Vad gör vi? Del CCX

Jag fortsätter med min söndagsrutin - tvättar.
Det gör jag också! :) Bra söndagsrutin.

Spionen är på altanen, vägrade äta när jag serverade frukost och markerade tydligt att han ville ut där istället så han fick med sin frukost ut. Bara att lyda...

Var klarvaken halv 7 så de kom ut då och in igen i sängen för att sova till halv 10 och ut med dem igen lite längre. Sitter nu med egen frukost, rostade macka av brödet jag bakade häromdagen. Det börjar dra kallt så om jag tar på mig filt eller tar in spionen?

Men om folk ställer sig som alla andra var det inget bekymmer. Vederbörande ställde sig längs med bakom oss andra och jag hade honom mitt bakom mig.
Vissa är idioter, det är bara "jag-jag-jag" och så skiter dom i allt. Jag har inte heller haft nåt problem på rampen trots mycket trafik men då har det ju varit vettigt folk som kan tänka själva där och parkerar därefter fast värst är när gamla gubbar anordnar "kompisträff" och bara står i en klunga och snackar om allt och ingenting och blockerar och inte flyttar sig, det kan jag ruttna på. Biltemas fik finns, åk dit och snacka istället.:meh:

Nätverket rullar igen efter en total omkonfiguration, 3D-skrivaren funkar igen (nätverksfel + korrupt minneskort), NAS-en up and running och alla datorer hittar numera varandra samt kan logga in i NAS-en och till på köpet har Chromecasten hackat igång också.:up:
Nu ska jag starta en valideringssession så cad-programmet ansluter till molnet och blir körbart och sen ställa in alla parametrarna på slicerprogrammet så dom stämmer överens med 3D-skrivaren och kan skapa G-kodsfilerna som styr skrivaren.

Men först,,,, mera kaffe.☕

Är också på väg att ta mig ut i solen en sväng! Önskar att det hade slutat blåsa. Dit jag ska åka blåser det ändå alltid dubbelt så mycket, nu är det väl hemskt 😅
Men ena sidan brukar vara lä, får hålla mig där!
Här ute på Flodaslätten blåser det halv storm så jag ska INTE ut, det ska ju bli varmare i veckan och sluta blåsa så jag väntar, jag har frusit klart i detta livet känner jag.🥶

Jag är så valpsjuk att det är inte sant! :arghh:
Såg just en annons med en cairn x russel och alltså sötare blir svårt att hitta!
Jag måste sitta på händerna och sluta titta. :)
Det där med "villhöver" är svårt, jag budade ju hem en moppe på Tradera, en Gilera, samma sort och samma färg jag hade när jag var ung innan jag fick körkort och jag funderade läääänge men sen tänkte jag. äh vaf. jag har råd och vem ska jag spara pengar åt så jag klickade in ett bud och fick den.:heart I sommar ska det åkas moppe till skogen och affären när det är finväder. :p

Efter att sambon släppt ut honkatten på morgonen kom hanen och myste ner mellan oss 🥰. Sen skulle han prompt ut på kattvinden en liten stund; har blitt en "grej" sen sambon upptäckte att han råkat stänga ut honom där en timme för lite sen 😂.
När älsklingen åkt så ville sen honan komma in, jag höll hanen i famnen och sa "buss på "honan"" och han tog det på allvar så blev en lätt catfight, han såg lite typ fundersam ut när jag sa inte så hårdhänt åt honom 😅. Våra älskade katter är för härliga ❤️.

Sitter på ett tåg genom ett snöigt Schweiz och äter Gruyere-chips :d På väg till flygplatsen för hemfärd efter en helt otrolig vecka med massor av skidåkning och massor av härlig pudersnö 😍 Mina ben tycker dock att det är väldigt skönt att det inte blir mer av den varan, herregud vad de har fått jobba de senaste dagarna! Ska överlag bli skönt att komma hem, även om jag gärna hade varit ledig från jobbet i en vecka till...

Bild på den underbara tågutsikten:

20250316_124342.webp

Det gör jag också! :) Bra söndagsrutin.

Spionen är på altanen, vägrade äta när jag serverade frukost och markerade tydligt att han ville ut där istället så han fick med sin frukost ut. Bara att lyda...

Var klarvaken halv 7 så de kom ut då och in igen i sängen för att sova till halv 10 och ut med dem igen lite längre. Sitter nu med egen frukost, rostade macka av brödet jag bakade häromdagen. Det börjar dra kallt så om jag tar på mig filt eller tar in spionen?
Jag skulle tvätta men förstår nu varför det sitter en grej för hänglås på dörren. Kul att nån tvättar på ens tid när det finns massor med lediga tider

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 369
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 340
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 559
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Förskola
  • Vem kör och varför?

Hund, Katt, Andra Djur