Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt läsplattan nu efter mycket vånda, blir trött på mig själv! Jag har pengar, varför ska jag få ångest av att spendera dem?
Dåligt med pengar när du växte upp kanske? Så är det för mig också och mycket beror på farsans mantra "det har inte jag några pengar till" om jag ville ha nåt, men vara med i div. tipsbolag på jobbet, då fanns det minsann pengar att spendera, snåla gubbe.:mad:

Jag fick just ett sms från optikern som tyckte jag skulle göra en ny syntest och jodå, bara det blir lite varmare kommer jag för jag behöver nya brillor. Många frågar varför jag åker till en privat optiker i Nyköping när Specsavers finns i Katrineholm, jo därför att jag vill träffa en optiker som är på riktigt och inte nån "optiker" som gått en 2-veckors brevkurs på Hermods, Specsavers är ett bluffbolag, dom blåste mig på 6000:- utan att jag kunde göra nånting och brillorna var oanvändbara trots att dom erkände att dom var felaktiga och gjorde om dom 2 gånger, jävla klåpare.:turd:

Beställt läsplattan nu efter mycket vånda, blir trött på mig själv! Jag har pengar, varför ska jag få ångest av att spendera dem?
Jag beställde ny löparklocka i går, mår fortfarande dåligt över det :nailbiting:
Gamla har jag nu haft i 7 år och den sjunger på sista versen. Används 24/7 365 dagar, och jag har haft så mycket glädje av den i alla år. Jag har också pengar, så det är inte ett problem egentligen...
Ändå tvekar jag? och mår dåligt av att spendera dem? Man är bra småkorkad i bland :angel:

Jag beställde ny löparklocka i går, mår fortfarande dåligt över det :nailbiting:
Gamla har jag nu haft i 7 år och den sjunger på sista versen. Används 24/7 365 dagar, och jag har haft så mycket glädje av den i alla år. Jag har också pengar, så det är inte ett problem egentligen...
Ändå tvekar jag? och mår dåligt av att spendera dem? Man är bra småkorkad i bland :angel:
Jag har börjat resonera som så, jag har pengar, det kommer nya varje månad och vem ska jag spara åt? Allmänna arvsfonden lär bli dom som får ta del av kvarlåtenskapen eftersom jag inga anhöriga har kvar i livet. Huvudsaken att man har en buffert för oförutsedda händelser, resten är skit samma enligt mig.

Jag har börjat resonera som så, jag har pengar, det kommer nya varje månad och vem ska jag spara åt? Allmänna arvsfonden lär bli dom som får ta del av kvarlåtenskapen eftersom jag inga anhöriga har kvar i livet. Huvudsaken att man har en buffert för oförutsedda händelser, resten är skit samma enligt mig.
Ja jag försöker tänka så jag med. Det är ju inte som att jag är överkonsument och köper något onödigt.
Men jag har en liten bit kvar i att ställa om hjärnan.

Ja jag försöker tänka så jag med. Det är ju inte som att jag är överkonsument och köper något onödigt.
Men jag har en liten bit kvar i att ställa om hjärnan.
Ja det tar ett bra tag, jag började i mataffären genom att sluta titta på prislapparna på ost och tog den jag ville ha utan en tanke på priset och det var där det började gå utför.:laugh:
Jag överkonsumerar inte heller utan köper nödvändiga saker, jag har ju börjat renovera fordon och då rinner pengarna lätt iväg men ser man till vad resultatet blivit så inser man att dom investeringarna är väl använda pengar, det går liksom inte att slipa en repig och blästrad framruta eller "friska upp" gummilister som mer liknar bakelit, mycket kan man göra själv men vissa saker måste köpas nya.:)

Jag bestämde mig för att lägga ut annons igen att kolla medryttare efter flytt då många hästar i stallet har så himla goa folk runt som medryttare. Fått massor med svar och hade ute en tjej igår. Det kändes ok. Hon frågade om hennes bror kunna följa med i stallet ibland och jag tänkte att det är la lugnt. Det kan vara bra att ha sällskap vid uteritt etc. Men senvisade det sig att hon menade på att han skulle få rida min häst med? Bara eh nej? Jag fattar inte ens hur man kan få för sig att tro detta. Alltså jag har ingen ridskola. Skrev till henne idag att jag endast söker 1 medryttare och jag har varit väldigt tydlig med jag är mån om min häst. Så svarqde till henne att det inte är intresserant och det nog blev missförstånd för är inte intresserad av att alla möjliga skall rida min häst. Sjukt konstigt beteende. Hon verkade snäll och ridningen gick också hyffsat. Men jag vill kunna lita på andra personen till 100% annars är det ointressant för mig.

Jag bestämde mig för att lägga ut annons igen att kolla medryttare efter flytt då många hästar i stallet har så himla goa folk runt som medryttare. Fått massor med svar och hade ute en tjej igår. Det kändes ok. Hon frågade om hennes bror kunna följa med i stallet ibland och jag tänkte att det är la lugnt. Det kan vara bra att ha sällskap vid uteritt etc. Men senvisade det sig att hon menade på att han skulle få rida min häst med? Bara eh nej? Jag fattar inte ens hur man kan få för sig att tro detta. Alltså jag har ingen ridskola. Skrev till henne idag att jag endast söker 1 medryttare och jag har varit väldigt tydlig med jag är mån om min häst. Så svarqde till henne att det inte är intresserant och det nog blev missförstånd för är inte intresserad av att alla möjliga skall rida min häst. Sjukt konstigt beteende. Hon verkade snäll och ridningen gick också hyffsat. Men jag vill kunna lita på andra personen till 100% annars är det ointressant för mig.
Jo.. Fast kan de inte vara två som delar på medrytteriet? Förutsatt att båda är goda ryttare förstås.

Slösurfade lite och snubblade över denna pärla i lokala gruppen:

IMG_0147.webp

Hjälpsamt svar ^^

Jo.. Fast kan de inte vara två som delar på medrytteriet? Förutsatt att båda är goda ryttare förstås.
Inte ett upplägg som jag har varit intresserad av 😊 tycker att då får man säga det när man svarar på annons eller att ägaren öppen för det. Tycker det framgick rätt tydligt av min annons att jag inte va intresserad utav sånt 😅 och vill inte heller att plötsligt rider främlingar på min häst. Jag letar endast efter någon som är pedantisk anlagd och tar väl hand om båda häst och utrustning. Har man flera fins det en stor risk att saker inte tas hand om eller går sönder. Särskilt när det inte är en person jag ens har träffat eller godkänt. Eftersom jag har fått många svar kan jag ändå vara petig och hitta rätt person och finns det inte är jag hellre utan som jag har varit innan 😊

tillägg: jag ser verklingen på detta med samma sätt som folk oftast inte lånar ut sin bil heller. Jag är ännu mer petig med min häst än min bil kan jag säga. En skada på bilen kan repareras, medans en skada på hästen kan vara katastrof.

Senast ändrad:
Kom hem igår o satte i boxerkortet i tv och har 3 kanaler :mad: trots att jag bet för 3 mån a ca 2000kr förra månaden.
Gissa hur fort dom fick ett hotbrev?

Annars var det skönt att komma hem, drack kaffe på en varm o blåsskyddad glasveranda, nu ska jag åka in o terra däckverkstaden så jag slipper höra dubbdäcken, det räckte med dom 35 milen igår, öronen var klart plågade innan jag kom hem.

Kom hem igår o satte i boxerkortet i tv och har 3 kanaler :mad: trots att jag bet för 3 mån a ca 2000kr förra månaden.
Gissa hur fort dom fick ett hotbrev?

Annars var det skönt att komma hem, drack kaffe på en varm o blåsskyddad glasveranda, nu ska jag åka in o terra däckverkstaden så jag slipper höra dubbdäcken, det räckte med dom 35 milen igår, öronen var klart plågade innan jag kom hem.
Men de har ju slutat med marksända betalkanaler? Eller menar du nåt annat med IP-TV?

Sitter och överför lånetelefonen till min gamla mobil som varit på icke-service (dvs för dyr att reparera och ska endast överleva en vecka tills min nya kommer). Frågade om jag fick ta med mig lånetelefonen och min egna till caféet i närheten så att jag slapp stå inne på Kjell&Company i evigheter för att föra över och aktivera bank-id. Det gick bra, lämnade mitt körkort som säkerhet också, såg sen att jag hade spillt ris från lunchen på min tröja så de undrade säkert om de skulle våga släppa iväg mig med deras telefoner :angel:

Virrade till det (som vanligt) var säker på att jag skulle till röntgen SÖS haltade dit. Uppenbar språkförbistring och missförstånd på VC. Nej behövde gå via akuten. Haltade dit över halva sös kändes det som. Väntade. Nehepp jag skulle till Rosenlunds närakut jag inte visste fanns. Haltade vidare med hjälp av Google maps. Gick åt helvete fel (som vanligt). Nu sitter jag äntligen på rätt ställe. Helt knökfullt. Borde tagit med mig mobilladdare mtp väntetiden. Foten värker och jag slår vad om att inget är fel på den. :meh:

Jag vet att diabetes och vilken behandling som fungerar är väldigt personligt men måste ändå predika lite 😁 för @tanten och @MJLee att insulinpump med CGM och automatisk justering är heeeeelt suveränt 😍

Ja det är absolut en omställning, och ni har säkert era metoder för att få er diabetes att funka väldigt bra men det är absolut värt att testa detta. Visar det sig efter ett halvår att man inte får det att funka så går det att gå tillbaka, men testar man aldrig får man ju inte veta hur himla enkelt livet kan bli 😇

(vet att det inom en del regioner är mer restriktivt att få ut dem men att ni skriver om hypoglykemier, jag har inte haft en enda (!) på tre år, som om det är nåt som händer er gör att jag känner att ni har argument för att få ha pump. Och jag vet också att ni alldeles säkert kommer tycka att er egna behandling funkar så bra att det inte behövs ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 717
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 813
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 924
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31