Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, jag trodde du menade att jag skulle riskera artros utan kryckor (läste lite slarvigt). Jo den heter Cam Walker Ortos. Googlade och :nailbiting: Allt det här för en lilltå!

Nar jag brot lilltan satte jag en tape runt de tre sista tarna, skar upp ladret pa en gammal ridkanga sa inget lag emot lilltan och red som vanligt. Det blev dock inget hoppande ... men att rida ut och utforska gick aldeles utmarkt. :p

Var och handlade mer medicin. Orkade inte ta med kryckorna och det var nog inte världens bästa idé för nu gör foten riktigt ont. Men det är fasiken nästan omöjligt att ha med mig min kiondo och använda kryckor samtidigt. Sätter mitt hopp till den nya skon, men antar att jag ändå måste använda kryckor?

Var och handlade mer medicin. Orkade inte ta med kryckorna och det var nog inte världens bästa idé för nu gör foten riktigt ont. Men det är fasiken nästan omöjligt att ha med mig min kiondo och använda kryckor samtidigt. Sätter mitt hopp till den nya skon, men antar att jag ändå måste använda kryckor?
En krycka är bättre än ingen tror jag

Mycket fin utställning av Christian Andersson i Borås! Glad att jag åkte dit innan den plockades ned.

20250321_123047.webp

Mobilt bredband har aldrig och fungerar inte nu heller tillräckligt bra hemma hos mig, så Boxer har varit en mycket god lösning för min del för rörlig bild. Hade Net1 i många år med egna fina antenninstallationer, men där funkade inte datatrafik för den mängden data som blir med rörlig bild (annat än i undantagsfall).

Nu är både Net1 och Boxer-marksänd-TV historia. Lyckligtvis fick jag precis i samband med Net1:s upphörande en fiberlösning på plats (tack alla skattebetalare!).
Det är ju så himla olika hur man bor och hur topografin ser ut, jag bor på ena sidan av en dal och masten står på andra sidan, jag ser topplanternan i fjärran på kvällen, jag ligger precis på gränsen till 5G enligt mätvärdena Telenor har men jag har ändå full täckning och inget lagg. Hade jag bott långt ut i skogen och täckningen varit sämre än "sådär" hade jag också tittat på andra lösningar.

:rofl: En inledde just en fråga med "Man vågar ju nästan inte fråga dig för du är ju elakast här men skulle jag..."
Obs sagt med glimten i ögat. Dessutom har nog personen rätt, högst chans att få ett nej brukar vara om man går till mig :devil::p:D
... Svaret blev förövrigt nej. :angel: Men hen fick instruktioner om hur hen skulle göra för att få ett ja!

Dammsugit och våttorkade golven och trappen innan lunchsoppa och sen stallet. Härligt solsken även idag! och efter en härlig tur bakom hästrumpa i onsdags och härlig tur bakom hästöronen igår så fick det bli lite lösgalopp idag men det var inte fullt ös medvetslös den här gången, kan väl inte vara det jämt 😅 .

Nu väntar jag på att ett par ägg ska koka upp så jag kan ta lite cappuccino och ett par äggsmörgåsar då middagen blir senare ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 546
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 538
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
559
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 535
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka