Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj....såg en gammal bild på mig uppsutten på min häst, då unghäst, från tidigare boendet och stall- julklädda som fanns på min äldsta mosters instagram och det kändes som en "chock" att se för det var "jösses så smal jag var då mot nu, och då var jag inte ens smal!" Taget runt jul 2016, dvs hästen var 4,5 och jag nyligen fyllda 29, hur i hela friden kan tiden gå så sjukt fort?!?

Morgonen började med att jag blev väckt av sambon för han hade väckts av mitt snarkande, oupsie....

Brasan sprakar men ska inte elda så mycket för solen är framme idag med så vill ju inte få för varmt hehe. Ätit liten frukost och ska strax ut och ge kaninerna sitt 🙂.

Lite tungt att gå ur sängen idag. Men släpade mig upp och matade hundar, drack en kaffe, matade hästar och gick ner till gymmet. Sen hade jag vaknat till och jobbet är i full gång för idag :) Fantastiskt väder även idag och jag ska rida på lunchen och springa med hundarna efter jobbet. Bygga stockbord ikväll 😅

Det var länge sen jag dissade Boxer, mobilt bredband är grejen, då har man valfrihet och det funkar kanonbra och är dessutom väldigt prisvärt. Just nu abonnerar jag på Max.

Mobilt bredband har aldrig och fungerar inte nu heller tillräckligt bra hemma hos mig, så Boxer har varit en mycket god lösning för min del för rörlig bild. Hade Net1 i många år med egna fina antenninstallationer, men där funkade inte datatrafik för den mängden data som blir med rörlig bild (annat än i undantagsfall).

Nu är både Net1 och Boxer-marksänd-TV historia. Lyckligtvis fick jag precis i samband med Net1:s upphörande en fiberlösning på plats (tack alla skattebetalare!).

Hemma. Diabetesläkare var nöjd över mina prover, han tyckte, om något, att jag ligger lite för lågt. Så jag kan unna mig en semla :up: Förklarade senaste veckans jojo med diet inför koloskopi med vitt rostbröd.

Tyvärr hade inte mitt lokala apotek en av mina mediciner som tydligen ska tas så snart som möjligt så måste nog ge mig iväg till närmaste apotek. Blech. Skulle helst börjat ta medicinen samma dag den skrevs ut. Hämtade också ut två paket

Hatar de förbannade kryckorna som bara är i vägen. Får väl ge mig ut igen. Dubbel bleh. Vi hade en svordomstråd här på Buke. Idag har jag svurit som en bortsbindare över kryckorna. Dock inga nedsättande könsord utan de gamla vanliga hederliga religiösa.

Har varit två ledsna men ändå fina dagar. Det är något särskilt att sörja med andra. Idag red vi ut några stycken och tog med vår avlidna väns häst. Vet att hon hade velat att han hölls igång. Hästar utfodrade, hagen mockad och dags att putsa utrustning lite snabbt innan jag tar mig ner till samhället för att hämta ut fästingmedel till katten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 575
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 637
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
563
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 622
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Vaccination mot leptospiros
  • Retrievertråden