Vad gör vi? Del CCX

Var tvungen att lugna nerverna inför hockeyn med lite sushi.😇
IMG_3411.webp

Se där! Var dock inget väder för varken kajak eller simtur idag 😅
Fel klädsel bara, underställ och torrdräkt då kan man simma året runt, fråga kustbevakningen bara, dom minns än vem sen galningen var som satt på ett isflak som sakta drev ut mot havet i Bråviken, ned kajaken som ryggstöd och fikade i vårsolen.:laugh:

Betongbryggorna i Sundbyholm var förresten min far med och pålade för en vinter på 60-talet när dom byggdes.:)

Skjulet blev klart idag, så skönt att ha det gjort. Tänkte vi skulle måla det också bara. Har varit soligt och fint idag men vinden har blåst rätt kallt. Var trots det rätt skönt att vara ute hela dagen. Spelat piano, åt en white chocolate chip cookie och drack en kopp te när jag kom hem.
Spela är kul men jag är kass på piano, övrig klaviatur är jag hyfsad på men piano,,,,:cautious: fast det hindrar ju inte att jag kan ta en ton på nåt sånt också, i församlingsgården står det ett ostämt åbäke och den gången jag gick loss på det och diakonen och församlingsassistenten spelade på ostämda gitarrer på sångstunden minns alla, dom skrattade så dom grät dom stackars mammorna för det lät för :devil: men kul hade vi.:laugh:

Smälter maten på soffan framför senaste säsongen av the crown. Har inte varit utanför dörren idag, så funderar på att gå och hämta ett paket eller gå ut med lite soppor.
Fick bli två vändor till sophuset. Jösses, plasten svämmade över, papp hela vägen upp till taket. Ser ut likadant i hela stan. Kände dock att jag inte kunde vänta på att ha bös inne så fick bidra till de överfulla kärlen... Bara "brännbart" och kompost såg ut att ha blivit tömt den senaste veckan.

Spela är kul men jag är kass på piano, övrig klaviatur är jag hyfsad på men piano,,,,:cautious: fast det hindrar ju inte att jag kan ta en ton på nåt sånt också, i församlingsgården står det ett ostämt åbäke och den gången jag gick loss på det och diakonen och församlingsassistenten spelade på ostämda gitarrer på sångstunden minns alla, dom skrattade så dom grät dom stackars mammorna för det lät för :devil: men kul hade vi.:laugh:

Då kan du säkert spela mer på piano än vad jag kan ;) men tycker att det är väldigt kul så försöker lära mig!

Låter som en "intressant" sångstund :p

Då kan du säkert spela mer på piano än vad jag kan ;) men tycker att det är väldigt kul så försöker lära mig!

Låter som en "intressant" sångstund :p
Det ÄR kul, och det som gäller är ju bara öva-öva-öva, jag kan fö. inte läsa noter, jag har försökt lära mig men det är bara obegripligt så jag kör enbart på gehör. Det som är enklast är psalmer och jag fick beröm för att jag åtminstonde spelar i ett sånt tempo som är lättsjunget och att folk inte somnar.:laugh:

Under eftermiddagen röjde vi upp där vi tänkt ha trädgårdslandet. Vi körde bort två badkar, två halverade ibc-tankar och två pallkragar, alla fulla med jord så atv:n fick hjälpa till och släpa undan det. Penséerna är planterade men vi tar nog in krukorna under natten, det ska väl bli ungefär fem minus i natt.

Sambon har också gjort en god middag, det blev pannbiffar med mozzarella inuti tillsammans med ugnsrostad potatis :d

Äter chips. Min kropp vill inte riktigt ha ”mat” nu när den är i uppror för kaoset igårkväll/inatt. O idag har jag hälsat på på intensiven och det är lite jobbigt att inte veta vad som sker.
Men har så bra arbetsgivare att de gått med på att jag får jobba hemifrån hela veckan pga hunden. Sen får vi se. Har flextid och tar alltid 30 min mindre lunch så får ihop timmarna ändå!

Är helt slut efter jobbet idag. Lite oklart varför då jag sov bra under natten till idag, hade det trevligt med kollegan och kunderna antingen var ovanligt trevliga eller "normala" (dvs, inga surproppar :p ). Sambon är också trött, men har städat hela lägenheten, så nu är det jättefint här hemma. Han har också passat på att byta sängkläder, så snart ska jag ta en dusch och göra mig i ordning för natten. Ser SÅ mycket fram emot att vara ledig imorgon. Ska då försöka äta så näringsrikt och bra som möjligt för att på det viset få förhoppningsvis lite mer energi...

Mmmm! Pressgurka till köttfärslimpa och hasselbackspotatis är ju inte tokigt alltså 😋👌.
I stallet I em/kväll visade det sig bli löshoppning så det passade vi på att vara med på såklart då det ju äntligen är första hoppningen för I år och mattes stjärna hade både roligt och hoppade lekande lätt med fina språng 😃😍. Tacksamt nog verkar ryggskottet i alla fall bara varit lindrigt då jag hann plocka undan alla bommar och hinderstöd utan problem, skönt det! Sen skönt med en varm dusch och te, blåste ju kallt när man var ute, burr! Nu efter Farmen är det hög tid att sova mellan nytvättade lakan 😍.

Nu är jag extra nöjd med mig själv, jag har ju kört ett cadprogram man fått gratis hobbylicens till men den ska förnyas årligen genom nätet och programmet körs i molnet, nu går det inte längre att förnya licensen om man inte använder amerikanska sidan och har en webadress i amerika, jag säger bara, skitstövlar, dom lovade att aldrig ta bort hobbylicenserna men det var bara fagra löften.:meh:

Så vad göra, jo, ladda ner Designspark som ingen licens har, körs standalone i egen maskin och konstatera att den har utvecklats REJÄLT och är dessutom helt likvärdig med den andra samt har ett stort community om man kör fast, programmet är kommersiellt men gratis för eget bruk. Jag har misstänkt länge att det skulle gå såhär så jag är inte överraskad men en bekant lär bli fly förbannad då hans liv kretsar kring det andra så när hans licens löper ut lär "livet vara slut", tjurgubbe som han är. :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 330
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II