jag vill bara att hon gör sin del så att i alla fall jag kan få göra min reflektion nu och sedan lämna in!

Hon tycker att jag ska göra mer än henne för att jag bara läser hälften av kurserna. Men jag har redan gjort mycket, mycket mer än henne. Sen att jag har anpassad studiegång av en anledning, verkar hon inte förstå. Jag vill lägga mig på golvet och skrika och gråta som en tvååring! Jag fullkomligt hatar grupparbeten! :arghh:
Fy vilken tråkig gruppmedlem. Såna där har jag jobbat med många gånger i grupparbeten. Har du pratat med läraren?
Fattar inte läraren är det ju tyvärr bara att jobba på och göra det mesta själv och sen få sämre betyg bara för att läraren tänker att det är två som jobbat och då borde uppgiften hålla en bättre kvalitet :banghead: Det är så korkat.

Men jag har faktiskt jobbat med riktigt bra grupper också, där man samarbetar bra - och då är det ju faktiskt givande :)
 
Då skickar du in och säger att du inte har kunnat slutföra då hon inte samarbetat
Jag har pratat löpande med läraren under arbetet för att ens kunna göra grupparbetet (jag suger på att arbeta i grupp) och vi blev ihopparade för att läraren och jag ansåg att hon är duktig i skolan och liksom får saker gjort i tid etc. Men den uppfattningen har ju ändrats något från min sida under detta grupparbetet 🙄

Läraren säger att hen inte kommer lägga sig i förrän vi typ är på väg att ha ihjäl varandra pga grupparbetet. Det är upp till oss att lösa det, vi går i gymnasiet och borde klara av det själva. Typ.

Fy vilken tråkig gruppmedlem. Såna där har jag jobbat med många gånger i grupparbeten. Har du pratat med läraren?
Fattar inte läraren är det ju tyvärr bara att jobba på och göra det mesta själv och sen få sämre betyg bara för att läraren tänker att det är två som jobbat och då borde uppgiften hålla en bättre kvalitet :banghead: Det är så korkat.

Men jag har faktiskt jobbat med riktigt bra grupper också, där man samarbetar bra - och då är det ju faktiskt givande :)
Det är inte första gången jag jobbar är i en sån här grupp heller. Som sagt så anser läraren inte riktigt att det är hans problem och att han inte vill lägga sig i med pekpinnar om att nu får den och den ta tag i sin del.
Det ser ut som att hon har gjort en del, men det är bara det som gjorts under lektionstid och då har vi googlat i min dator och skrivit i hennes så därför står det ju att hon har skrivit typ. Så han kommer ju se att hon i alla fall skrivit och jobbat under lektionerna :grin:

Jag har en del andra skoluppgifter jag måste göra också, så jag tänker vara fullt egoistisk nu och göra de uppgifterna som bara gynnar mig. Sedan kan jag jobba mer på grupparbetet efter det - om jag har tid!

Jag sa redan från början att första mars är min familjedag och dagen mamma och pappa fick mig så då ska vi i vanlig ordning fira det. Därmed vore det bra om vi är klara före det för jag har inte lust eller tid att jobba med detta då. Men nej, givetvis sitter vi här nu sista dagen och är inte ens nära att vara klara :banghead: Men, jag har i alla fall gett hen framförhållning så hen vet att jag egentligen inte har tid idag!

Grupparbeten är jättebra när de fungerar, jag har varit i några grupparbeten där det fungerat jättebra och då är det väldigt givande :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp