Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min trädgårdspalm har spenderat sin första dag utomhus för året! 😍 Jag ska alldeles strax plocka in henne för natten dock.
Jag oroar mig för att hon ska vara för stor för vardagsrummet nästa vinter.
20250320_122603.webp

Aha, jag trodde du menade att jag skulle riskera artros utan kryckor (läste lite slarvigt). Jo den heter Cam Walker Ortos. Googlade och :nailbiting: Allt det här för en lilltå!
Det behöver du inte vara oroligt för, jag bröt 4 av 5 möjliga mellanfotsben och hade gips i knappt 2 dygn sen hade foten stasat och det blev en kanon ortos istället , med den kunde man sova o duscha utan och gå på hälen............ :angel: när man ledsnade på kryckor eller skulle hämta kaffe i köket tex.

Min trädgårdspalm har spenderat sin första dag utomhus för året! 😍 Jag ska alldeles strax plocka in henne för natten dock.
Jag oroar mig för att hon ska vara för stor för vardagsrummet nästa vinter.
Visa bifogad fil 164246
Jag kommer att så majsgräs i år igen för DET växte så det knakade här iallafall, allt som inte går att äta växer och frodas, det som skulle bli mat självdör eller är förkrympt och blir inget av så i år blir det ingen sådd annat än majsgräs här för jag är skitless på att bjuda till när det blir misslyckat vartenda år.

Jag kommer att så majsgräs i år igen för DET växte så det knakade här iallafall, allt som inte går att äta växer och frodas, det som skulle bli mat självdör eller är förkrympt och blir inget av så i år blir det ingen sådd annat än majsgräs här för jag är skitless på att bjuda till när det blir misslyckat vartenda år.
Släng ut ärtor, det funkar alltid! De växer till och med i kylen ju. :D Och pumpor/squash.

Släng ut ärtor, det funkar alltid! De växer till och med i kylen ju. :D Och pumpor/squash.
Haha, kanske den dan solen lyser klargrön och jag har havsutsikt.:laugh: Ärtor har aldrig ens grott här, inte ens luktärtor som brukar växa som ogräs så i den spaljen där jag hade tänkt mig luktärtor och försökt i 3 år utan nån lycka där odlar jag numera åkervinda för den blommar som en galning hela sommaren. Pumpa, gurka, squash, helt meningslöst det också trots ny köpejord, inget har nånsin funkat så jag har lagt ner odlandet helt.

Haha, kanske den dan solen lyser klargrön och jag har havsutsikt.:laugh: Ärtor har aldrig ens grott här, inte ens luktärtor som brukar växa som ogräs så i den spaljen där jag hade tänkt mig luktärtor och försökt i 3 år utan nån lycka där odlar jag numera åkervinda för den blommar som en galning hela sommaren. Pumpa, gurka, squash, helt meningslöst det också trots ny köpejord, inget har nånsin funkat så jag har lagt ner odlandet helt.
Luktärtor och gurka kan jag helt förstå, de kan vara kinkiga, särskilt gurka är ju typ omöjligt utan växthus... men vanliga gröna trädgårdsärtor? Släng ut dem bara, försök inte ens. Det som händer händer. :)

Luktärtor och gurka kan jag helt förstå, de kan vara kinkiga, särskilt gurka är ju typ omöjligt utan växthus... men vanliga gröna trädgårdsärtor? Släng ut dem bara, försök inte ens. Det som händer händer. :)
Bonden odlar inga baljväxter på åkern runt mitt hus, det är helt meningslöst, spannmål funkar skapligt men det blir ingen jätteskörd. Jag har testat med både gröna ärtor, foderärtor och bönor, inget gror ens. Jag skyller på höga jordströmmar för det är det här, samt malmåder och hela fastigheten står ovanför en stor akvifer, vad som finns i vattnet törs jag inte ens tänka på, rostfria kastruller och bestick rostar och vattnet i toan är ljusblått mot det vita porslinet.

Bonden odlar inga baljväxter på åkern runt mitt hus, det är helt meningslöst, spannmål funkar skapligt men det blir ingen jätteskörd. Jag har testat med både gröna ärtor, foderärtor och bönor, inget gror ens. Jag skyller på höga jordströmmar för det är det här, samt malmåder och hela fastigheten står ovanför en stor akvifer, vad som finns i vattnet törs jag inte ens tänka på, rostfria kastruller och bestick rostar och vattnet i toan är ljusblått mot det vita porslinet.
Oh well, då får du köra det som funkar helt enkelt!

Sitter i soffan. Vaknade för ungefär en timme sedan av hund som var dålig i magen och behövde ut. Sedan var det omöjligt att somna om. Ska försöka sova lite någon gång innan jobbet för att orka med dagen, men börjar inte förrän lunchtid. Kanske borde äta frukost nu istället för att bara sitta här med laptopen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 622
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 680
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
567
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 724
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka