Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meeeen, så störigt att jag behöver ha passet med mig för att aktivera bank-id... så det får bli att svänga inom banken imorgon istället då jag måste lämna tillbaka mobilen...

Började senare idag eftersom vi skulle ha Apt på jobbet..
Så fick lite sovmorgon. Det var skönt eftersom jag kom hem först 22.30 igår efter akvarie mötet
Ska packa min medicinlåda och städa lite hos djuren som vanligt

Nu blir jag stressad. Köpte ett skal till min släktings iphone 13, kollade ungefär 100 gånger att det var en 13 både skal och mobil men nu säger hen att hen inte kan få på den. Stället jag köpte från radade upp att det skulle passa massa olika modeller, 12,13,14, osv. Är alla de modellerna samma dimensioner? Eller har jag lyckades snurra till det?
Nej, det är olika dimensioner mellan 12,13,14. Sedan skiljer det även vad det är för typ, 13 finns som iPhone 13 mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro och iPhone 13 Max. iPhone 13 och iPhone 13 Pro har lika stora skärmar men kamerorna på baksidan är olika stora så därför skiljer skalen även dem emellan. Man kan iofs ha ett Pro-skal på en vanlig men det ser märkligt ut. På bilden har man "växlat" skal mellan en Pro och en vanlig.

1742483631393.webp

Nej, det är olika dimensioner mellan 12,13,14. Sedan skiljer det även vad det är för typ, 13 finns som iPhone 13 mini, iPhone 13, iPhone 13 Pro och iPhone 13 Max. iPhone 13 och iPhone 13 Pro har lika stora skärmar men kamerorna på baksidan är olika stora så därför skiljer skalen även dem emellan. Man kan iofs ha ett Pro-skal på en vanlig men det ser märkligt ut. På bilden har man "växlat" skal mellan en Pro och en vanlig.

Visa bifogad fil 164220

Fan och helvete!!!

Det är en vanlig 13

Ska träna i kväll. Fick ordning på huvudvärken i går med maxdos av värktabletten, så känner mig piggare!

Sambon kommer hem i morgon och hunden har en veterinärtid i morgon för jag tyckte han var lite snorig kring näsan i går och i dag låter han snörvlig. Så ska kolla upp så lunginflammationen inte kommit tillbaka. Men han äter i dag med iaf :heart

Kom in för lunch och hade ingen ström :crazy:
Alla säkringar som de ska tack och lov var felet alltså inte hos mig
Kaffe kunde fixas på vedspisen men det blev ingen smoothie
Strömmen kom tillbaka efter trekvart och tja vilken lättnad

Kan vid sådana här tillfällen inte låta bli att tänka på min kollega från Syrien som berättade att de var utan ström i åtta månader när kriget bröt ut 2014 och jag känner mig lätt bortskämd som bara varit utan ström i nio dygn som längst
Och då kunde jag åka iväg och duscha samt hämta vatten med mera

Hade ju tänkt gå tipspromenad idag. Underbart väder ute dessutom.
Jaja, jag får väl stå över solen den här gången.

Jahapp. Efter att ha väntat på närakuten kollade en ortoped på plåtarna och nu sitter jag och väntar på att gipsad. Får se hur lång tid det tar. Kan tydligen vara några timmar :meh: Antar att det iaf var bra att jag gick hit. Vill inte bli gipsad. Har inte tid med det

Bibbelbadkaret har inte använts på ett tag. Så jag tänkte att det är nog bäst att göra rent bubbel-mojängerna innan jag provar det. Glad för det! Fy fasen så äckligt! 🤮
Hoppas det blivit rent ordentligt nu. Får nog prova någon gång till utan mig i. 😬

Hurra. MJ läkardagbok fortsätter. Foten var för liten att gipsa. Blir kryckor och remiss till särskild ortoped som ska prova ut särskild sko jag bara ska ta av mig när jag duschar och sover. Absolut inte sätta någon vikt på den. Som jag vandrat runt med ett antal dagar. Blir en del Bolt tror jag. Glömde fråga hur lång tid det tar innan det läker. Någon som har erfarenhet av en fraktur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 717
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 813
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 924
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31