Vad gör vi? Del CCX

Ja, ingenting funkar känns det som. Tänkte att jag skulle jobbat lite hemifrån efter en liten tupplur, men två timmar sömn senare känner jag mig nästan ännu värre..
Jag blir väldigt sällan magsjuk men har dyspepsi så jag har mer eller mindre litet smärta i övre delen av magen precis under revbenen, the funkar inte men däremot kaffe, det kan jag dricka mängder av utan att nåt händer. Dyspepsin kom efter covid så den får jag behålla.:mad:

Kul :) ! Jag funderar också på att ge ut min senaste som ebok hos Digibook. Ljudbok hade varit superkul, men då krävs det väl lite utrustning för att kunna få till en inläsning. Och jag vet verkligen inte om någon vill lyssna på min röst... :p

Hade du gjort allt själv med inlaga och sånt med tidigare bok? Skulle det vara ok om jag skickar ett meddelande isåfall? Har några saker jag funderar på.

Varit på provtagning, de tog 10(!) rör blod och han fick gräva runt ett tag för att få venen att producera. Skickat mobilskal till släkting med en from förhoppning att hon ska kunna sätta på det. Igår var hon otroligt frustrerad eftersom hon påstod att det inte finns någon kamera i mobilen. Jodå sa jag. När du inte pratar i telefon, titta på skärmen så ser du en liten kamera ikon. Men nej, den fanns inte.

Förhoppningsvis fick hon hjälp på Nordea när hon var där och de kunde visa henne var man hittar den.

Sitter och förundras över hur äckliga folk på arbetsplatser är med sin mat.
Detta efter att jag hittat 4 mögliga burkar med såser, en påse med något som kanske var sallad en gång i tiden men nu är något brunt vatten, och 3 mögliga matlådor.
Samt då fixa undan 3 odiskade tallrikar med mögel på, 2 bestick som inte var diskade alls, och 8(!?) inte urdruckna koppar kaffe med mögel i.

Sitter och förundras över hur äckliga folk på arbetsplatser är med sin mat.
Detta efter att jag hittat 4 mögliga burkar med såser, en påse med något som kanske var sallad en gång i tiden men nu är något brunt vatten, och 3 mögliga matlådor.
Samt då fixa undan 3 odiskade tallrikar med mögel på, 2 bestick som inte var diskade alls, och 8(!?) inte urdruckna koppar kaffe med mögel i.
Man kan ju undra om dom har det likadant hemma, eller om dom fortfarande curlas av mamma.

Jösses, min syster säger alltid att Java House (Kenya) Espresso beans är det bästa kaffet hon vet om. Köpte en påse till min kattvakt som tack. Blev nyfiken idag om det kan köpas i Sverige eftersom syster klagade på att hon gett bort för mycket av det hon köpte med sig hem. De enda som verkar sälja just bönorna och inte pulver kostade 1,260.13 kr! Nedsatt pris från 2100. För två påsar, 325 g. Jag dricker inte kaffe men kattvakten gav iaf tummen upp.

Har kan man fa en pase pa 375 gr for $22.49
Nar min mage fortfarande accepterade kaffe kopte jag en pase nagon gang ibland da aven Jag tycker att det ar mycket gott kaffe. Vanligast har vi dock "Seattle's Best" darkest roast. som kostar ungefar halften.:p

Varit på provtagning, de tog 10(!) rör blod och han fick gräva runt ett tag för att få venen att producera. Skickat mobilskal till släkting med en from förhoppning att hon ska kunna sätta på det. Igår var hon otroligt frustrerad eftersom hon påstod att det inte finns någon kamera i mobilen. Jodå sa jag. När du inte pratar i telefon, titta på skärmen så ser du en liten kamera ikon. Men nej, den fanns inte.

Förhoppningsvis fick hon hjälp på Nordea när hon var där och de kunde visa henne var man hittar den.

Det later ungefar som min mamma nar jag kopte allt fran fax till mobil och skaffade en (modell aldre, tack och lov) dator och satte upp en e-mail till henne. Hon skickade ett e-mail till oss alla dar hon skrev hela mailet i "subject" linen och allt var "trasigt" sa fort Jag inte var dar oavsett hur mycket jag printade "screen shots" och printade steg for steg hur hon skulle gora. 🤷‍♀️

Har precis bokat tid för massage. Det fanns en tid redan om en timme. Känns läskigt, men jag har ont överallt och det blir märkbart bättre med massage. En vän som jobbar inom vården tyckte också det lät som en bra idé med just massage, så eh, nu testar vi. Hoppas verkligen på att det blir bra. Sambon har varit där några gånger i alla fall och varit väldigt nöjd med allting. Det var också han som tvingade mig att ringa för att boka tid nu, för han har lite tröttnat på att jag ligger på soffan och mår dåligt. Han är inte ensam om att ha tröttnat på det...

Men vad f-n... det snöar :rage:
1742215541777.webp

Sitter och småler åt att jag fullkomligt älskar att min nya chef gillar att chatta.
Jag är en chatt-person rakt igenom. Det är min typ av kommunikation. :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 332
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 558
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka