Vad gör vi? Del CCX

Väntar på kaffe som brygger och havredrömmar som svalnar :d.

So far so good denna dag, tycker jag. Promenerat, tvättat, skrivit. Nu tror jag att jag ska sätta på senaste avsnittet av Ett Enklare Liv och njuta lite av det :) !
Havredrömmar låter gott ju? Vad är det?

Är han bara på sin egen "kontinent" den här säsongen? Har bara sett första avsnittet och lite i andra och förstått att flera andra är runt samma/liknande område och det kändes inte jättekul. Variationen var ju roligt!

Havredrömmar låter gott ju? Vad är det?

Är han bara på sin egen "kontinent" den här säsongen? Har bara sett första avsnittet och lite i andra och förstått att flera andra är runt samma/liknande område och det kändes inte jättekul. Variationen var ju roligt!
Havredrömmar: https://fredriksfika.allas.se/fredr...VJ9QxnQGp1XZC7nYUA_aem_-ORGfhN1nu5_JfpPUjAWGA

Ja, han verkar vara mestadels "hem omkring" denna gång, men det är ju varierande familjer och livsstilar så jag tycker ändå att det är mycket sevärt :) !

Havredrömmar: https://fredriksfika.allas.se/fredr...VJ9QxnQGp1XZC7nYUA_aem_-ORGfhN1nu5_JfpPUjAWGA

Ja, han verkar vara mestadels "hem omkring" denna gång, men det är ju varierande familjer och livsstilar så jag tycker ändå att det är mycket sevärt :) !
Tack! Har sparat receptet nu, älskar havrekakor av olika slag så de måste jag testa! Verkar ju enkla dessutom, enkelt är bra!

Jag tycker att brittiskt är lite tråkigt så jag har ju inte sett det pga det, men ska väl ge det en chans kanske.

På jobbet. ❤️
20250316_133654.webp

Vädret är totalkasst just nu... visst, det ser fint ut med sol men när en kommer ut blåser det bokstavligen rakt igenom en samt att det just kom en snöskur (jag kan inte beskriva det på något annat sätt).

Jag hatar verkligen blåst och blir på dåligt humör av den :mad:
Ja! Fick också en sån snöskur när jag var ute, snabbt övergående förvisso men blev väldigt förvånad!

Drog givetvis en vurpa på verandan och landade med hela tyngden på mitt redan kassa knä. Trodde jag skulle tuppa av, av smärta, men lyckades andas igenom.
Nu är knäet blåslaget, format som en fotboll och varmt. Men kan stödja på det utan mer än en lättare haltning - helt galet mycket tur i oturen! 😅🤕

Här i Närke blåser det också halv storm. Tog en ridtur ner mot hjälmaren och det var kanske inte det smartaste valet just idag. Väldigt fint med tussilago och vårkänsla men blåsten tog nästan andan av mig. Min lilla bruna var väldigt luftig bak i galoppen när blåsten svepte in :laugh: Tur han är sansad så han inte tappade mig. Känner mig lite nedkyld så ska nog sätta på kaffe och dra en filt runt benen.

Snart dags att starta dagen ... nu pa morgonen har jag bestallt battre "sneakers" for "exercise" och sa slank tre sommar klanningar med i bestallningen ... en for 80: sek :p forhoppningsvis blir de bra eller atminstone att jag kan ha dem med minimal andring.

Ett knaskydd (knee brace) ar framletat sa jag inte behover oroa mig for knaet jag lyckats vrida till sa jag misstanker att ledbanden kan behova lite hjalp att halla det stadigt.

Vadret ar misserabelt, 12-16*C och regn. Det blir nu regn i varierande grad i nio dagar frammat ... men sedan kommer SOLEN och 20*C och varen ar har pa riktigt. Tror vi. 🤞
Fint ar det i alla fall ... det blommar massor nu, en hel massa fruktrad blommar, aven grannen's appeltrad ... Vart parontrad har feta knoppar, men inte en blomma annu :cautious: tur korsbarstradet pa framsidan blommar i kapp med grannen's appeltrad. Det ar bara sa trist att passa in promenader mellan regnskurarna.

Har jobbat nu på eftermiddagen samt läst några sidor ur boken jag fick i julklapp av jobbet (Kungen av nostratien). Nu ska jag ta mig ut i köket och laga lite matlådor till veckan.

Drog givetvis en vurpa på verandan och landade med hela tyngden på mitt redan kassa knä. Trodde jag skulle tuppa av, av smärta, men lyckades andas igenom.
Nu är knäet blåslaget, format som en fotboll och varmt. Men kan stödja på det utan mer än en lättare haltning - helt galet mycket tur i oturen! 😅🤕
… skojade bara, nu krispar det tjusig och gör satans ont för vart steg. Orkar inte! :rage:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 363
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 331
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 433
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 556
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka